Strona 1 z 1
drążki kierownicze - jakie kupić?
: 27 cze 2014, 8:53
autor: antoni6694
witam kolegów.
muszę dokonać wymiany drążków kierowniczych w moim w123.
cały problem rozbija się o to, że podobno były ich dwa rozmiary (nie pamiętam czy to o długość drążka chodziło czy o jego średnicę). w tym samym artykule przeczytałem też, że te inne drążki były montowane od 82 roku. moja beczka jest 82 i nie wiem czy to robili od początku roku czy np od połowy.
czy jak będę zmieniał wszystkie drążki to ma znaczenie które założę?
Re: drążki kierownicze - jakie kupić?
: 27 cze 2014, 12:11
autor: done666
Jeśli chodzi o rocznik to Mercedes zmianę roku modelowego ma w lipcu wiec jak masz auto z maja to 82 rok a jak z sierpnia to 83. W kwestii drążków wole się nie wypowiadać bo pewności nie mam. Pozdrowił
Re: drążki kierownicze - jakie kupić?
: 27 cze 2014, 13:55
autor: kazios
jeżeli wymieniasz końcówki drążka to musisz zmierzyć gwint. Jak dobrze pamiętam są 14 i 16mm, chyba że wymieniasz całość z łącznikami ale to raczej bez sensu wydawanie kasy
Re: drążki kierownicze - jakie kupić?
: 07 gru 2015, 22:13
autor: Talar
A wie ktoś może jaką twardość mają śruby od klamer zabezpieczających końcówki drążków? Te M8.
Re: drążki kierownicze - jakie kupić?
: 07 gru 2015, 22:30
autor: maciekpiti
12.9
Re: drążki kierownicze - jakie kupić?
: 08 gru 2015, 11:08
autor: Talar
A znasz może rodzaj gwintu? Nie wziąłem śruby na podgląd.
To będzie m8x0.75mm?
Re: drążki kierownicze - jakie kupić?
: 13 gru 2015, 13:47
autor: Talar
Okazało się , że state śruby u mnie miały 8.8, dokupiłem 10.9 i takie zamontowałem.
Mam pytanie odnośnie regulacji zbieżności na drążkach M16 z dwoma klamrami. Rozumiem, że reguluje się kręcąc tą tuleją w którą wkręcamy końcówki? Przy prostych kołach długość całej tulejki z drążkami ma mieć 345mm i wykręcone z dwóch stron w miarę po równo? Tak znalazłem w sam naprawiam. Ale generalnie wkręciłem wszystko mniej więcej tak jak było wcześniej. Wszystko przesmarowałem razem z tulejką, ale teraz mam mały skok na regulacji zbieżności. Nie wiem czy tak zostawić, bo jak pojadę na zbieżność to jeszcze się okaże, że nie da się wyregulować. Ktoś przerabiał temat? Niestety nie policzyłem długości gwintów obydwu końcówek i nie wiem czy teraz nie zachodzi takie zjawisko, że one blokują się nawzajem w tej tulejce.