200D 77r Automat wariuje
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
200D 77r Automat wariuje
Witam, ostatnio kopiłem beczkę taxe z uszkodzonym automatem. Problem jest następujący, zapalam ja, daje jej chwilkę poklekotac, przygazowuje tak do ok 2tys. obr. i czuje ze ona się rwie do jazdy chociaż ciągle stoi na "P", wrzucam "N" daje mu ok 2-2,5tys obr i beczka jedzie. Żeby w miarę normalnie ruszyć wrzucam "L", rozpędzam ja troszkę, wrzucam "S" i w momencie gdy automat przełączy "na dwójkę" s powrotem wrzucam "L" żeby "trzymał" ten drugi bieg ( jak bym zostawił na "S" to automat zaczął by świrować, przy dodaniu gazu sprzęgło się ślizga, i jest wrażenie jakby co chwile chciał zmieniać bieg, wysprzegla ale nie wrzuca kolejnego biegu, silnik wyje i po chwili agresywnie wrzuca bieg na którym jechał wcześniej). Rozpędzam go gdzieś tak do 40km/h na "L", wrzucam "S" i delikatnie dodając gazu dopiero przy 60km/h wrzucam "D" i tez delikatnie dodaje gazu, jak mu dam za dużo to sprzęgło zaczyna się ślizgać i automat jakby zaczyna się gubić, chce redukować, wysprzegla ale nie wrzuca niższego biegu. Zauważyłem ze takie pełne zasprzeglenie biegów występuje odpowiednio przy 40km na "L" 60km na "S" i 80km na "D", wtedy można normalnie przyspieszać, sprzęgło się nie ślizga i automat nie chce redukować. Moje pytanie to czy miał ktoś podobny przypadek i jak tak to co to jest i ile to kosztuje, ja jestem w temacie wierzy i to moja pierwsza beczka w automacie lecz dla ulatwienia podpowiem wam pare rzeczy, byla to oryginalna niemiecka taksowka 200D automat (vin mowi to samo) dwa lata temu silnik powiedzial dosc i wsadzili mu 300D, moze to ta trzyseta zajechala automat, albo to ze ktos nakombinowal cos z podcisnieniami, bo auto dlugo gasnie, nie wiem czy ma to cos wspolnego z automatem, czekam na jakies podpowiedzi
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
- Rafako
- Beczkomaniak
- Posty: 433
- Rejestracja: 31 gru 2013, 9:56
- Posiadany model W123: 200 D III seria
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 200D 77r Automat wariuje
Zacznij od wymiany oleju i filtra w skrzyni. Pewnie nie był 40 lat wymieniany
Serdecznie pozdrawiam.
Serdecznie pozdrawiam.
Obecnie na stanie: Mercedes W123 200D '83 , Skodilak octavia III kombi 1.4 TSi '18 , C124 230E '89...
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: 200D 77r Automat wariuje
Filtr oleju i olej zmieniony, a powiedzcie mi czy stan oleju w skrzyni sprawdza sie na zgaszonym silniku czy zapalonym? Mam jeszcze jedno pytanie, jak zbudowany jest sterownik w tej skrzyni, czy sterowanie następuje elektrycznie (tymi zaworkami elektromagnetycznymi) czy w jakiś inny sposób, ponieważ na jakimś forum doczytałem ze duża role graja podciśnienia i czy w tej skrzyni tez tak jest. Jak na moje oko to winowajca jest jest ten nieszczęsny sterownik, bo to auto naprawdę dziwnie jeździ, wrażenie jest takie jak by ta beczka miała tylko 3 biegi i jakby półbiegi przy każdym biegu, np jadę na jedynce i czuje wyraźny poślizg (jakbym dodał gazu to silnik by wył a auto nie przyspieszało), jak już troszkę przyspieszę to następuje pełne zasprzeglenie, później zmienia na dwójkę z poślizgiem i zaraz zasprzegla ta dwójkę, trojka tak samo, a jak próbuje "hamować biegiem" to silnik spada do wolnych obrotów i tak zazwyczaj kolo 40km/h tak redukuje ze aż kola zapiszczą. Generalnie auto do ruszenia potrzebuje ok 2tys obr a i tak ciężko rusza a czasami jak jest zagrzany to wystrzeli jak z procy, ja juz sam nie wiem, wiekszosc mowi ze to sprzeglo hydrokinetyczne ale wtedy caly czas mial by poslizg, ja stawiam na sterownik ale nie wiem jak sie do niego zabrac a nie chcem czegos zepsuc a tak naprawde to moze byc jakas blachostka, pozdrawiam
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: 200D 77r Automat wariuje
stan oleju sprawdzasz zawsze na włączonym silniku. i chyba nawet lepiej jak rozgrzany jest.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: 200D 77r Automat wariuje
Na zapalonym silniku jest ok 2mm powyżej stanu ale myślę ze to nie robiłoby aż takich problemow, czy ktoś z was rozbierał może taki sterownik z beczki i wytłumaczył by mi na jakiej zasadzie to działa, czy jest on sterowany elektromagnetycznie (chociaż nie widziałem żeby szla do tej skrzyni jakaś większa wiązka), czy może podcisnieniowo, i czy da się go jakoś rozebrać i wymyć (oczywiście tak żeby nie pouciekały fabryczne nastawienia ciśnień). Pozdrawiam
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Re: 200D 77r Automat wariuje
Olej trzeba sprawdzać na rozgrzanej skrzyni i zgaszonym silniku - należy odczekać parę minut po zgaszeniu żeby olej spłynął. Na zapalonym się nie sprawdza, bo olej jest rozbryzgiwany po całej skrzyni, i bagnecie - odczyt jest zafałszowany.
