Strona 1 z 2

Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 01 kwie 2017, 18:19
autor: maly
prace blacharskie nad samochodem trwają......na szczęście nowe części dostępne są na allegro za grosze.może ich jakość nie jest taka jak części z serwisu i są do wersji sedan ale warto poświęcić godzinę dłużej na przerobienie i dopasowanie np. za reperaturkę tylnego błotnika zapłaciłem coś koło 150 złotych, a za boczne podłogi bagażnika 20zł.Jedyną rzeczą której nie polecam są progi wewnętrzne i zewnętrzne i nie mówię tu o wykonaniu bo pasują w miarę dobrze.Oryginalna grubość blachy z której wykonany był fabryczny próg ma 1,5 mm.Natomiast zamiennik z allegro coś kolo 0,8mm.Blacha sama w sobie jest po prostu za cienka i bardzo łatwo przepalić ja spawarką.w niedługim czasie mam zamiar zająć się drzwiami które są w dosyć słabym stanie cała dolna wewnętrzna część nadaje się do wymiany a poszycie zewnętrzne posiada parę wgłębień które zamierzam naprawić stosując metodę zwaną cynowaniem......

Dlaczego wybrałem akurat tę markę,ten model,typ nadwozia i wersję ze skrzynią manualną,już odpowiadam mercedesy to moja pasja zaczynają przygodę z blacharką uczyłem się właśnie na tej marce.
Długo zastanawiałem się nad tym jaki model wybrać.przeglądając internet w poszukiwaniu wymarzonego mercedesa model w123 przypadl mi najbardziej do gustu.Każdy z nas slyszał nie raz historię o ich wytrzymałości i niezawodności.Oczywiście glownym kryterium którym się kierowałem była cena.
Wersję trzy drzwiową wybrałem ponieważ widywane były dużo rzadziej na ulicach niż wersje 4 drzwiowe i byly bardziej UNIKATOWE a co za tym idzie ich wartość była wyższa.
skrzynie manualna wybrałem ponieważ czasem lubie polecieć sobie bokiem :)

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 01 kwie 2017, 18:29
autor: maly
szybko przekonałem się ze mercedes jest w gorszym stanie niż przypuszczalem

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 01 kwie 2017, 18:39
autor: maly
jeden blotnik spawalem tradycyjną metoda MIG/MAG drugą spawalem mosiądzem

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 01 kwie 2017, 18:42
autor: maly
wypowiadajcie się i oceniajcie
wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 02 kwie 2017, 0:01
autor: darek60
Podziwiam za umiejętności. Będziesz lakierował miejsca naprawione ,czy zrobisz cały nowy lakier?

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 02 kwie 2017, 0:16
autor: maly
myślę zeby zrobić lakier na całym samochodzie wraz z komorą silnika zastanawiam sie tylko kto mi to pomaluje.......moze sam spróbuje

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 02 kwie 2017, 0:32
autor: darek60
A masz z lakierowaniem jakieś doświadczenie , bo to już chyba wyższa szkoła jazdy. No i ta ilość warstw- powłok lakierniczych które trzeba położyć.
Z drugiej strony myśląc o tym , to dobre lakierowanie auta ,to przede wszystkim (oczywiście oprócz umiejętności) dobry kompresor + filtr powietrza, no i jakieś dobrze izolowane od kurzu i pyłków pomieszczenie. Weźmiesz pewnie jakąś starą maskę i na niej potrenujesz, a potem to już będziesz miał kolejkę chętnych .
Powodzenia i pokazuj zdjęcia.

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 02 kwie 2017, 21:05
autor: pancerniakp
Fajna robota, profeska mało ludzi niestety tak robi większość kładzie late na late i potem szpachla. To nie jest dobra metoda, lepiej więcej czasu poświecić na blacharkę a potem zamiast szpachlować tylko podkład i lakier. Można zerwać stary lakier do gołej blachy i potem na nowo polakierować. Nie ma ryzyka, ze pod stara powlaka jest jakieś ognisko korozji. Sam tak robię, niestety po godzinach siedzę przy tym ponad dwa lata. Powodzenia życzę.

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 17 maja 2017, 8:53
autor: Lukaszc123
Hej. Mam mercedesa c123 280ce. Mógłbyś dac mi namiar na czesci blacharskie do coupé? Chodzi mi o progi i reparaturki błotników lub błotniki. Mam zamiar odbudowac moją maszynę. Z góry dziękuję Łukasz

Re: Mój pierwszy wlasny youngtimer (w123 coupe 230ce)

: 17 maja 2017, 18:05
autor: Kowal_80
Przecież autor pisał na początku,że blachy dorabiał z sedana