W123 220d wspomaganie
Moderator: Tomek
W123 220d wspomaganie
Witam, jestem tu nowy tak ze czesc wszystkim
Mam stara beczke w123 220d w wersji bez wspomagania i chcialbym je miec.
Mianowicie kupilem pompe, przekladnie, lape do pompy tez wszystko ladnie pasuje ale problem pojawia sie z kolumna kierownicza. Mianowicie czy drazek kierowniczy ten co idzie od kolumny jest dluzszy do wersji bez wspomagania czy ma on jakas regulacje ? Za cholere przekladnia ze wspomaganiem nie chce wejsc na ten drazek z kolumny, chyba trzeba krotszy.
Stanalem na tym etapie, ze nie wiem czy bede musial jeszcze kolumne wymienic z drazkiem czy tez nie.
Czekam na wiesci.
Mam stara beczke w123 220d w wersji bez wspomagania i chcialbym je miec.
Mianowicie kupilem pompe, przekladnie, lape do pompy tez wszystko ladnie pasuje ale problem pojawia sie z kolumna kierownicza. Mianowicie czy drazek kierowniczy ten co idzie od kolumny jest dluzszy do wersji bez wspomagania czy ma on jakas regulacje ? Za cholere przekladnia ze wspomaganiem nie chce wejsc na ten drazek z kolumny, chyba trzeba krotszy.
Stanalem na tym etapie, ze nie wiem czy bede musial jeszcze kolumne wymienic z drazkiem czy tez nie.
Czekam na wiesci.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: W123 220d wspomaganie
drążek tez musisz zmienić, nie dopasujesz z wersji bez wspomagania
Re: W123 220d wspomaganie
Wystarczy sam ten drazek czy trzeba cala kolumne ??
Re: W123 220d wspomaganie
Dzieki za odpowiedz, beka juz dostala wspomaganie i dziala extra.
-
- Beczkofan
- Posty: 246
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
- Posiadany model W123: sedan
- Lokalizacja: Szczecin
Re: W123 220d wspomaganie
To chociaż się pochwal odpowiedzią na pytanie, co potrzeba do przekładki, przyda się innym może kiedyś.
Re: W123 220d wspomaganie
Nex@pl w sumie masz racje, sam tez nie moglem tej informacji nigdzie znalesc, tak ze potrzebujemy:
1. Przekladnie ze wspomaganiem
2. Pompe wspomagania
3. Łape pompy wspomagania
4. Pasek klinowy
5. Kolo pasowe
6. Drazek od kolumny kierowniczej do przekladni
7. Przewody wspomagania od pompy do przekladni
8. Plyn ATF
Wszystko ladnie skrecamy, odpowietrzamy i krecimy jedna reka na postoju
1. Przekladnie ze wspomaganiem
2. Pompe wspomagania
3. Łape pompy wspomagania
4. Pasek klinowy
5. Kolo pasowe
6. Drazek od kolumny kierowniczej do przekladni
7. Przewody wspomagania od pompy do przekladni
8. Plyn ATF
Wszystko ladnie skrecamy, odpowietrzamy i krecimy jedna reka na postoju
-
- Beczuszkarz
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2016, 22:52
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: W123 220d wspomaganie
Są jakieś specjalne wymagania co do ATF-u?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: W123 220d wspomaganie
Leję zawsze czerwony i jest dobrze.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: W123 220d wspomaganie
Bo czerwony jest szybszy
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2016, 22:52
- Posiadany model W123: 240D
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: W123 220d wspomaganie
no na czerwonym śmiga jednym palcem, dzięki. Ale miałem teraz mały problem bo maglownica mi zahaczyła o belkę silnika w momencie ostrego skrętu i w końcu zaklinowała się między końcówkami drążków które się wczepiają do tej wajchy. W jakim położeniu musi być to ramie od przekładni przy kołach na wprost. Na lewo czy na prawo od środka?