padły biegi
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 19:39
- Posiadany model W123: 240d
- Lokalizacja: łowicz
padły biegi
wysiadły wszystkie biegi oprócz wstecznego, przy wrzucaniu biegu słychac zgrzyt. czyzby to wina sprzęgła?
Re: padły biegi
Skad wiesz ze nie padl wsteczny ?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: padły biegi
opisz dokladniej co sie dzieje jak np wrzucisz jedynke, dwojke itd. wez sobie kogos do pomocy i niech patrzy co sie dzieje (na kanale albo podnosniku) z ramionami wybierakow jak bedziesz zmieniac biegi, moze padl ci wybierak
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
- Rafako
- Beczkomaniak
- Posty: 433
- Rejestracja: 31 gru 2013, 9:56
- Posiadany model W123: 200 D III seria
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: padły biegi
Czy przypadkiem samochód wcześniej długo stał? Może pompka popuszcza i się zapowietrzył układ hydrauliczny. Zacznij od sprawdzenia czy jest płyn hamulcowy w zbiorniczku. Jeśli nie ma, sprawdź wysprzęglik, zapewne trzeba go wymienić. Jeśli jest, wsiadaj do auta, nie włączaj zapłonu, sprawdź czy biegi dają się wrzucać na wyłączonym silniku. Jeśli tak, nie włączaj silnika, tylko spróbuj "pompować" pedałem sprzęgła (wciskaj i puszczaj) przez jakieś dwie-trzy minuty. Po pompowaniu uruchom silnik i sprawdź czy biegi już działają. Jeśli nie, powtórz ponownie pompowanie. Jeśli to nic nie da, prawdopodobnie skończyło się sprzęgło. W ostateczności będzie to problem ze skrzynią.
Taki mam pomysł na Twoje kłopoty
Serdecznie pozdrawiam.
Taki mam pomysł na Twoje kłopoty
Serdecznie pozdrawiam.
Obecnie na stanie: Mercedes W123 200D '83 , Skodilak octavia III kombi 1.4 TSi '18 , C124 230E '89...
- lewy193
- Beczkarz
- Posty: 88
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:42
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: Białystok
Re: padły biegi
Mam pytanie przy okazji tematu.
Jak powinno wyglądać mocowanie pedału sprzęgła do tłoczka pompki sprzęgła?
U mnie jest tylko śruba, plastikowa tulejka w uchu pompki i tulejka metalowa z mimośrodem. Po ostatniej naprawie metalowa tulejka z mimośrodem potrafi się poluzować w czasie jazdy przez co zmienia skok tłoczka pompki i bieg nie wchodzą jak powinny.
Czy nie powinno tam być czegoś jeszcze ?
I moje drugie pytanie czy przestawienie tej tulejki z mimośrodem powinno mieć aż taki wpływ na wysprzęglanie że nie mam możliwości wrzucenia biegu na pracującym silniku ?
Jak powinno wyglądać mocowanie pedału sprzęgła do tłoczka pompki sprzęgła?
U mnie jest tylko śruba, plastikowa tulejka w uchu pompki i tulejka metalowa z mimośrodem. Po ostatniej naprawie metalowa tulejka z mimośrodem potrafi się poluzować w czasie jazdy przez co zmienia skok tłoczka pompki i bieg nie wchodzą jak powinny.
Czy nie powinno tam być czegoś jeszcze ?
I moje drugie pytanie czy przestawienie tej tulejki z mimośrodem powinno mieć aż taki wpływ na wysprzęglanie że nie mam możliwości wrzucenia biegu na pracującym silniku ?