GWINTY CZY AIR?
Moderator: Tomek
GWINTY CZY AIR?
czy toś spotkał się z zawieszeniem gwintowanym albo poduszkami.
jesli macie jakieś zdjecia i jak technicznie to wyglada proszę o podesłanie.
jesli macie jakieś zdjecia i jak technicznie to wyglada proszę o podesłanie.
Re: Odp: GWINTY CZY AIR?
Bodajze gwitntu nie ma ale jako takiego ale glowy nie dam. Ale sa bodajze sprezyny obnizajace poszukaj na allegro ba pewno cos powinno byc. Zawsze mozna obciac sprezyny ale ja nie jestem tego zwolenikiem ale jak kto woli. Co do air ride to nie wiem to sie nie wypowiadam. Pozdro
-Jesteś świrem wiesz?
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-Nie. Dlaczego?
-Bo masz świra na punkcie Mercedesa.
Był:
Mercedes W 123 300D automat-sprzedany
Nissan Patrol 2.8 TD manual - sprzedany
Jest:
Mercedes W 124 200D
Fiat 126p FL
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: GWINTY CZY AIR?
nie ma gwitntu budżetowego. Są gwinty dobre, typu KW Competition, ale to jest koszt kilku beczek do remontu... Są kity, dobry dedykowany np niemieckiej firmy K.A.W. za około 2200 zł. Można kupić same sprężyny typu eibach pro, obniżają niewiele (ok 3 cm) ale jest to najbardziej budżetowe rozwiązanie. Gotowych zestawów air nie ma, ale są firmy w Polsce, które bez problemu ogarną Ci ten temat (np. Czesław Customizer). A cięcie sprężyn? Największe zło
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: GWINTY CZY AIR?
Ja bym na twoim miejscu nie kombinował z zawieszeniem w tym aucie, zostawił bym oryginał ewentualnie wkręcił bym po gumie z tylu w sprężynę żeby ładnie stal "do klina", w tym momencie każda beczka to stare spracowane auto i szkoda jej robić dodatkowa krzywdę twardym zawiasem, a po drugie moim zdaniem beczka najładniej prezentuje się jak wysoko żwawo stoi.
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: GWINTY CZY AIR?
Najbardziej budżetowe rozwiązanie (zaraz po cięciu ) to jest kupno sprężyn obniżających. (można też ściskać te co się ma, ale co osoba to inna opinia)
Można kupić jamex-y nowe 2szt za 350zł na przód, ale opinii dobrych też nie ma.
Jeśli ma być tanio, to kupiłbym zestaw sprężyn H&R - na ebayu bez problemu znajdziesz, 4szt jak patrzałem w zeszłym roku kosztowały coś 1000 czy 1200 zł.
A ile kosztuje takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=MpBJJ3SC830 to nawet nie chcę myśleć
Można kupić jamex-y nowe 2szt za 350zł na przód, ale opinii dobrych też nie ma.
Jeśli ma być tanio, to kupiłbym zestaw sprężyn H&R - na ebayu bez problemu znajdziesz, 4szt jak patrzałem w zeszłym roku kosztowały coś 1000 czy 1200 zł.
A ile kosztuje takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=MpBJJ3SC830 to nawet nie chcę myśleć
- Pyr4
- Beczkolak
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:42
- Posiadany model W123: sedan 1976 200D
- Lokalizacja: Konin
Re: GWINTY CZY AIR?
Jak juz jest taki temat to czy ktos orientuje sie czy poduszki do air ride montuje sie zamiast sprezyn czy zamiast amortyzatorow?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: GWINTY CZY AIR?
sprężyn
-
- Beczkolak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 lis 2014, 19:44
- Posiadany model W123: 300d
Re: GWINTY CZY AIR?
Przód H&R -40mm (bodajże 37 cm wysokości) od w124; tył dobrany od starej alfy ( sprężyna krótsza, 2mm grubsza od oryginalnej sprężyny mercedesa, firma jamex), na tył jednak musiałem dotoczyć podkładkę ok 1 cm z wyżłobieniem tak żeby sprężyna mogła się ułożyć, którą następnie wsadziłem w wahacz. To chyba jest najtańszy koszt, za przód dałem 100 zł na olx, tył wyniósł mnie 200 zł (nowe)
-
- Beczuszkarz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 sty 2015, 13:59
- Posiadany model W123: 200E
- Lokalizacja: Pruszkow
Re: GWINTY CZY AIR?
Nice.... a jak z komfortem? Czyli sprezyny od w124 pasuja bez problemu? Pytanie z innej beczki jak i czym zrobileś żółte lampy?
-
- Beczkolak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 lis 2014, 19:44
- Posiadany model W123: 300d
Re: GWINTY CZY AIR?
Tak, pasują idealnie co do komfortu, no to nie oszukujmy się nie jest to oryginał, ale da się przeżyć, mi ten samochód służy do kulania się po mieście, także nie odczuwam tego jakoś bardzo a co do lamp to żółta folia termoaktywna, chwila zabawy z opalarką i jest