Panowie przy okazji walki z przekaźnikiem pompy paliwa którego to obwiniałem za problemy z autem, znalazłem jeszcze jeden mechaniczny bubel jak sądzę.
rozebrałem aparat zapłonowy na części wyczyściłem, wymieniłem co tam było do wymiany( było w nim trochę oleju i rdzy ) i przy wkładaniu jak ustawiłem wał na znak O I T , palec na aparacie w kierunku nacięcia na obudowie to znak na wałku rozrządu nie licuje mi się z prawa stroną podstawy.
Jest ustawiony w tej chwili tak że kiedy nacięcie na wałku rozrządu jest zlicowane z prawą stroną podstawy to na kole wału znak jest zlicowany z tym wystającym trzpieniem. Przed tym gdy auto padło pod czas jazdy dodawanie mocniej gazu powodowało wypadanie zapłonu i brak reakcji na gaz.
Rozpędzić się mogłem tylko gdy stopniowo i powolutku dodawałem gazu.
Mój silnik to M102.980 i w sumie bardzo ciężko jest znaleźć materiały dedykowane pod ten silnik, jednak wszystko co znalazłem o M102 mówi że znak ma się pokrywać z O I T , palec aparatu na nacięcie obudowy i znak wałek rozrządu ma się licować z prawą stroną podstawy.
Obecnie jest tak że gdy wałek rozrządu jest ustawiony jak na zdjęciu nr.2 to koło jest ustawione na tym trzpieniu - zdjęcie nr.1
Według wszystkich informacji jakie znalazłem powinno być tak: zdjęcie nr.2 , znak na wale zdjęcie nr.3 , aparat zdjęcie nr.4
Poniżej link do zdjęć :
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Najgorsze w tym jest to że łańcuch nie ma luzów więc jak mogło dojść do przestawienia.
Wielka prośba o potwierdzenie że wersja ze zdjęć 2-3-4 jest OK.
Ustawienie zapłonu i rozrządu - weryfikacja
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 lip 2019, 12:49
- Posiadany model W123: 230CE
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Ustawienie zapłonu i rozrządu - weryfikacja
Dół na ot aparat tak żeby palec był na przeciwko kreski. Tak jak na fotkach