Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
1. Nie wiedziałem gdzie to wrzucić, otóż pokrętła nawiewów ciężko chodzą. Miałem problem ze środkowym żeby wyłączyć całkiem dmuchawę, ale z całej siły się udało i o dziwo nic nie zepsułem. Gdy włączam do 2 biegu jest okej. A jak przekręcam na 3 bieg to ciężko i pokrętło znaczy ta strzałka nie jest na liczbie III tylko trochę cofnięte.
Pierwsze pokrętło też ciężko chodzi, trzecie jest okej. Ktoś ma jakiś sposób na to? Dziś będę patrzył na linki, może gdzieś trzeba ją pociągnąć w tą lub w tą stronę bo pokrętłem jest mała siła.
2. Czy aby działał klakson i światełko w schowku Beczka musi być na zapłonie?
3. Moja szyba ma z dwóch stron ten metal co się przykręca ogrzewanie tylnej szyby, a kabel mam tylko z jednej strony, tak chyba było przed remontem, nie wiem skąd ta druga blaszka się wzięła. Mam przykręcić tylko jedną czy ciągnąć kabel do drugiej?
4. Jak włożyć lusterko wsteczne? Przykręciłem ten metal trzema śrubkami, teraz to na siłę wcisnąć? Nie znam się na tych lusterkach, ostatnio demontowałem w Maździe, ale to inaczej tam wyglądało.
5. Tutaj raczej pytania do Yeitoma o ile się mylę. Montowałeś wygłuszenie maski, to był jakiś oryginał czy tam zamiennik, ale wycięty czy wycinałeś? Jak wycinałeś to z jakiego materiału?
To chyba tyle na teraz, dzięki na odpowiedzi.
Pierwsze pokrętło też ciężko chodzi, trzecie jest okej. Ktoś ma jakiś sposób na to? Dziś będę patrzył na linki, może gdzieś trzeba ją pociągnąć w tą lub w tą stronę bo pokrętłem jest mała siła.
2. Czy aby działał klakson i światełko w schowku Beczka musi być na zapłonie?
3. Moja szyba ma z dwóch stron ten metal co się przykręca ogrzewanie tylnej szyby, a kabel mam tylko z jednej strony, tak chyba było przed remontem, nie wiem skąd ta druga blaszka się wzięła. Mam przykręcić tylko jedną czy ciągnąć kabel do drugiej?
4. Jak włożyć lusterko wsteczne? Przykręciłem ten metal trzema śrubkami, teraz to na siłę wcisnąć? Nie znam się na tych lusterkach, ostatnio demontowałem w Maździe, ale to inaczej tam wyglądało.
5. Tutaj raczej pytania do Yeitoma o ile się mylę. Montowałeś wygłuszenie maski, to był jakiś oryginał czy tam zamiennik, ale wycięty czy wycinałeś? Jak wycinałeś to z jakiego materiału?
To chyba tyle na teraz, dzięki na odpowiedzi.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
1. sprawdź linki czy nie są gdzieś zagięte i dlatego ciężko chodzą
2. z tego co pamiętam to tak
3. z dwóch stron ma być
4. na siłę
5. Gotowe zamienniki na allegro po około 160 zł są, ewentualnie możesz wykleić matami typu aluminium + warstwa bitumiczna (w ostateczności taśmą dekarską)
2. z tego co pamiętam to tak
3. z dwóch stron ma być
4. na siłę
5. Gotowe zamienniki na allegro po około 160 zł są, ewentualnie możesz wykleić matami typu aluminium + warstwa bitumiczna (w ostateczności taśmą dekarską)
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
Czyli muszę z dwóch stron podłączyć te blaszki, czy może być z jednej?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. I jeszcze jedno pytanie w sumie do Ciebie Wojtek bo znasz się na audio.
Parametry wzmacniacza mojego radia:
4x20 wat sinus przy 14,4 V na 4 omy przy 10% THD.
4x45 wat maks. moc
Mam podłączone dwa głośniki, chyba po 20 watt.
Mam stare Pioneery, które kiedyś były w aucie. Moc RMS to jest ta zwykła, nie szczytowa, tak? Z tego co na nich doczytałem to mają po 50 watt. Da radę je podpiąć do tego radia? Te głośniki to Pioneer TS-2150.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Czy pod korbki otwierania szyb coś było? Jakiś plastik ozdobny czy coś?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Po montażu szyberdachu ręcznego zostały mi dwie chromowane cienkie blaszki, chyba maskujące coś. Raczej prawa i lewa, ktoś wie gdzie się je montuje?
http://i.imgur.com/rPVZdy1.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. I jeszcze jedno pytanie w sumie do Ciebie Wojtek bo znasz się na audio.
Parametry wzmacniacza mojego radia:
4x20 wat sinus przy 14,4 V na 4 omy przy 10% THD.
4x45 wat maks. moc
Mam podłączone dwa głośniki, chyba po 20 watt.
