Czujnik poziomu paliwa
Moderator: Tomek
Czujnik poziomu paliwa
Witam
Mam pytanko do posiadaczy W123 z silnikiem M102. Zauważyłem u siebie taki objaw:
silnik uruchomiony ściągam kostkę z czujnika poziomu paliwa i auto gaśnie czy to normalne?
Tłumacze sobie to w ten sposób - ściągam kostkę z czujnika (sterownik odczytuje poziom paliwa 0) i z powodów bezpieczeństwa odcina zasilanie do pompy paliwa (aby nie pracowała na sucho) dobrze myślę czy mam coś pomieszane w "prądach"
Pozdrawiam
Tomek
Mam pytanko do posiadaczy W123 z silnikiem M102. Zauważyłem u siebie taki objaw:
silnik uruchomiony ściągam kostkę z czujnika poziomu paliwa i auto gaśnie czy to normalne?
Tłumacze sobie to w ten sposób - ściągam kostkę z czujnika (sterownik odczytuje poziom paliwa 0) i z powodów bezpieczeństwa odcina zasilanie do pompy paliwa (aby nie pracowała na sucho) dobrze myślę czy mam coś pomieszane w "prądach"
Pozdrawiam
Tomek
Re: Czujnik poziomu paliwa
według mnie masz nawalone w kablach.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2014, 9:29
- Posiadany model W123: 2.4d
- Lokalizacja: Bilgoraj
Re: Czujnik poziomu paliwa
witam. ja rowniez mam problem z "judaszem" nawet jak zaleje do pelna to i tak swieci. gdy poziom paliwa spada na rezerwe to zaczyna swiecic troche mocniej ale zauwazyc to mozna tylko w nocy.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Czujnik poziomu paliwa
witam
odkopie temat żeby nie zakładać nowego
mam problem z czujnikiem paliwa. już podczas pierwszego rejsu swoją beczką do domu troche się zdziwiłem. wlałem jej 40ltr,po przejechaniu ok 100km zaczęła swiecic rezerwa. wskaznik spadał bardzo szybko i po kolejnych 100km poszedł całkiem na dół i rezerwa zgasła. mimo tego,dojechalem te 380km bez dolewania oraz jeszcze przez 3 miesiące przepalałem i przetaczałem auto. jak wkoncu wypaliło do cna postanowiłem wyjąć "dzban" żeby go wypłukać oraz zajżeć w pływak.
rozebrałem tą aluminiową rure pływaka,tak jak przypuszczałem było zasyfione. wymyłem. tam w środku idą takie 3 struny. po 2 zasuwa ten pływak,3 idzie jak by po zewnętrznej. tą już ktoś dorabiał. widać luty oraz jest luzna,nie tak napięta jak 2 oryginalne.
przy manualnej próbie pływakiem taki oto objaw - do wysokości 1/3 patrząc od dołu wskaznik ani drganie,nie świeci też rezerwa. dopiero troche wyrzej się zapala. potem już jest ok,pływak na połowie-wskaznik na połowie,pływak na górze-wskaznik na full.
poskładałem to na miejsce,zalałem 10 ropy i nic-ani rezerwy ani wskazania.
czy to wina tej luznej struny? czy ogólnie pływak ch.. strzelił? i druga rzecz - czy da się to naprawić czy szukać drugiego pływaka?
pozdrawiam
odkopie temat żeby nie zakładać nowego
mam problem z czujnikiem paliwa. już podczas pierwszego rejsu swoją beczką do domu troche się zdziwiłem. wlałem jej 40ltr,po przejechaniu ok 100km zaczęła swiecic rezerwa. wskaznik spadał bardzo szybko i po kolejnych 100km poszedł całkiem na dół i rezerwa zgasła. mimo tego,dojechalem te 380km bez dolewania oraz jeszcze przez 3 miesiące przepalałem i przetaczałem auto. jak wkoncu wypaliło do cna postanowiłem wyjąć "dzban" żeby go wypłukać oraz zajżeć w pływak.
rozebrałem tą aluminiową rure pływaka,tak jak przypuszczałem było zasyfione. wymyłem. tam w środku idą takie 3 struny. po 2 zasuwa ten pływak,3 idzie jak by po zewnętrznej. tą już ktoś dorabiał. widać luty oraz jest luzna,nie tak napięta jak 2 oryginalne.
