Strona 1 z 3

W123 230 Coupe 1981r.

: 17 sty 2018, 19:55
autor: Maniek2a
Witam! Od lipca stałem się posiadaczem MB W123 coupe. Auto przyjechało zza zachodniej granicy. Stan auta oceniam na dobry, w końcu ma już 37 lat. Chromy i zderzaki oceniam 8/10, środek 8/10 (pomijając pękniętą deskę i złuszczone drewno), silnik pali, biegi działają (manual), blacha... Auto prócz tego, że zostało potraktowane brutalnie przez czas stało się chyba ofiarą "driftu". Uderzenie było dość mocne bo, aż koło straciło pion, na szczęście skończyło się tylko na wymianie wahacza. Z uwagi na dłuższe zimowe wieczory, czas w wolnych chwilach brać się do pracy. Jednak zanim zacznę bezmyślnie kupować elementy mam kilka pytań. Co warte są błotniki oferowane jako nowe? Czy progi zewnętrzne jak i wewnętrzne od sedana da się jakoś dostosować do wersji coupe? Jak bardzo ciężki w realizacji jest temat kpl. uszczelek szyb i jak to wygląda cenowo? Reperaturki drzwi do coupe istnieją, czy trzeba kombinować z sedanem? Potrzebował będę również nowych przewodów paliwowych, ale z tego co piszecie miedziane hamulcowe ratują sytuacje. Auto wymaga również remontu silnika. Błękit w wydechu. 300 tys. przebiegu więc zasłużył :) ale z tym już poradzę sobie mam nadzieję we własnym zakresie. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 22 sty 2018, 19:32
autor: Arku
No nie oszukujmy się, sporo pracy Cię czeka. Pokaz więcej fot auta.

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 22 sty 2018, 19:46
autor: marcov12
z tego co się orientowałem wstępnie koszt uszczelek do coupe jak masz wszystkie zajechane to coś około 4500zl, sam mam wszystkie do wymiany i koszty są potężne. same wodozgarniacze do tylnych szyb to 2000zl..

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 22 sty 2018, 22:57
autor: Tomek
Niestety ale o wiele więcej niż 4500

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 23 sty 2018, 12:08
autor: Maniek2a
W sobotę powinienem mieć auto na podnośniku to zrobię więcej zdjęć z tym, że zespół napędowy i środek już są zdemontowane. Uszczelki może i nie puszczają wody, ale są strasznie spękane. Wstępna koncepcja na auto jest, aby zrobić go naprawdę porządnie. Za kilka lat każdy egzemplarz będzie na wagę złota. Moja wizja zakłada piaskowanie podwozia, zawieszenie malowane proszkowo, wszystkie naprawy blacharskie nadwozia i nowy lakier na całe auto. Co z tego wyjdzie nie wiem. Wiadomo budżet też ma swoje granice. A co myślicie o tych reperaturkach? Tylny lewy błotnik chyba będę musiał kupić wyjścia nie ma. Tylko słyszałem, że blacha na nich ma 1mm :shock:

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 26 sty 2019, 17:00
autor: Maniek2a
Witam. Troszkę czasu minęło bo projekt musiał odejść na dalszy plan. W tym czasie udało mi się zorganizować kilka elementów. Wszystkie elementy są to oryginały i przyjeżdżały z różnych części europy. Nie wszystkich mam zdjęcie. Im bardziej się odkrywa auto tym więcej niespodzianek, ale nie poddajemy się :)

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 26 sty 2019, 17:08
autor: Maniek2a
Póki co prace trwają na przodzie auta..

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 06 lut 2019, 20:26
autor: Maniek2a
Wiem, że to nie jest miejsce na pytania techniczne ale potrzebuje informacji na szybko. Wstawiam próg i próbuje sprasować drzwi. Pytanie brzmi. Czy w wersji coupe z elektrycznymi szybami szyba delikatnie się opuszcza przy otwieraniu i podnosi przy zamykaniu?

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 06 lut 2019, 21:56
autor: Luszi
Nie, takich bajerów jeszcze w beczkach nie było. Ale spasowanie szyby regulujesz na mechanizmie podnoszenia. Szyba w otwartych drzwiach stoi pod kątem trochę większym (licząc ten kąt od pionu) niż po ich zamknięciu - czyli przy zamykaniu drzwi szyba wsuwa się pod uszczelkę, a potem pod naciskiem zamykających się drzwi ten kąt się zmniejsza. Jednocześnie szyba przez to wchodzi trochę głębiej pod uszczelkę.

Re: W123 230 Coupe 1981r.

: 08 lut 2019, 19:06
autor: Maniek2a
Dzięki za szybką odpowiedź! Operacja się udała!