Mam stare Pioneery, które kiedyś były w aucie. Moc RMS to jest ta zwykła, nie szczytowa, tak? Z tego co na nich doczytałem to mają po 50 watt. Da radę je podpiąć do tego radia? Te głośniki to Pioneer TS-2150.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Czy pod korbki otwierania szyb coś było? Jakiś plastik ozdobny czy coś?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Po montażu szyberdachu ręcznego zostały mi dwie chromowane cienkie blaszki, chyba maskujące coś. Raczej prawa i lewa, ktoś wie gdzie się je montuje?
http://i.imgur.com/rPVZdy1.jpg
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
6. podpiąć się da radę, ale grało to to nie będzie. Poza tym 10% THD to jest potwornie mocne zniekształcenie - 1% to już wyraźne szumienie/brzęczenie radia, audiofile cisną do 0,01%. Tak, że podejrzewam, że radio jest w stanie dać te 20 WAT, ale realnie przy akceptowalnych szumach to będzie może 5 może 10. - i takich głośników potrzebujesz pod to radio, żeby grało bezpośrednio. W każdym innym przypadku wzmacniacz osobny będzie potrzebny.
7. pod korbki były okrągłe plastikowe ślizgi
co do tej szyby to zasada jest taka (w ogromnym uproszczeniu) że prąd płynie z punktu a do punktu b. Jak podepniesz tylko z jednej strony to nie będzie działało. Uprzedzając następne pytanie - nie podpinaj tego samego kabla z dwóch stron naraz, bo "z a do a" prąd nie popłynie
7. pod korbki były okrągłe plastikowe ślizgi
co do tej szyby to zasada jest taka (w ogromnym uproszczeniu) że prąd płynie z punktu a do punktu b. Jak podepniesz tylko z jednej strony to nie będzie działało. Uprzedzając następne pytanie - nie podpinaj tego samego kabla z dwóch stron naraz, bo "z a do a" prąd nie popłynie
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1119
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
2. klakson działa dopiero w 3 pozycji - zapłonu, natomiast oświetlenie schowka działa u mnie po przekręceniu kluczykiem już na drugą pozycję.
3. z jednej strony masz kabel, a z drugiej trzeba przykręcić do masy
5. wygłuszenie maski - najpierw poszło stp 2mm, to jest takie gęste "coś" z warstwą aluminium następnie gms 5mm w celu wygłuszenia i na koniec wygłuszenie z allegro za 180pln z tego co pamiętam (oryginał to to chyba nie jest), ale wycięte już było idealnie i trzeba tylko podkleić. To wygłuszenie z allegro podejrzewam samemu można zrobić lepiej - kupić arkusz takiej maty i wyciąć samemu, bo to jest taka pianka.
reszta tj napisał Wojtek
3. z jednej strony masz kabel, a z drugiej trzeba przykręcić do masy
5. wygłuszenie maski - najpierw poszło stp 2mm, to jest takie gęste "coś" z warstwą aluminium następnie gms 5mm w celu wygłuszenia i na koniec wygłuszenie z allegro za 180pln z tego co pamiętam (oryginał to to chyba nie jest), ale wycięte już było idealnie i trzeba tylko podkleić. To wygłuszenie z allegro podejrzewam samemu można zrobić lepiej - kupić arkusz takiej maty i wyciąć samemu, bo to jest taka pianka.
reszta tj napisał Wojtek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
Co do tego audio te dwa głośniczki z przodu dobrze grają i nic mi więcej nie potrzeba, jednakże skoro te mi zostały to pytałem. A co do tych Pioneerów to są to dobrej jakości głośniki, że jest sens do nich kupować wzmacniacz? I w jakiej cenie wyszedł by wzmacniacz do takich głośników, tak w zaokrągleniu oczywiście?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
to jest sprawa tak bardzo płynna i umowna... może być tak, że kupisz wzmacniacz za 50 zł na giełdzie, dasz kabel z żelazka i będziesz zadowolony z dźwięku. A możesz dać wzmacniacz za 1000 kable za drugi 1000 i zadowolony nie będziesz... ogólnie to te głośniki są do podpięcia na tej pierwszej zasadzie tzn. cudów nie oczekuj, ale może być tak, że będziesz bardzo zadowolony z efektu. Pytanie gdzie chcesz je dać (mają 20 cm średnicy)
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
Gdy kupowałem auto były one zamontowane w tylnej półce, zostały tam już wycięte takie dziury. A przerabiał ktoś wzmacniacz pod tylną kanapą?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
Te plastikowe ślizgi były pod kolor tapicerki?
9. Jaki będzie najlepszy rozmiar opon? I czy opony z rantem są jeszcze produkowane?
Temat można przenieść do odbudowy.
9. Jaki będzie najlepszy rozmiar opon? I czy opony z rantem są jeszcze produkowane?
Temat można przenieść do odbudowy.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
- cichyPWR
- Beczkofan
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2013, 23:02
- Posiadany model W123: 230E automat '78
- Lokalizacja: Września woj. Wielkopolskie
Re: Ciężko chodzące pokrętła nawiewów i parę pytań.
Ślizgi u mnie były białe,to są takie plastikowe "oponki"
Sent from my Lumia 625
Sent from my Lumia 625
Mój dwuletni syn: tato my mamy ziółty brym z bremką - tzn żółty samochód z gwiazdą