W123 230 Coupe 1981r.

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

Maniek2a
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:16
Posiadany model W123: 230 CE

W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Maniek2a »

Witam! Od lipca stałem się posiadaczem MB W123 coupe. Auto przyjechało zza zachodniej granicy. Stan auta oceniam na dobry, w końcu ma już 37 lat. Chromy i zderzaki oceniam 8/10, środek 8/10 (pomijając pękniętą deskę i złuszczone drewno), silnik pali, biegi działają (manual), blacha... Auto prócz tego, że zostało potraktowane brutalnie przez czas stało się chyba ofiarą "driftu". Uderzenie było dość mocne bo, aż koło straciło pion, na szczęście skończyło się tylko na wymianie wahacza. Z uwagi na dłuższe zimowe wieczory, czas w wolnych chwilach brać się do pracy. Jednak zanim zacznę bezmyślnie kupować elementy mam kilka pytań. Co warte są błotniki oferowane jako nowe? Czy progi zewnętrzne jak i wewnętrzne od sedana da się jakoś dostosować do wersji coupe? Jak bardzo ciężki w realizacji jest temat kpl. uszczelek szyb i jak to wygląda cenowo? Reperaturki drzwi do coupe istnieją, czy trzeba kombinować z sedanem? Potrzebował będę również nowych przewodów paliwowych, ale z tego co piszecie miedziane hamulcowe ratują sytuacje. Auto wymaga również remontu silnika. Błękit w wydechu. 300 tys. przebiegu więc zasłużył :) ale z tym już poradzę sobie mam nadzieję we własnym zakresie. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
Załączniki
55.jpg
55.jpg (76.47 KiB) Przejrzano 2410 razy
00.jpg
00.jpg (106.44 KiB) Przejrzano 2410 razy
11.jpg
11.jpg (92.75 KiB) Przejrzano 2410 razy
22.jpg
22.jpg (96.33 KiB) Przejrzano 2410 razy
33.jpg
33.jpg (95.4 KiB) Przejrzano 2410 razy
44.jpg
44.jpg (79.77 KiB) Przejrzano 2410 razy
Arku
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 375
Rejestracja: 04 lut 2016, 20:08
Lokalizacja: Rybnik

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Arku »

No nie oszukujmy się, sporo pracy Cię czeka. Pokaz więcej fot auta.
marcov12
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 33
Rejestracja: 24 paź 2017, 16:08
Posiadany model W123: 230CE
Lokalizacja: Legnica

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: marcov12 »

z tego co się orientowałem wstępnie koszt uszczelek do coupe jak masz wszystkie zajechane to coś około 4500zl, sam mam wszystkie do wymiany i koszty są potężne. same wodozgarniacze do tylnych szyb to 2000zl..
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1119
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Tomek »

Niestety ale o wiele więcej niż 4500
Maniek2a
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:16
Posiadany model W123: 230 CE

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Maniek2a »

W sobotę powinienem mieć auto na podnośniku to zrobię więcej zdjęć z tym, że zespół napędowy i środek już są zdemontowane. Uszczelki może i nie puszczają wody, ale są strasznie spękane. Wstępna koncepcja na auto jest, aby zrobić go naprawdę porządnie. Za kilka lat każdy egzemplarz będzie na wagę złota. Moja wizja zakłada piaskowanie podwozia, zawieszenie malowane proszkowo, wszystkie naprawy blacharskie nadwozia i nowy lakier na całe auto. Co z tego wyjdzie nie wiem. Wiadomo budżet też ma swoje granice. A co myślicie o tych reperaturkach? Tylny lewy błotnik chyba będę musiał kupić wyjścia nie ma. Tylko słyszałem, że blacha na nich ma 1mm :shock:
Maniek2a
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:16
Posiadany model W123: 230 CE

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Maniek2a »

Witam. Troszkę czasu minęło bo projekt musiał odejść na dalszy plan. W tym czasie udało mi się zorganizować kilka elementów. Wszystkie elementy są to oryginały i przyjeżdżały z różnych części europy. Nie wszystkich mam zdjęcie. Im bardziej się odkrywa auto tym więcej niespodzianek, ale nie poddajemy się :)
Załączniki
20180703_103417-min.jpg
20180703_103417-min.jpg (108.06 KiB) Przejrzano 2018 razy
20180703_103349-min.jpg
20180703_103349-min.jpg (67.3 KiB) Przejrzano 2018 razy
20180703_103317-min.jpg
20180703_103317-min.jpg (93.06 KiB) Przejrzano 2018 razy
20180703_103223-min.jpg
20180703_103223-min.jpg (137.98 KiB) Przejrzano 2018 razy
1234-min.jpg
1234-min.jpg (146.47 KiB) Przejrzano 2018 razy
999-min.jpg
999-min.jpg (55.42 KiB) Przejrzano 2018 razy
888-min.jpg
888-min.jpg (85.42 KiB) Przejrzano 2018 razy
777-min.jpg
777-min.jpg (209.89 KiB) Przejrzano 2018 razy
666-min.jpg
666-min.jpg (200.69 KiB) Przejrzano 2018 razy
555-min.jpg
555-min.jpg (176.91 KiB) Przejrzano 2018 razy
444-min.jpg
444-min.jpg (201.93 KiB) Przejrzano 2018 razy
333-min.jpg
333-min.jpg (190.3 KiB) Przejrzano 2018 razy
222-min.jpg
222-min.jpg (178.78 KiB) Przejrzano 2018 razy
Maniek2a
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:16
Posiadany model W123: 230 CE

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Maniek2a »

Póki co prace trwają na przodzie auta..
Załączniki
sdf.jpg
sdf.jpg (131.24 KiB) Przejrzano 2017 razy
asdf.jpg
asdf.jpg (136.96 KiB) Przejrzano 2017 razy
Maniek2a
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:16
Posiadany model W123: 230 CE

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Maniek2a »

Wiem, że to nie jest miejsce na pytania techniczne ale potrzebuje informacji na szybko. Wstawiam próg i próbuje sprasować drzwi. Pytanie brzmi. Czy w wersji coupe z elektrycznymi szybami szyba delikatnie się opuszcza przy otwieraniu i podnosi przy zamykaniu?
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Luszi »

Nie, takich bajerów jeszcze w beczkach nie było. Ale spasowanie szyby regulujesz na mechanizmie podnoszenia. Szyba w otwartych drzwiach stoi pod kątem trochę większym (licząc ten kąt od pionu) niż po ich zamknięciu - czyli przy zamykaniu drzwi szyba wsuwa się pod uszczelkę, a potem pod naciskiem zamykających się drzwi ten kąt się zmniejsza. Jednocześnie szyba przez to wchodzi trochę głębiej pod uszczelkę.
Maniek2a
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:16
Posiadany model W123: 230 CE

Re: W123 230 Coupe 1981r.

Post autor: Maniek2a »

Dzięki za szybką odpowiedź! Operacja się udała!
Załączniki
88.jpg
88.jpg (118.93 KiB) Przejrzano 1938 razy
66.jpg
66.jpg (126.63 KiB) Przejrzano 1938 razy
33.jpg
33.jpg (104.31 KiB) Przejrzano 1938 razy
22.jpg
22.jpg (84.45 KiB) Przejrzano 1938 razy
11.jpg
11.jpg (97.44 KiB) Przejrzano 1938 razy
ODPOWIEDZ