Strona 3 z 3

Re: Wibracje z układu napędowego

: 02 paź 2016, 21:39
autor: Teigrek
Zęby na kołach są wyfrezowane pod takimi kątami, żeby osiągnąć maksymalną kulturę pracy przy jeździe do przodu. W czasie jazdy do tyłu pomruk z przekładni to norma.

Re: Wibracje z układu napędowego

: 03 paź 2016, 8:48
autor: Julek
Teigrek pisze:Zęby na kołach są wyfrezowane pod takimi kątami, żeby osiągnąć maksymalną kulturę pracy przy jeździe do przodu. W czasie jazdy do tyłu pomruk z przekładni to norma.
Dokładnie (w 126p jedynka zawsze wyła bo zęby są proste na tym biegu). Kurcze nie pomogę ci z wymiarami w takim wypadku :( ja mam most beczkowy i wątpię, znając mercedesy, żeby łożyska były takie same. Zimmeringi to już na bank będą inne choć może się mylę.
Kowal powiem tak, u mnie most jest totalnie cichy. Złożyłem już nie jeden most w życiu i nigdy nie wyły. Moim zdaniem jedynym elementem który może wyć to łożyska. Zęby też mogą wyć ale to nie będzie wynikało z ich zużycia tylko z luzu między nimi ktory powstał na wskutek zużytej tulei rozprężnej lub łożysk (w zależności od konstrukcji). W beczce sa też istotne tworzywowe podkładeczki pod koła zębate mechanizmu różnicowego, nie ma ich, metal trze o metal. Generalnie w necie jest sporo że wymienili łożyska a dalej wyje. Moim zdaniem nie ma prawa więc w takich przypadkach albo coś jest źle złożone/ustawione, albo moja wiedza jest niekompletna co też jest nie wykluczone :oops:

Re: Wibracje z układu napędowego

: 03 paź 2016, 12:28
autor: Teigrek
Julek pisze: Kurcze nie pomogę ci z wymiarami w takim wypadku :( ja mam most beczkowy i wątpię, znając mercedesy, żeby łożyska były takie same. Zimmeringi to już na bank będą inne choć może się mylę.
Na tym rysunku w linku niby jest jeden typ łożysk, chociaż są pokazane obudowy mostu starszego i nowszego typu. Ale jak jest w rzeczywistości, to pewnie się dowiem jak się do nich dobiorę.
Na razie czasu brak na wyciąganie mostu, ale chciałbym się przygotować chociaż teoretycznie :)

http://www.iauto.lt/mercedes-benz/Car/3 ... _ID=117122

Ale coś mają pokombinowane na tej stronce, bo klikając na łożyska dyferencjału [50] wyskakuje lista łożysk kół...

Re: Wibracje z układu napędowego

: 03 paź 2016, 14:51
autor: Julek
Mają pomylone jak w każdej hurtowni, te łożyska znalazł mi facet dopiero w trzecim, wielkim, sklepie rolniczym. Identyczne łożysko występuje w jakimś aucie osobowym w kole z tą różnica że bieżnia zewnętrzna do mostu beczki jest dwa razy większą, mowa cały czas o łożyskach półosi. Generalnie jak już wyjmiesz kosz z satelitą a łożysko wałka atakującego nie będzie miało luzu i będzie kręciło się płynnie to śmiało możesz je zostawić. Szkoda że nie zostawiłem sobie opakowania, był by numer części :( Podaj mi swojego @ bo zrobiłem ci zdjęcia z wymiarami łożyska ale nie umiem na forum ich dodać :oops:

Re: Wibracje z układu napędowego

: 03 paź 2016, 17:56
autor: Kowal_80
Dzięki Pany za wyjaśnienie i zarazem pocieszenie. jak już beczka zacznie jeździć to wtedy okaże się czy do przodu jest cisza. ale fajnie,że da się samemu naprawić taki most. bo do tej pory czytałem,że takie naprawy wykonują nielada fachury.

Re: Wibracje z układu napędowego

: 03 paź 2016, 18:52
autor: Julek
Kowal_80 pisze: bo do tej pory czytałem,że takie naprawy wykonują nielada fachury.
Eee tam, człowiek zrobił człowiek zrobi. Serio nie ma czego się bać, rozebranie mostu jest dziecinnie proste.Gorzej jak gniazda trzpienia od mechanizmu różnicowego sa wybite w koszu. Z tym była jazda :cry:

Re: Wibracje z układu napędowego

: 03 paź 2016, 22:07
autor: Arku
Julek pisze:
Kowal_80 pisze: bo do tej pory czytałem,że takie naprawy wykonują nielada fachury.

Większość fachowców na zadane konkretne pytanie, łapie się za głowę i współczując mówi, że to prawie nie możliwe, ale ON akurat wie jak pomóc, bo nikt by nie dał rady, no i to musi kosztować...

Swoją drogą ciekawy temat.