Strona 1 z 1
padły biegi
: 23 kwie 2015, 19:43
autor: kojot555
wysiadły wszystkie biegi oprócz wstecznego, przy wrzucaniu biegu słychac zgrzyt. czyzby to wina sprzęgła?
Re: padły biegi
: 23 kwie 2015, 22:13
autor: LohrSith
Skad wiesz ze nie padl wsteczny
?
Re: padły biegi
: 23 kwie 2015, 22:48
autor: Oskar-123
opisz dokladniej co sie dzieje jak np wrzucisz jedynke, dwojke itd. wez sobie kogos do pomocy i niech patrzy co sie dzieje (na kanale albo podnosniku) z ramionami wybierakow jak bedziesz zmieniac biegi, moze padl ci wybierak
Re: padły biegi
: 24 kwie 2015, 21:41
autor: Rafako
Czy przypadkiem samochód wcześniej długo stał? Może pompka popuszcza i się zapowietrzył układ hydrauliczny. Zacznij od sprawdzenia czy jest płyn hamulcowy w zbiorniczku. Jeśli nie ma, sprawdź wysprzęglik, zapewne trzeba go wymienić. Jeśli jest, wsiadaj do auta, nie włączaj zapłonu, sprawdź czy biegi dają się wrzucać na wyłączonym silniku. Jeśli tak, nie włączaj silnika, tylko spróbuj "pompować" pedałem sprzęgła (wciskaj i puszczaj) przez jakieś dwie-trzy minuty. Po pompowaniu uruchom silnik i sprawdź czy biegi już działają. Jeśli nie, powtórz ponownie pompowanie. Jeśli to nic nie da, prawdopodobnie skończyło się sprzęgło. W ostateczności będzie to problem ze skrzynią.
Taki mam pomysł na Twoje kłopoty
Serdecznie pozdrawiam.
Re: padły biegi
: 02 sie 2017, 15:21
autor: lewy193
Mam pytanie przy okazji tematu.
Jak powinno wyglądać mocowanie pedału sprzęgła do tłoczka pompki sprzęgła?
U mnie jest tylko śruba, plastikowa tulejka w uchu pompki i tulejka metalowa z mimośrodem. Po ostatniej naprawie metalowa tulejka z mimośrodem potrafi się poluzować w czasie jazdy przez co zmienia skok tłoczka pompki i bieg nie wchodzą jak powinny.
Czy nie powinno tam być czegoś jeszcze ?
I moje drugie pytanie czy przestawienie tej tulejki z mimośrodem powinno mieć aż taki wpływ na wysprzęglanie że nie mam możliwości wrzucenia biegu na pracującym silniku ?