Strona 4 z 5

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 29 maja 2015, 21:23
autor: Hilek
Nex@pl pisze:Zastanawiam się czy nie dołożyć dodatkowej masy, może tu tkwi problem.
Dokładnie wczoraj też o tym myślałem w końcu tam są 2 gwinty.

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 31 maja 2015, 8:55
autor: maciekpiti
Moi dalej będą mieć piątkę w bagażniku i w głowie kurs odpowietrzania pompy pompką ręczną :)

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 11 cze 2015, 21:32
autor: Kowal_80
i jak Pany,kombinowaliście coś z tą masą? ja swój czujnik i wskaznik zbyt szybko pochwaliłem. dziś zgłupiał do reszty. w dzbanie jest napewno mniej jak 8ltr,kontrola rezerwy się swieci a wskaznik pokzauje prawie pół stanu. ręce mi opadają ...

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 12 cze 2015, 15:53
autor: Luszi
U mnie dziś przez jakieś 25 km jazdy zapas paliwa zszedł mniej więcej o 1/5 (wg wskaźnika oczywiście). ;)

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 22 cze 2015, 10:38
autor: Marcin
Ja też cofam swoje słowa, ostatnio udało mi się wyzerować zbiornik do cna i kontrolka w ogóle się nie zapaliła a wskazówka była ledwie lekko poniżej "R". Zalałem 20l i wskoczyła na niemal połowę skali...

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 22 cze 2015, 11:35
autor: Wojtek
Nie wiem jak jest z pływakiem w w123 bo nie miałem go w rękach, ale większość tych, które widziałem działało na zasadzie potencjometru obrotowego, do którego przymocowane jest ramię idące do pływaka. W takim potencjometrze warstwa węglowa naturalnie się zużywa i jak zaczną się w niej robić przerwy czy znaczne wytarcia to potencjometr przestaje działać poprawnie (przeskoki wartości np, błędne wskazania itd)

Coś jak tutaj:
Obrazek

W takim wypadku żadne kable, masy itd nie mają znaczenia i nic nie pomogą.

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 22 cze 2015, 13:07
autor: kazios
tu tez jest potencjometr tyle, że konstrukcja trochę inna
http://www.beczkolandia.com.pl/viewtopi ... t=10#p7014

Do prawidłowego działania wskaźnika druty oporowe w pływaku muszą mieć odpowiednie wartości oporności

(tekst z forum w114-115)
Podłączyć omomierz do zacisków G i 31 (są podpisane).
W położeniu montażowym - czyli pływak na dole (stan rezerwy) - powinny nastąpić 2 zjawiska:
-wartość pomiaru na powyższych zaciskach: 57 +/- 2 Ohmy, w modelu kombi 52 +/- 2 Ohmy

W położeniu "do góry nogami" - czyli pływak na górze (pełny bak) - również wykonujemy 2 pomiary:
-dla zacisków G i 31: 1,6 +/- 0,7 Ohma, w modelu kombi 3,2+/- 0,8 Ohma.


Gdy druty oporowe były np już lutowane to ich oporność jest inna od nominalnego i wtedy będzie błędne wskazanie poziomu paliwa. Każda ingerencja w instalacji na odcinku pływak-wskaźnik paliwa będzie skutkowało błędnym wskazaniem.

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 02 lip 2015, 14:02
autor: Evangelicus
kazios, to co robić w takiej sytuacji?

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 02 lip 2015, 17:07
autor: kapi
Może zastosować inną średnicę tego drutu ?
Oporność wynika z objętości ( przekroju)
Jeśli sie mylę to proszę o poprawienie.

Re: Czujnik poziomu paliwa

: 02 lip 2015, 17:17
autor: maciekpiti
Opornosc zalezy od materialu i perzekroju. Nie widze szans zeby tak podobierac te druty zeby to idealnie zagralo. Mierzyl ktos te wartosci u siebie?