Strona 1 z 1

2.0d problem z zapaleniem

: 14 lip 2014, 14:17
autor: ruperd
witam wszystkich.

mam problem z moja beczka. od jakiegos czasu trudno jej zapalic i kopci niemilosiernie na czarno, az wstyd jezdzic. wydaje mi sie ze nie zapala na jeden gar bo bardzo silnikiem tlucze na wolnych obrotach i nierownomiernie pracuje. po zapaleniu ma problem z wejsciem na obroty gdy staram sie przygazowac, potem (50 stopni c) robi sie coraz lepiej ale dalej czuc ze stracil moc. po kompletnym rozgrzaniu rowniez kopci ale na szaro a w silniku slychac bardzo glosne stukoty jakby drutem o rynne. wszystko uspokaja sie gdy zlapie jakies 80km/h i wtedy pracuje nawet ladnie. ma problem z odpaleniem nawet po nagdzaniu a jak silnik zimny to musze komory nagrzac ze 3 razy zeby nie ciagnac silnika na rozruszniku. dodam jeszcze ze silnik bardzo agresywnie sie poci i co raz trzeba mu oleju dolewac.

czy jest na to jakies rozwiazanie? nie chce wydawac niewiadomo ile kasy bo za 3 tygodnie bede mial wstawiony oryginalny 2.4d po kapitalnym remoncie ale niestety musze uzywac samochodu przez ten okres.

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 14 lip 2014, 15:09
autor: ruperd
chcialem jeszcze dodac ze 2 tygodnie temu wymienilem swiece zarowe na nowki sztuki.

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 16 lip 2014, 11:55
autor: ruperd
widze ze przypadek jest nietypowy i trudno cos poradzic wiec wzialem sie za robote sam i chyba doszedlem co i jak. prosze mnie poprawic lub utwierdzic w moim przekonaniu, aczkolwiek wydaje mi sie ze wina utraty sprawnosci jednego garu bedzie lejacy wtryskiwacz ktory bede wymienial za pare dni. jak wykrecilem swiece zarowa z tegoz to wlasnie cylindra, byla cala mokra. prosze o pomoc beczkarze bo juz trace nadzieje na sprawnosc i niezawodnosc mojego silnika.

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 16 lip 2014, 12:09
autor: kazios
Objaw jak by lejące końcówki wtrysków ale pierw ustaw porządnie zawory, jeżeli zawór jest podparty też cylinder nie będzie pracował

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 16 lip 2014, 20:28
autor: ruperd
kazios jestes wielki, czemu ja od razu na to nie wpadlem. rozregulowane zawory lub nawet wsparte moga byc przyczyna metalicznego stukotu ktory wzrasta wraz z obrotami silnika? bo jesli tak to moj problem zostal rozwiazany. jutro sadze do mechanika :geek: wtryskiwacz juz zamowiony wiec wymienie go sam. wielkie dzieki kolego.

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 21 lip 2014, 11:44
autor: ruperd
ustawilem zawory, drogi byl podparty i powodowal trudnosci z odpaleniem wiec teraz pali na dotyk lecz dalej kopci. wtryski sa problemem ale juz zamowilem i pojutrze powinny byc. lecz teraz jest problem tego typu ze nowe wtryski sa na wiekszym cisnieniu. prawidlowo powinno byc 115 barow a te sa na 130. niestety tylko takie udalo mi sie dostac. czy to bedzie problem? martwie sie o pompe opaliwowa. co prawda slyszalem (nie wiem czy tak zeczywiscie jest) ze zeby zmienic cisnienie operowania wtrysku trzeba go rozkrecic i zredukowac ilosc podkladek na sprezynce. czy moge to zrobic samemu czy lepiej oddac w rece fachowca?

z gory dziekuje za pomoc
ja i ruperd

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 26 lip 2014, 12:21
autor: ruperd
ok. wymienilem wszystkie wtryskiwacze, ustawilem zawory. odpala lepiej ale dalej sadzi spalinami jak z komina w elektrowni. juz mi rece opadaja a na to wszystko. mechanik ktory regeneruje ten oryginalny silnik ociaga sie jak by chcial a nie mogl. zna ktos jakies inne przyczyny tego kopcenia?

Re: 2.0d problem z zapaleniem

: 16 wrz 2014, 18:10
autor: ruperd
witam wszystkich. juz dawno nikt nic nie napisal a szkoda bo sam nie moge znalezc rozwiazania i musialem kupic fokusa zeby miec sie czym bujac a beczka stoi w garazu. pomyslalem wiec ze to moze pompa wtryskowa cos szwankuje. przestawila sie troche czy co? pomozcie bo szkoda zeby beczka stala.

wystawilem ogloszenie ze chce kupic silnik 2.4 w dobrym stanie. jakby ktos mial jakies namiary na dobry silnik to prosze o informacje.