Strona 1 z 1

Warsztat

: 20 paź 2014, 22:03
autor: Tytan
Witam. Mam do was parę pytań które zaraz napisze. Już mówię o co mi chodzi. Chcę zrobić analizę rynku i proszę was jako o przyszłą grupę docelową, o pomoc. A więc oto pytania

1.Czy mając do wyboru warsztat który działa już dłuższy czas i mający jakąś markę ale obsługujące auta wszelkiej maści, a mając do wyboru warsztat który obsługuje auta klasyczne (nowo powstały) to który byście wybrali?

2.Mając warsztat ogólny w pobliżu i taki który obsługuje auta klasyczne i do tego drugiego jest spory kawałek (przykładowo 20 km) to który byście wybrali?

3. Płacą za naprawę swojego auta klasycznego cenę zbliżona do konkurencji czy też odrobinę wyższa który warsztat byście wybrali?

EDIT

Chodzi na razie o naprawy mechaniczne. Prosił bym odpowiadać na pytanie w takiej kolejność i odpowiedzi numerować. A komentarz czy też swoje spostrzeżenia i uwagi pisać pod swymi odpowiedziami na przykład jak byście to widzieli obsługę was jako klientów. Będę wdzięczny za każdy komentarz.

Pozdrawiam i z góry dziękuje

Byku.

Re: Warsztat

: 21 paź 2014, 6:10
autor: Wojtek
1. Na pewno co najmniej raz sprawdziłbym ten "klasyczny" - jakby się sprawdzał, to krótki czas działania nie ma znaczenia
2. Jeżeli ten pobliski daje radę nie jechałbym dalej do warsztatu "tylko dla klasyków"
3. Jeżeli naprawa (jakość) wygląda dokładnie tak samo, a warsztaty są obok siebie, obsługa jest porównywalnie miła itd i cena podobna to pewnie ten dla klasyków - bo tak ;)

Re: Warsztat

: 21 paź 2014, 7:23
autor: Rafako
1. Wybrałbym warsztat, który ma jakąś markę. Każdy "dobry" warsztat powinien móc znakomicie naprawić "klasyka". Właściciele takich "dobrych" serwisów uczyli się roboty na samochodach, które dla Ciebie są "klasykami" ;)
2. Ten. który jest w pobliżu. Wracanie, kombinowanie, proszenie rodzinę/znajomych o podwiezienie do warsztatu po odbiór auta to dla kogoś posiadającego rodzinę, czysta strata czasu,
3. Wybralibyśmy warsztat, który dobrze naprawia auto i nie trzeba jeździć na poprawki. Skoro stać nas na posiadanie drenującej mocno kieszeń "zabawki", kilkadziesiąt złotych w skali roku nie zrobi nam różnicy a bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Uwaga :!: Powyższa wypowiedź jest subiektywna, pisana przez osobę w wieku 30+ , posiadającą rodzinę i "plastika" do codziennej eksploatacji. Częstotliwość serwisowa mojego Mercedesa to duży serwis pewnie raz na 3-4 lata, bo robię nim ok. 1000-2000 km rocznie. Co rok to tylko wymiana oleju i co dwa lata płyn hamulcowy.
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Warsztat

: 21 paź 2014, 9:21
autor: Hilek
1. Wszystko co w nazwie sugeruje dział specjalistyczny - np. warsztat dla "klasyków", sugeruje niebotyczne ceny.
2. Jeśli działalność warsztatu dla "klasyków" miałaby się opierać wyłącznie na usłudze (wiedzy mechanika), to potraktowałbym to jako "chłyt marketingowy", sprawa zmienia się diametralnie gdyby taki warsztat oferował oryginalne części.
3. Odległość do warsztatu, który dopiero otwiera działalność i oferuje usługi w zakresie mechanik pojazdowej to może być najpoważniejsza wada całego biznes planu (chociaż to nie jest zasada bo znam specjalistów którzy robią swoje na wypiz... i jedzie się do takiego jak na pielgrzymkę z audiencją u papieża - elektryk pojazdowy, blacharz, lakiernik, pompiarz).
Ad.3 Na moim przykładzie 20 km od miejsca X to zapewne 25 - 30 km od miejsca, w którym się znajduję to przynajmniej 30 min podróży w jedną stronę co daje prawie 2 h przy odstawieniu samochodu do specjalisty (podróż i gadka szmatka co mnie boli) - jak dla mnie długo, no i jak już tu napisano proszenie się o podwózkę :P

To wszystko by pasowało wg mnie w przypadku rozszerzenia działalności - RENOWACJA - "klasyków" : 1) specjalizacja, 2) wyższa cena, 3) odległość nie gra roli, bo w zamian otrzymuję kompletny produkt: (moja imaginacja to KUP I ZRÓB z Panem Adamem na TVNTurbo:))