Strona 1 z 1

m102 2,0 wtrysk - dławienie się, brak mocy na zimnym silniku

: 31 gru 2014, 10:33
autor: Czarlej
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem w 123 2.0 benzynka + lpg.
Jest to jego pierwsza zima w moich rękach i zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy:
Gdy auto jest zimne, minimum postoi 7 godzin w temperaturze otoczenia poniżej 5'C, podczas odpalenia na benzynie przez jakieś 30 sekund pracuje normalnie, a potem obroty spadają i falują, zaczyna nim rzucać, a próby dodawania gazu kończą się tym że silnik się dławi, nie ma mocy jechać do przodu, strzela, prycha, itp. Gdy silnik osiągnie ok.60 stopni wszystko wraca do normy (pomijając ze ma strasznie niskie obroty)

Pytanko moje jest następujące: co moze być przyczyną takiego zachowania silnika?

Przeglądałem wiele stron z tematami o silniku m102, było wiele wątków o falujących obrotach, ale nie natrafiłem na żaden opisujący dławienie się zaraz po odpaleniu.
Gumowe rurki (odmy?) sprawdziłem, są całe, nie sparciałe, i suche.

i od razu drugie pytanko : w jaki sposób można podnieść obroty w m102 200e ?

I szczęśliwego nowego roku ;)

Re: m102 2,0 wtrysk - dławienie się, brak mocy na zimnym sil

: 31 gru 2014, 12:15
autor: LohrSith
obroty podnosisz poprzez wzbogacenie lub zubozenie mieszanki wkretakiem przez srodkowy otwor w filtrze powietrza.
Co do falujacych obrotow to przyczyn moze byc wiele. Jesli masz gaz to zalezy jaka instalacja, czy ma swoj komputer i jak jest podawany gaz do silnika, bo ja spotkalem sie nawet ze rura bezposrednio przez filtr powietrza.
Z gazem jest tak, ze mogl Ci strzelic w rozdzielacz i wygial membrane rozdzielacza paliwa - wtedy tez auto dostaje nieprawidlowe ilosci powietrza co do skladu mieszanki. Silnik ten posiada wtrysk mechaniczny sterowany elektrycznie tak zwany K-Jetronic. Jest to urzadzenie bardzo czule na ingerencje z zewnatrz - dlatego srednio nadaje sie do gazowania. Mozna zastosowac instalacje gazowa ale musi spelniac kilka kryteriow.
Co do strzalow i falowania to posprawdzaj jeszcze raz dokladnie przewody gumowe lecace do filtra powietrza, sprawdz gumowa membrane pod rozdzielaczem paliwa oraz czy nie wypadl z niej przewod lecacy od regulatora obrotow biegu jalowego i wszystkie przewody gumowe lecace do regulatora.

Re: m102 2,0 wtrysk - dławienie się, brak mocy na zimnym sil

: 04 sty 2015, 20:38
autor: Oskar-123
Witam, warto by było sprawdzić dobrze numery silnika (oznaczenie silnika celem sprawdzenie pojemności) bo nie przypominam sobie żeby 200 była z wtryskiem, chyba tylko 230 i 280 była z takim wtryskiem. A podejrzewam ze 200 z osprzętem 230 nie chodziła by zbyt dobrze lecz nie wymądrzam się bo nie jestem pewien na 100%, pozdrawiam

Re: m102 2,0 wtrysk - dławienie się, brak mocy na zimnym sil

: 05 sty 2015, 21:28
autor: Georgi
m102 to 2 litrowa benzynka na gaźniku a nie na wtrysku ;)