Strona 1 z 2

przeróbka diesla

: 20 sty 2014, 12:25
autor: antoni6694
Witam.
Mam pytanie odnośnie przeróbki silnika diesla.
Jak wiadomo w starszych silnikach benzynowych dokładało się np drugi gaźnik.
moje pytanie więc brzmi. jak zrobić coś takiego w dieslu? bo dołożyć drugą pompę wtryskową raczej chyba ciężko.
Jakie znacie jeszcze skuteczne przeróbki mogące nawet nieznacznie podnieść moc?
Pozdrawiam

Re: przeróbka diesla

: 20 sty 2014, 22:01
autor: cichyPWR
Pytanie do czego to Ci jest w ogóle potrzebne ?
Jak podniesiesz moc tylko trochę to i tak tego nie odczujesz, musiałbyś założyć turbo od Scanii i to jeszcze od Rki tak jak me ten kobmbiak,
po drugie idzie za tym cała reszta, więc zawiecha, hamulce, przeniesienie napędu itd itp... WARTO ?

Re: przeróbka diesla

: 20 sty 2014, 22:14
autor: Talar
Lepiej zrobić swap na np. jakieś serce z w124. :P

Re: przeróbka diesla

: 20 sty 2014, 22:18
autor: Tytan
albo V8 wstawić z w126 :)

Re: Odp: przeróbka diesla

: 20 sty 2014, 22:43
autor: kazios
Niekoniecznie turbo ze scanii. Z oryginalną turbiną dochodzi 20KM a to już sporo. Ja czuje różnice w wersji 80 a 88KM

Re: Odp: przeróbka diesla

: 21 sty 2014, 12:03
autor: cichyPWR
kazios pisze: Ja czuje różnice w wersji 80 a 88KM
Ta jasne :D Z całym szacunkiem, ale nie wierze... równie dobrze można nalać V powera.
Rozumiem jeśli jest inne przełożenia dyfra to ok, można poczuć , ale w starym bo tak można śmiało powiedzieć aucie - ile mu zostało tych koni ? Z 80 ? Wiesz chodzi mi o to, że różnica może być na tyle duża, że można to odczuć...
Poprzednio miałem auto 90KM, teraz MB ma wg danych 136KM i jakoś tyłka nie urywa, albo jestem tak NIE CZUŁY :cry:

Re: Odp: przeróbka diesla

: 21 sty 2014, 15:13
autor: kazios
Może jesteś nie czuły ;) W zeszlym roku po kupnie drugiego mercedesa jeździłem na przemian 2 beczkami 300D 80 i 88KM i możesz wieżyc lub nie, różnice czuć nie dużą ale jednak jest. Obydwa silniki w stanie idealnym. Przy ruszaniu może tego tak nie czuć ale podczas wyprzedzania jest znacznie prościej. Efektywniej reaguje na podał gazu. Też myślałem że 8KM to cale g ale zmienilem nastawienie do tej kwestii. V power to też nie jest ściema moze nie czuć różnicy w mocy ale silnik równej pracuje i ponad litr mniejsze spalanie.

Re: przeróbka diesla

: 23 sty 2014, 13:33
autor: george
Można wsadzić 2,0 lub 2,5 z W124/W201, a jak będzie mało to 2,3 turbo z Vito zaadoptować, ważne żeby była zwykła pompa na linkę. Trzysety też da się włożyć tylko trochę ciasno jest. Oczywiście wszystkie te motory ze skrzyniami trzeba wkładać.

Re: przeróbka diesla

: 23 sty 2014, 19:16
autor: Tytan
george pisze:Można wsadzić 2,0 lub 2,5 z W124/W201, a jak będzie mało to 2,3 turbo z Vito zaadoptować, ważne żeby była zwykła pompa na linkę. Trzysety też da się włożyć tylko trochę ciasno jest. Oczywiście wszystkie te motory ze skrzyniami trzeba wkładać.
Ja bym pakował jak już to V8 :)

Re: przeróbka diesla

: 23 sty 2014, 22:26
autor: Rafako
cichyPWR pisze:Pytanie do czego to Ci jest w ogóle potrzebne ?
Jak podniesiesz moc tylko trochę to i tak tego nie odczujesz, musiałbyś założyć turbo od Scanii i to jeszcze od Rki tak jak me ten kobmbiak,
po drugie idzie za tym cała reszta, więc zawiecha, hamulce, przeniesienie napędu itd itp... WARTO ?
Kolega nasz miły antoni6694 na poprzednim Forum lubił sobie czasem poteoretyzować, to i na tym też go widać korci :D
Ja bym to podsumował w dwóch punktach:
- jak ktoś chce śmiecia do palenia gumy, kupuje Golfa VR6 albo jakieś inne GTI, "beczka" to Panie kochany, zupełnie inny "Target" :D
- nawet jak już ktoś chce sobie beczunię zmodyfikować i pójść "w moc" to po pierwsze nie kupuje diesla pędzonego na przepalony olej od frytek i ciągającego ostatnie 20 lat przyczepy pełne buraków z pola, po drugie ma świadomość, że w tym aucie z g... bata nie ukręci ;) :roll: i tak jak Cichy napisał, moc silnika to tylko pierwsza ze zmiennych.
Serdecznie pozdrawiam.