Centralny zamek

Moderator: Tomek

myagi
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 09 sty 2015, 21:11
Posiadany model W123: 200

Centralny zamek

Post autor: myagi »

Witam, chciałbym przełożyć centralny zamek z w123 diesla do w123 benzyny. Czy ktoś ma schemat budowy centralnego zamka. Jakie są różnice przy podłączeniu między dieslem, a benzyną.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Centralny zamek

Post autor: Wojtek »

chyba tylko miejsce skąd bierze się podciśnienie

schematów jest bardzo bardzo dużo w google, wystarczy wpisać "vacuum diagram mercedes w123", tutaj masz taki bardzo prosty a zawierający wszystko:
Obrazek

jak coś, to jestem na etapie robienia centralnego od zera(fabrycznie był, ktoś przerobił na elektryczny, a ja przywracam pneumatyczny), więc na bieżąco przez wszystko przechodzę :)
myagi
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 09 sty 2015, 21:11
Posiadany model W123: 200

Re: Centralny zamek

Post autor: myagi »

Dzięki, właśnie dokładnie o coś takiego mi chodziło :)
myagi
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 09 sty 2015, 21:11
Posiadany model W123: 200

Re: Centralny zamek

Post autor: myagi »

Witam, niestety mam nadal problem z zamkiem. Cały centralny został przełożony z diesla do benzyny czy benzyna wytwarza ciśnienie tak samo jak diesel?
Może jest jakaś różnica np. benzyna wytwarza podciśnienie, a diesel nadciśnienie?
Objaw mam taki że po zgaszeniu silnika wszystkie drzwi ładnie się zamykają, niestety po ok. 2 godzinach gdy próbuje otworzyć samochód otwierają mi się tylko drzwi kierowcy :(
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Centralny zamek

Post autor: Oskar-123 »

Masz nieszczelnosc w ukladzie, jak otworzysz drzwi kierowcy i zapalisz auto to wszystko powinno sie pootwierac, najczesciej przy tym zasobniku podcisnienia jest problem
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
myagi
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 09 sty 2015, 21:11
Posiadany model W123: 200

Re: Centralny zamek

Post autor: myagi »

Oskar-123 pisze:Masz nieszczelnosc w ukladzie, jak otworzysz drzwi kierowcy i zapalisz auto to wszystko powinno sie pootwierac, najczesciej przy tym zasobniku podcisnienia jest problem
I tak właśnie się dzieje, jak odpalę samochód to wszystko jest ok, podłączyłem na krótko drugi zasobnik i niestety jest tak samo.
Darecki89
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 08 mar 2015, 8:47
Posiadany model W123: W trakcie zakupu!
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Centralny zamek

Post autor: Darecki89 »

Hej! Znawcom nie jestem, ale przejrzyj cały układ, najlepiej spsikaj wodą cały układ i będziesz widział, skąd uchodzi powietrze.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: Centralny zamek

Post autor: Wojtek »

nie będzie widział, bo układ jest podciśnieniowy, a nie nadciśnieniowy. Najlepiej kupić sobie pompkę podciśnieniową z manometrem, przyda się nie tylko do tego (chociażby do odpowietrzania hamulców), a można szybko znaleźć gdzie jest nieszczelność.
M_Pawel
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 53
Rejestracja: 07 wrz 2014, 22:12
Posiadany model W123: 2.0 Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Centralny zamek

Post autor: M_Pawel »

To mamy podobny problem, u mnie chcąc zamknąć wszystkie drzwi to trzeba szybko to zrobic po zgaszeniu silnika inaczej brak cisnienia i zakmkniete tylko drzwi kierowcy. Po odpaleniu słyszę uciekające powietrze w prawym i lewym słupku, jeszcze tego nie rozbieralem i nie wiem czego sie tam spodziewać i jak to uszczelnić
stówa
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 63
Rejestracja: 16 sty 2014, 11:42
Posiadany model W123: sedan 300d

Re: Centralny zamek

Post autor: stówa »

To nie jest specjalnie skomplikowane. Rozbieraj po kolei, sprawdzaj i składaj. Ja u siebie miałem podobnie. Nie ma innego sposobu. Na odległość też Ci nikt nie odpowie co jest przyczyną i gdzie się ona znajduje. Albo wyszły przewody, albo ktoś bez wiedzy je połamał, albo...........
ODPOWIEDZ