Strona 1 z 4

Pompa wtryskowa

: 30 mar 2015, 17:24
autor: maciekpiti
Witam, w piąteczek miałem nie miłą sytuację, przerdzewiał mi brok w silniku, woda uciekła. Nie mogłem wyjąć starego broka, bez zdjęcia pompy wtryskowej. Niby ja poznaczyłem ale nie dam sobie ręki uciąć że założę ją idealnie tak jak była, i czy była wcześniej założona poprawnie. Jest jakiś sposób żeby ja ustawić, czy raczej dać sobie spokój i podjechać do kogoś kto robi takie rzeczy zawodowo? Może ma ktoś jakąś sprawdzoną instrukcję jak to zrobić.

Re: Pompa wtryskowa

: 31 mar 2015, 0:37
autor: Oskar-123
Jak zrobiles znak na pompie i bloku to ustawisz tak jak ma byc, pompy nie przestawisz na zebatce bo w jednym miejscu jest szeroki ząb, a jak nie zrobiles znaku to pompe ustawia sie na 27' (o ile dobrze pamietam) przed GMP

Re: Pompa wtryskowa

: 31 mar 2015, 14:54
autor: maciekpiti
Znak mam. Jesteś w stanie bardziej to wytłumaczyć? Jak ustawić to na 27' przed GMP?

Re: Pompa wtryskowa

: 01 kwie 2015, 21:03
autor: Oskar-123
Jak masz zrobiony dobry czytelny znak to bez problemu ustawisz na stare miejsce, a jak chcesz miec pewnosc ze jest igla to ja bym radzil ustawic na nowo, wykrecasz pierwsza rurke od wtrysku a na kole pasowym w miejscu 27' przed "O" robisz kreske najlepiej bialym mazakiem, krecisz walem w prawo i w miejscu jak kreska przechodzi przez srodek tej blaszki z otworem to poziom paliwa w sekcji powinien wzrastac, chociaz czasem jest tak ze stara wyjechana pompa nie chce tloczyc przy tak powolnym obracaniu walem, wtedy trzeba wykrecic zaworek zwrotny z nad pierwszej sekcji, zakrecic na to miejsce czujnik zegarowy i dalej procedura jest taka sama, przy 27' przed "O" wskazowka czujnika powinna sie wychylac

Re: Pompa wtryskowa

: 01 kwie 2015, 21:12
autor: maciekpiti
No ok sporo mi pomogłeś. Dziś ustaliłem na ten mój znak i jest dupa. Chodzi jak Ursus obroty falują strasznie. Rosną i maleją i tak w kółko. Chodzi głośno, strasznie klekocze. Wcześniej było znacznie lepiej. A po za tym nie ma mocy.

Re: Pompa wtryskowa

: 02 kwie 2015, 11:17
autor: Oskar-123
Przy wyciaganiu pompy powinno sie sciagnac dodatkowo pokrywe zaworow i silnik poustawiac na znaki fabryczne tj; wal korbowy- kolo pasowe ustawiamy zerem (wystajacym koleczkiem) na srodku blaszki z otworem, wal rozrzadu- jak sciagniesz zebatke to na walku bedzie znak i na obudowie walka na godzinie dziewiatej badzie drugi znak, pompa wtryskowa- jak ustawisz sobie ja pionowo to na godzinie dziesiatej masz wybity znak za zebatka i tym szerokim zebem ustawiasz na znak, jak ustawisz na znaki to bedziesz mial pewnosc ze wszystko dziala jak trzeba

Re: Pompa wtryskowa

: 02 kwie 2015, 13:32
autor: maciekpiti
Rozrząd i zawory są ustawione poprawnie bo miesiąc temu wszystko sprawdzałem. Podsumowując to co napisałeś o ustawieniu pompy. Odkrecam przy pompie przewód idący do wytrysku zaznaczam 27' na kole i kręce silnikiem, w momencie gdy zaznaczona kreską na 27' znajdzie mi się na znaku wtedy pompa powinna wytrysnac paliwo jak nie to krece ją na szpilkach aż tak będzie?

Re: Pompa wtryskowa

: 02 kwie 2015, 16:57
autor: maciekpiti
Obrazek

O to Ci chodzi ?

Na pewno ma być to 27' ?

Re: Pompa wtryskowa

: 02 kwie 2015, 20:31
autor: Oskar-123
Tak wlasnie, tylko nie zawsze widac na sekcji ze poziom paliwa sie podnosi, to zalezy od stopnia zuzycia pompy i jej szczelnosci, najbardziej miarodajnym i wiarygodnym sposobem jest wkrecenie czujnika zegarowego zamiast zaworka zwrotnego sekcji (albo nawet uzycie suwmiarki), wtedy dokladnie widac kiedy zaczyna sie poczatek tloczenia

Re: Pompa wtryskowa

: 02 kwie 2015, 20:55
autor: Oskar-123
Sprawdzalem jeszcze w ksiazce, dla wiekszosci silnikow jest jednak 24' stopnie wyprzedzenia jak bedziesz ustawiac kat to sciagnij wezyk z gaszaka dla pewnosci i zablokoj gaz na ful- bedzie lapiej widac, a jak masz zabrudzona pompe i dalej nie bedziesz tego widzial to zakrec rurke spowrotem na sekcje a odkrec na wtrysku i wtedy bedziesz widzial jak beda sie pojawiac kropelki i pamietaj zeby krecic silnikiem tylko w prawo, nie cofaj go