Strona 1 z 3
Problem z prądem
: 28 sty 2017, 20:37
autor: piotrjarocin
Witam, rano auto odpaliło ładnie , cały dzień robiłem przy aucie ,odpalałem gasiłem wymieniałem żarowki itd. Podczas prac ładowałem aku, lecz nigdy do końca, po pracach odpaliłem ( odpalił ale bez rewelacji ) przejechałem sie kawałek potem auto stało z zapalonym silnikiem z 20 min , zgasiłem i już nie odpalił, aku rozładowane. Czy cośi bierze prąd czy aku do wymiany. Auto to 190 2.0 pb. Chyba mnie tu nikt nie skarci za pytanie nie beczkowe.
Re: Problem z prądem
: 28 sty 2017, 20:54
autor: kazios
Pewnie regulator zdechł. Sprawdź miernikiem ładowanie na klemrach akumulatora przy zapalonym silniku. Powinno byc ok 14V
Re: Problem z prądem
: 28 sty 2017, 22:13
autor: piotrjarocin
Ok dzieki ,mam wrazenie ze szybciej gubi prąd na zapalonym niż na postoju przez noc.
Re: Problem z prądem
: 28 sty 2017, 22:37
autor: kazios
Czyli coś nie tak z ładowaniem, prawidłowe napięcie to podstawa
Re: Problem z prądem
: 29 sty 2017, 14:27
autor: Kornick
Podłącz multimetr na Volty, prąd stały, załącz światła i będzie wiadomo. Może tylko pasek masz luźny. To pierwszy krok. Tak jak wyżej kolega pisał.
Re: Problem z prądem
: 11 lut 2017, 16:01
autor: piotrjarocin
temat wraca, alternator po regeneracji ,na stole ładuje w aucie nie , pasek jest ok. Są tam trzy kabelki co idą do kostki potem do aku , co za filozofia jednak ładowania brak . Czy aku do d....y ? koleś mierzył ładowanie dotykając aku pokazało mu 12,4 .
Re: Problem z prądem
: 11 lut 2017, 16:29
autor: kazios
Sprawdź masę z silnika do budy i z budy do akumulatora
Re: Problem z prądem
: 11 lut 2017, 16:39
autor: piotrjarocin
Masę z silnika do budy robiłem nową . sprawdzę tą do aku. Masz kolego jeszcze jakieś pomysły ?
Re: Problem z prądem
: 11 lut 2017, 16:41
autor: kazios
Gdzieś napięcie ginie w kablach albo elektromechanik dupa. Na stole jakie miał napięcie?
Re: Problem z prądem
: 11 lut 2017, 17:11
autor: Oskar-123
Sprawdz przewod od alternatora, na kielichu z prawej strony jest mala skrzyneczka gdzie laczy sie przewod alternatora z wiazka elektryczna, dwie nakretki tam sa na klucz 10mm i jedna na 8mm, na dwoch wiekszych srubach w tej skrzyneczce powinno byc caly czas napiecie takie jak na aku a na mniejszej srubce napiecie powinno byc dopiero po przekreceniu kluczyka (nie pamietam jakie powinno byc tam napiecie ale chyba cos kolo 5-6v), jak w skrzyneczce jest napiecie jak nalezy to przewod do alternatora do wymiany, a jak w skrzyneczce nie ma napiecia to musisz szukac w skrzynce bezpiecznikow ale od srodka, jak sciagniesz oslone pod kierownica to bedziesz widzial zatopione w plastiku dwie sruby na klucz 10mm i tam moze byc cos zgnile