przy manualnej próbie pływakiem taki oto objaw - do wysokości 1/3 patrząc od dołu wskaznik ani drganie,nie świeci też rezerwa. dopiero troche wyrzej się zapala. potem już jest ok,pływak na połowie-wskaznik na połowie,pływak na górze-wskaznik na full.
poskładałem to na miejsce,zalałem 10 ropy i nic-ani rezerwy ani wskazania.
czy to wina tej luznej struny? czy ogólnie pływak ch.. strzelił? i druga rzecz - czy da się to naprawić czy szukać drugiego pływaka?
pozdrawiam
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Czujnik poziomu paliwa
Z tego co pamiętam rezerwa powinna zapalać się po całkowitym opadnięciu pływaka, chyba że coś mylę.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Czujnik poziomu paliwa
Mam 3 beczki i w tylko 1 wskazania są poprawne. Jakie kolwiek próby naprawy nic nie dawały. W tym momencie wożę zawsze 5l w bagażniku w razie czego jak mi padnie to dolewam. Wydaję mi się że po tylu latach po prostu zużycie daje o sobie znać i trzeba się z tym pogodzić.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Czujnik poziomu paliwa
kurcze,a szkoda. w swojej chciałbym chociaż mniejwięcej znać stan. a nie,że dycha wlana a tu wskazówka nawet nie drgnęła. to wychodzi na to,że trzeba szukać takiego co chociaż przypuszczalnie by pokazywał,a nie w ogóle.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Czujnik poziomu paliwa
U mnie cały paradoks polegał na tym że jak wyjąłem czujnik włączyłem zapłon to po za bakiem pokazywał w miarę poprawnie. Wziąłem go po prostu i poruszałem wskazówka wskazywała dobrze. Niestety w baku już nie.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Czujnik poziomu paliwa
Dwa druciki srebrne oporowe w pływaku są do wskaźnika poziomu paliwa. Pływak działa na zasadzie potencjometru, jeżeli druciki były lutowane wtedy jest inna wartość oporu napięcia i błędne wskazanie poziomu paliwa. U mnie tez nie działa to zbyt dokładnie. Drucik trzeci miedziany jest od drugiego niezależnego układu wskaźnika rezerwy, drucik jest połączony z blaszką, która styka się z drugą w obudowie gdy pływak jest na dole. Wtedy włącza się kontrolka rezerwy. Nie jest to drut oporowy, więc można go lutować w razie urwania. Wskazanie jest dosyć dokładne. Blaszki styku muszą być czyste, inaczej nie będzie przepływu napięcia
Gdy do pustego baku wlałeś 10l paliwa to teoretycznie wskazówka nie powinna się ruszyć bo tyle mniej więcej jest rezerwy
trochę więcej informacji na temat pływaków w123 jest na stronie MB/8 http://www.w114-115.org.pl/warsztat/sebian/czujnik.php
Gdy do pustego baku wlałeś 10l paliwa to teoretycznie wskazówka nie powinna się ruszyć bo tyle mniej więcej jest rezerwy
trochę więcej informacji na temat pływaków w123 jest na stronie MB/8 http://www.w114-115.org.pl/warsztat/sebian/czujnik.php
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Czujnik poziomu paliwa
akurat dziś już czytalem ten artykuł. niestety dla mnie te pomiary to czarna magia.
jutro wyjme jeszcze raz plywak i zajże w te blaszki od rezerwy bo akurat ten drut już u mnie ktoś dorabiał i wyszło mu to mega "fachowo". a ten plastikowy pływak powinien mieć jakiś styk z tym drucikiem po długości czy styk następuje dopiero gdy pływak spadnie na tą podstawe?
to smoczyca ma 10 na rezerwie? ot pazerne stworzenie ...
jutro wyjme jeszcze raz plywak i zajże w te blaszki od rezerwy bo akurat ten drut już u mnie ktoś dorabiał i wyszło mu to mega "fachowo". a ten plastikowy pływak powinien mieć jakiś styk z tym drucikiem po długości czy styk następuje dopiero gdy pływak spadnie na tą podstawe?
to smoczyca ma 10 na rezerwie? ot pazerne stworzenie ...