m102 2,0 wtrysk - dławienie się, brak mocy na zimnym silniku
: 31 gru 2014, 10:33
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem w 123 2.0 benzynka + lpg.
Jest to jego pierwsza zima w moich rękach i zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy:
Gdy auto jest zimne, minimum postoi 7 godzin w temperaturze otoczenia poniżej 5'C, podczas odpalenia na benzynie przez jakieś 30 sekund pracuje normalnie, a potem obroty spadają i falują, zaczyna nim rzucać, a próby dodawania gazu kończą się tym że silnik się dławi, nie ma mocy jechać do przodu, strzela, prycha, itp. Gdy silnik osiągnie ok.60 stopni wszystko wraca do normy (pomijając ze ma strasznie niskie obroty)
Pytanko moje jest następujące: co moze być przyczyną takiego zachowania silnika?
Przeglądałem wiele stron z tematami o silniku m102, było wiele wątków o falujących obrotach, ale nie natrafiłem na żaden opisujący dławienie się zaraz po odpaleniu.
Gumowe rurki (odmy?) sprawdziłem, są całe, nie sparciałe, i suche.
i od razu drugie pytanko : w jaki sposób można podnieść obroty w m102 200e ?
I szczęśliwego nowego roku
Od niedawna jestem posiadaczem w 123 2.0 benzynka + lpg.
Jest to jego pierwsza zima w moich rękach i zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy:
Gdy auto jest zimne, minimum postoi 7 godzin w temperaturze otoczenia poniżej 5'C, podczas odpalenia na benzynie przez jakieś 30 sekund pracuje normalnie, a potem obroty spadają i falują, zaczyna nim rzucać, a próby dodawania gazu kończą się tym że silnik się dławi, nie ma mocy jechać do przodu, strzela, prycha, itp. Gdy silnik osiągnie ok.60 stopni wszystko wraca do normy (pomijając ze ma strasznie niskie obroty)
Pytanko moje jest następujące: co moze być przyczyną takiego zachowania silnika?
Przeglądałem wiele stron z tematami o silniku m102, było wiele wątków o falujących obrotach, ale nie natrafiłem na żaden opisujący dławienie się zaraz po odpaleniu.
Gumowe rurki (odmy?) sprawdziłem, są całe, nie sparciałe, i suche.
i od razu drugie pytanko : w jaki sposób można podnieść obroty w m102 200e ?
I szczęśliwego nowego roku