W123 220d wspomaganie

Moderator: Tomek

mate
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2014, 12:56
Posiadany model W123: 220d

W123 220d wspomaganie

Post autor: mate »

Witam, jestem tu nowy tak ze czesc wszystkim :)

Mam stara beczke w123 220d w wersji bez wspomagania i chcialbym je miec.
Mianowicie kupilem pompe, przekladnie, lape do pompy tez wszystko ladnie pasuje ale problem pojawia sie z kolumna kierownicza. Mianowicie czy drazek kierowniczy ten co idzie od kolumny jest dluzszy do wersji bez wspomagania czy ma on jakas regulacje ? Za cholere przekladnia ze wspomaganiem nie chce wejsc na ten drazek z kolumny, chyba trzeba krotszy.

Stanalem na tym etapie, ze nie wiem czy bede musial jeszcze kolumne wymienic z drazkiem czy tez nie.

Czekam na wiesci.
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: kazios »

drążek tez musisz zmienić, nie dopasujesz z wersji bez wspomagania
mate
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2014, 12:56
Posiadany model W123: 220d

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: mate »

Wystarczy sam ten drazek czy trzeba cala kolumne ??
mate
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2014, 12:56
Posiadany model W123: 220d

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: mate »

Dzieki za odpowiedz, beka juz dostala wspomaganie i dziala extra.
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: Nex@pl »

To chociaż się pochwal odpowiedzią na pytanie, co potrzeba do przekładki, przyda się innym może kiedyś.
mate
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2014, 12:56
Posiadany model W123: 220d

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: mate »

Nex@pl w sumie masz racje, sam tez nie moglem tej informacji nigdzie znalesc, tak ze potrzebujemy:

1. Przekladnie ze wspomaganiem
2. Pompe wspomagania
3. Łape pompy wspomagania
4. Pasek klinowy :)
5. Kolo pasowe
6. Drazek od kolumny kierowniczej do przekladni
7. Przewody wspomagania od pompy do przekladni
8. Plyn ATF

Wszystko ladnie skrecamy, odpowietrzamy i krecimy jedna reka na postoju :)
kuba_128@o2.pl
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 26
Rejestracja: 15 maja 2016, 22:52
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Olsztyn

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: kuba_128@o2.pl »

Są jakieś specjalne wymagania co do ATF-u?
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: maciekpiti »

Leję zawsze czerwony i jest dobrze.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: Oskar-123 »

Bo czerwony jest szybszy
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
kuba_128@o2.pl
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 26
Rejestracja: 15 maja 2016, 22:52
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Olsztyn

Re: W123 220d wspomaganie

Post autor: kuba_128@o2.pl »

no na czerwonym śmiga jednym palcem, dzięki. Ale miałem teraz mały problem bo maglownica mi zahaczyła o belkę silnika w momencie ostrego skrętu i w końcu zaklinowała się między końcówkami drążków które się wczepiają do tej wajchy. W jakim położeniu musi być to ramie od przekładni przy kołach na wprost. Na lewo czy na prawo od środka?
ODPOWIEDZ