Skrzynia sama w sobie sterowana jest hydraulicznie. Na jej spodzie jest płyta pełna zaworków, przez którą płynie olej - samemu lepiej przy tym nie grzebać, układ jest bardzo skomplikowany i łatwo coś spieprzyć. Poza tym na zmianę biegów wpływ ma podciśnienie - reguluje ono płynność zmiany (może powodować wrażenie poślizgu sprzęgła, jak źle wyregulowane), oraz wychylenie (pedału gazu, przekazywane do skrzyni linką (decyduje o momencie zmiany biegu).
To co teraz powiem to takie wróżenie z fusów, ale myślę, że w najgorszym wypadku skrzynia chodziła przez dłuższy czas z niskim stanem oleju/na starym oleju i tarczki i taśmy się zużyły. W najlepszym rozregulowane jest sterowanie podciśnieniem i linka, oraz jest za mało oleju. Obstawiam niestety pierwszą opcję.
Na koniec przypomnę jedynie, że w tych skrzyniach najważniejszy jest olej! Trzeba go regularnie wymieniać i kontrolować stan, bo skrzynia się błyskawicznie zużyje, a remont nie jest tani.
Skrzynia sama w sobie sterowana jest hydraulicznie. Na jej spodzie jest płyta pełna zaworków, przez którą płynie olej - samemu lepiej przy tym nie grzebać, układ jest bardzo skomplikowany i łatwo coś spieprzyć. Poza tym na zmianę biegów wpływ ma podciśnienie - reguluje ono płynność zmiany (może powodować wrażenie poślizgu sprzęgła, jak źle wyregulowane), oraz wychylenie (pedału gazu, przekazywane do skrzyni linką (decyduje o momencie zmiany biegu).
To co teraz powiem to takie wróżenie z fusów, ale myślę, że w najgorszym wypadku skrzynia chodziła przez dłuższy czas z niskim stanem oleju/na starym oleju i tarczki i taśmy się zużyły. W najlepszym rozregulowane jest sterowanie podciśnieniem i linka, oraz jest za mało oleju. Obstawiam niestety pierwszą opcję.
Na koniec przypomnę jedynie, że w tych skrzyniach najważniejszy jest olej! Trzeba go regularnie wymieniać i kontrolować stan, bo skrzynia się błyskawicznie zużyje, a remont nie jest tani.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: 200D 77r Automat wariuje
nie będe się upierał przy swojej wersji,ale mi zawsze każdy powtarzał,że sprawdza się na włączonym silniku. czemu zatem większosć tak uważa?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: 200D 77r Automat wariuje
Na zgaszonym silniku jest 1,5 stanu (150% stanu) a na zapalonym dosłownie 2 mm powyżej stanu. Sprawdzałem dzisiaj czy wszystko jest prawidłowo podłączone bo miałem obawy że po zmianie silnika nie wszystko zostało podłączone jak należy. Oglądałem dziś takie skrzynie w internecie i na zdjęciach widoczne było od strony pasażera jakieś dodatkowe cięgno którego u mnie brak. Nie wiem czy ktoś nie kombinował przy tej skrzyni czy po prostu w tym modelu tego nie ma. Może ktoś orientuje się w cenach naprawy takiej skrzyni bo jedyne stawki jakie znalazłem to 2000 zł za skrzynie i 900 zł za sprzęgło ale nie wiem czy chodziło o ten model który posiadam.
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Re: 200D 77r Automat wariuje
posiadam automat z 240d jak byś nie dał rady ze swoją możemy się dogadać .jak pisałem w swoim poście miałem zmieniać z manuala.nie będę tego robił gdyż nie mam odpowiedniej wiedzy, a nie mam mechanika za rozsądne pieniądze i wiedzą a jak mam się z tym grzebać zostaje przy swojej .na chwilę obecną autem można się przejechać .
Re: 200D 77r Automat wariuje
Kowal_80 ogromnie przepraszam, mój błąd, ty masz rację. Faktycznie trzeba sprawdzać przy odpalonym silniku - nie wiem dlaczego sobie ubzdurałem inaczej.