Stuki przy zmianie biegów

Moderator: Tomek

rbaloo
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 1
Rejestracja: 21 maja 2023, 8:41
Posiadany model W123: 300d

Stuki przy zmianie biegów

Post autor: rbaloo »

Dzień dobry, jestem nowyn użytkownikiem forum. Posiadam beczkę 300d manual pierwsza seria. Jest to moja druga beczka. Kiedyś miałem 200d. Przechodząc do rzeczy, mam problem ze stukiem, który wydobywa się z okolicy tylnego mostu (generalnie z tyłu) przy zmianie biegu w momencie puszczenia sprzęgła (takie głuche puknięcie, jak operuje umiejętnie sprzegłem to czasem go nie ma). Mechanicy (było ich dwoch niezaleznie od siebie) stwierdzili, że dyfer ma duży luz. Najpierw gadali, że dyfer i półosie mam nie od tego modelu (pozniej okazało się że chińskie zamienniki wyglądają jakby były nie od tego modelu, a w rzeczywistości są) i że ma luzy i trzeba zmienić. Zmieniłem dyfer na używany w ładnym stanie, zmieniłem półosie na oryginalne 40 letnie i stuki były cichsze, ale gdzieś czasem między 3 a 4 albo 2 a 3 się pojawiały. Jednak te półosie za chwile się rozsypały i kupiłem gsp 235004. Jakie było moje zdziwienie, że te półosie wyglądają identycznie jak te rzekomo nie od tego modelu ;). Założyłem gsp (niepotrzebnie kupione skoro tamte na starym dyfrze to to samo) ale trudno - wymieniłem na nowe. Stuka mocniej na tych półosiach gsp (w porównaniu do tych 40 letnich), ale generalnie trochę mniej niż przed wymianą dyfra , ale wkurza. Pytanie : co to może być? Łączniki elastyczne czy może krzyżak, podpora czy tuleje tylnej belki? Z góry dziękuję za pomoc i pomysły. Może ktoś miał podobny przypadek?
ODPOWIEDZ