Strona 3 z 8

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 24 sty 2016, 18:04
autor: Bartosz_86
Jeśli chodzi o skrzynię; olej czarny po odpaleniu wydaje dźwięki jak rolka od paska wielorowkowego, która jest zużyta i dodatkowo metaliczny dźwięki z niej wychodzą. Po wbiciu ,,D" cichnie i obroty się zmniejszają. jak jest zimna czasami może jechać i nawet do 4 biegu dojdzie, a jak już się nagrzeje to tylko na ,,L" i na 1 piegu zostaje.
Zastanawiałem się czy można wstawić jakąś od nowszego modelu dla zwiększenia osiągów, komfortu i zmniejszenia spalania.
Tą którą mam jestem w stanie zregenerować przy użyciu zestawu naprawczego. ...aaa... zapomniałem o najważniejszym poziom oleju w skrzyni jest o wiele za wysoki około 4cm powyżej max. Były właściciel mówił, że mechanik wymieniał - może partacz tylko dolał?! Co za tym idzie wywaliło uszczelniacze. Czy te objawy może powodować za wysoki stan oleju? Bo myślę żeby na początek wymienić olej i filtr może coś się okaże, a jak nie to ją przemyje chociaż.
A co do podłogi i progów jak będę miał chwilę to zrobię zdjęcia i wstawię. A czy ma ktoś dostęp do reparaturek podszybia bo mam zgniłe. Czy lepiej wysoko tłoczną blachę kupić i łatać?

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 7:38
autor: karol123124
poziom oleju w skrzyni automatycznej sprawdza sie na uruchomionym silniku

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 7:57
autor: done666
... i rozgrzanej skrzyni

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 16:35
autor: Bartosz_86
Tak wiem koledzy tak też robiłem. Na rozgrzanej skrzyni i odpalonym silniku było sprawdzane.
Może jakieś sugestie!? :ugeek:

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 21:25
autor: Oskar-123
Wsadz manual i bedzie po problemie, a do tego silnika 5biegow znajdziesz wszedzie i to za dobra cene :p ja bym tak robil, ale jak chcesz zostac w oryginale to zdoktoryzuj sie troche czy to taka sama skrzynia jak w 124 90', wlasnie przed chwila wyciagnalem 230E z automatem z jezdzacego auta i jak bys chcial to oddal bym to w cenie zlomu bo jak nie to i tak na nim wyladuje, silnik-kaszana 7 lat na gazie jezdzil i glowica jest glosna, ale skrzynia jest ok, na "E" zmieniala perfekt a na "S" przeciagala troche za wysoko (do ok 5500-5800obr) ale olej i filtr nie byl zmieniany 90tys km

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 21:37
autor: mihau83
Oskar a z ktorego roku jest ten 230 ?

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 22:21
autor: Oskar-123
90 albo 91rok, juz na szerokiej listwie i na tej nowszej instalacji

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 23:09
autor: Bartosz_86
Kurcze kuszące a z którego regionu POLSKI jesteś? Ja z zach-pom.
Poczytam i rezerwuję.
A ile ona biegów posiada?

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 25 sty 2016, 23:20
autor: w123/250
Bartosz,nie da sie zaswapowac skrzyni ze 124 niestety,tam juz jest troche elektroniki,i jak kolega wyzej powiedzial ma przełącznik do sportowych przelozen,musisz szukas skrzynki typowo ze 123 puki co,i ta ze 124 posiada 5 biegów,bo generalnie kazdy automat startuje z 2 biegu a 1 ma po docisnieciu kickdowna,którego włącznik jest pod pedałem gazu,mam generalnie skrzynie biegów z w123 250 jest w aucie mozna srawdzic ak dziala :)

Re: Prośba... Początek renowacji...

: 26 sty 2016, 9:38
autor: Bartosz_86
Dziękuję kolego za podpowiedź a czy od wersji 250 będzie pasować?