Strona 1 z 1

Przekaźnik pompy paliwa 230CE

: 31 sty 2024, 23:17
autor: Marcin12310
Witam wszystkich,
Moje autko od kąd go kupiłem miało dołożony przekaźnik który sterował zasilaniem pompy paliwa.
Jako że ostatnio wymieniałem pompę, filtr, przewody mam w planie wywalić ten dołożony przekaźnik.
W orginalnym przekaźniku poprawiłem luty na płytce sterującej i sprawdziłem cewki, wylutowane na krótko cewki działają prawidłowo jednak po wlutowaniu i podaniu napięcia cewka która steruje obwodem wyjścia prądu na pompę paliwa ( styk nr. 87 ) po kilku sekundach rozwiera styk.
W necie znalazłem krótką informację że jest to sekundowe nabicie ciśnienia a zasilanie samej pompy odbywa się w inny sposób.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje jakie macie na ten temat.

numery pinów na przekaźniku to:
rząd od strony błotnika
31 - masa
15 - +12V po stacyjce
87 - wyjście na pompe paliwa
87s
KL
V
Od ostrony wewnętrznej
50 -
TD
30 - +12 stałe

Re: Przekaźnik pompy paliwa 230CE

: 02 lut 2024, 12:01
autor: maciekpiti
To zależy od roku produkcji auta

Re: Przekaźnik pompy paliwa 230CE

: 02 lut 2024, 12:01
autor: maciekpiti
To zależy od roku produkcji auta

Re: Przekaźnik pompy paliwa 230CE

: 02 lut 2024, 19:29
autor: Marcin12310
Rok produkcji to 1984
Vin WDB1232431A201123
Numer przekaźnika 001 545 67 05

Jak zrobiłem zworkę i dałem prąd z pinu gdzie jest 12v po stacyjce na pin 87 to po wyciągnięciu kluczyka auto dalej chodziło, musiałem wyciągnąć przekaźnik.

Re: Przekaźnik pompy paliwa 230CE

: 04 lut 2024, 11:23
autor: maciekpiti
Tak jest. W ten sposób można się uratować w trasie przy awarii przekaźnik pompy paliwa. Zadzwoń 886 229 803 to Ci powiem jak jest u mnie w M102 może to Ci coś pomoże.

Re: Przekaźnik pompy paliwa 230CE

: 25 lut 2024, 16:17
autor: Marcin12310
Jako że bardzo nie lubię jak ktoś pisze że temat rozwiązany po czym
nie informuje jakie jest rozwiązanie, poniżej zasada działania
przekaźnika pompy paliwa.

- po przekręceniu stacjki w pompa jest zasilania przez 1-2 sek. z
zacisku nr.15 na przekaźniku tak aby nabić ciśnienie w układ.
- gdy kręcimy rozrusznikiem pompę paliwa zasila styk nr. 50
- gdy auto odpali zasilanie pompy przejmuje styk TD

u mnie po wymianie kondensatora i diody prostowniczej na razie
załączając na krótko jest ok - cewki w przekaźniku zwierają i prąd
płynie na pompę.