Strona 4 z 5
Re: M102 po odnowieniu
: 26 sie 2018, 0:01
autor: siman
Witam
Jestem na etapie rozbiórki takiego silnika. Mam zdjętą głowicę którą dałem do sprawdzenia i remontu. Dołu silnika i tłoków nie ruszałem. Kontrolnie zalałem cylindry ropą żeby sprawdzić szczelność pierścieni: na jednym tłoku po ok godzinie ropa zleciała do miski , na 2 cylindrach zleciała po ok 1 tygodniu , a na jednym nie zleciała wcale nawet po 2 tygodniach. Czy to oznacza że muszę wymienić pierścienie ??
pozdrawiam
Re: M102 po odnowieniu
: 27 sie 2018, 12:29
autor: tatarak
Jak masz go na wierzchu to rozbieraj i wymieniaj tylko pamiętaj o honowaniu.Do tego wymień sobie w tym silniku uszczelnienia na wale.
Re: M102 po odnowieniu
: 27 sie 2018, 23:32
autor: siman
Dobra , dzieki.
Re: M102 po odnowieniu
: 18 wrz 2019, 8:28
autor: tatarak
Re: M102 po odnowieniu
: 19 wrz 2019, 15:11
autor: maciekpiti
Dzieje się. To fajnie. Ja już wymiotuje tymi Dieslami ale mam teraz m130 ze 111 coupe na wtrysku mechanicznym. Więc mam odskocznia od OM ow
Re: M102 po odnowieniu
: 02 lis 2019, 20:45
autor: tatarak
Wróciło auto w126 280E po zmianie układu wtryskowego kj- pełny wtrysk elektroniczny.Silnik pali zawsze tak samo chodzi bardzo stabilnie i wg mnie tyle dobrego.Z dołu zbiera się jak 230 po przejściach po wejściu na obroty już jakoś jedzie ale mocy to ten silnik ni ch.ja nie ma.Dla kogoś kto ma zwalony oryginalny układ wtryskowy jest to jakas alternatywa ale wg mnie nie warta zachodu.Koszt 6tyś /zł .Za 4koła mamy całkowicie zregenerowany oryginalny k-jet i auto zapier...la a nie przemieszcza się .
Re: M102 po odnowieniu
: 03 lis 2019, 8:58
autor: Speedy33
Widzę że na temat tego EFI są zdania podzielone. U mnie któryś z poprzednich właścicieli zamontował LPG. Silnik 2.3 i co ciekawe na gazie chodzi całkiem sprawnie. Na benzynie w ogóle nie odpala a jeśli jakimś cudem się uda to chodzi jak traktor. Mam zamiar wywalić gaz ale z tego co czytałem to powrót do serii nie będzie taki prosty. Regeneracja K-jeta w 2.3 też podobny koszt?
Re: M102 po odnowieniu
: 03 lis 2019, 10:43
autor: tatarak
W tym aucie nie siedzi efi na tym małym sterowniku jak paczka fajek ale pełny wtrysk z obsługą układu zapłonowego itd.Wydaje mi się że sam układ jest ok ale mapa wtrysku do bani.Nikomu nie chce się bawić w mapowanie sterownika tylko wgrywaja jakiś podstawowy i out dalej człowieku martw się sam.Zwykłe efi to straszny kibel a praca układu paliwowego może rozwalić mózg tak dudni że rozcinałem tłumik środkowy w w123 aby zobaczyć czy tam coś sie nie urwało,2 sterowniki z wadami na trzecim silnik wreszcie zaczął pracować ale spalanie makabra.Wywaliłem to cholerstwo i powróciłem do oryginału.
Re: M102 po odnowieniu
: 10 gru 2019, 19:29
autor: mario71
witam. kawał bobrej roboty.pozdrawiam
Re: M102 po odnowieniu
: 23 sty 2020, 13:27
autor: tatarak
Postanowiłem zmienić silnik w swoim kompresorze śrubowym z 200D na 300D .Jeśli ktoś szuka pewnego silnika zawsze odpalającego to wystawiłem na Tablicy.Nie wygląda jak nowy ale jest ogarnięty w środku.
https://sprzedajemy.pl/mercedes-123-sil ... nr60860928