Próba uruchomienia
Moderator: Tomek
Próba uruchomienia
Cześć.
Po wymianie pompy, filtra i przewodów paliwowych spróbowałem odpalić silnik. Kręci , odpala ale nie za każdym razem. Jak już odpali to na 3-5 sekund i gaśnie. Czuję że nie równo pracuje. Mam wrażenie że zalewa 3 świece bo sa mokre.
Jakie czynności wykonać żeby odpalił?
Czy jest jakiś sposób na wykręcenie zapieczonej świecy, bo jednej nie mogę ruszyć.
Czy wtryski do wyniany- czyszczenia. Czy coś z k-jetronic nie tak.
Silnik to 280e i długo był nie ruszany patrząc co było w starym baku paliwa
Po wymianie pompy, filtra i przewodów paliwowych spróbowałem odpalić silnik. Kręci , odpala ale nie za każdym razem. Jak już odpali to na 3-5 sekund i gaśnie. Czuję że nie równo pracuje. Mam wrażenie że zalewa 3 świece bo sa mokre.
Jakie czynności wykonać żeby odpalił?
Czy jest jakiś sposób na wykręcenie zapieczonej świecy, bo jednej nie mogę ruszyć.
Czy wtryski do wyniany- czyszczenia. Czy coś z k-jetronic nie tak.
Silnik to 280e i długo był nie ruszany patrząc co było w starym baku paliwa
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Próba uruchomienia
Wszystko po kolei. Wtrysk sam w sobie do roboty pewnie jest, wtryskiwacze do wymiany albo czyszczenia.
Re: Próba uruchomienia
Czy takie wtryski do myjki czy jakaś specjalna procedura?
Re: Próba uruchomienia
Wtryski wyczyszczone i sprawdzone (sprawne), nowe świece i przewody. Cała linia paliwowa wymieniona. Auto odpala raz na dotyk a raz ciężko. Jak odpali to chodzi w miarę równo ale po minucie może dwóch tak jakby miał za mało paliwa i gaśnie.
Czy można coś podregulować ?
Czy wentylator powinien przyspieszać razem z dodawaniem gazu?
Czy można coś podregulować ?
Czy wentylator powinien przyspieszać razem z dodawaniem gazu?
Re: Próba uruchomienia
Czy da radę umyć k-jetronic bez demontażu rozdzielacza. Trochę tam jest syfu i nie chce żeby poszlo dalej
Re: Próba uruchomienia
Odpalony. Ale niestety na zimnym pali a na ciepłym kręcę i kręcę. I nie ma wolnych obrotów. Coś poradzicie?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Próba uruchomienia
Akumulator cisnienia paliwa sprawdź
Re: Próba uruchomienia
Sprawdzałem pompka podcisnienia i jest sprawny
- fulior
- Beczkarz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Próba uruchomienia
Akumulator ciśnienia paliwa to te ustrojstwo w zestawie pompa, filtr i właśnie aku ciśnienia. Ma podtrzymywać ciśnienie w układzie paliwowym, żeby po zatrzymaniu pompy paliwo nie cofnęło się do baku. Jest tam taki zaworek, który potrafi się zawiesić w pozycji otwarte i nie trzyma ciśnienia, z reguły objawia się to na ciepłym silniku i jak odpalasz w miarę niedługo po zatrzymaniu (do 30 min). Żeby sprawdzić, czy problem jest tam, to następnym razem przekręć stacyjkę tak, żeby pompa paliwa uruchomiła się na te parę sekund przed zapłonem, zrób tak parę razy - ciśnienie paliwa powinno dojść do normy. Dopiero potem uruchom silnik. Jeśli odpali, to problem jest właśnie tam.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Próba uruchomienia
Tak nie sprawdzi akumulatora. Tylko i wyłącznie mierząc Ciśnienie w ukladzie