Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Cześć, problem towarzyszy mi w sumie od zakupu auta. Gdy na zgaszonym silniku włączę awaryjne zaczynają mi migać żarówki oświetlenia pokręteł nawiewów. Te wszystkie T5. Jeżeli włączam światła mijania to zaświecają mi się te żarówki. Ale ostatnio się nie świecą, jedynie migają przy awaryjnych. Bezpieczniki są okej. To miganie może być spowodowane słabym akumulatorem? I jak naprawić ten problem z tym, że oświetlenie nawiewów nie działa. Żarówki nie są popalone, niektóre wymieniłem. Chyba, że jeżeli jedna żarówka spalona to reszta nie świeci. Bo w sumie wszystkie są na jednej wiązce. Oświetlenie schowka działa.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
oświetlenie zegarów ma ten sam objaw?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Oświetlenie zegarów w sumie nie działa. Znaczy w nocy widać, że po prawej oświetla, ale bardzo słabo. Lewe w ogóle. Mam drugie zegary, zaraz sprawdzę.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Wygląda to tak. Gdy włączam awaryjne i jest tylko jedna żarówka miga ona bardzo intensywnie. Gdy dołożę resztę żarówek to ledwo miga. Dwie nie świecą, choć nie wyglądają na spalone, jutro zmienię i zobaczę. Może gdy będą wszystkie żarówki napięcie będzie tak słabe, że nie będzie migało. Nie pamiętam już jak to oświetlenie się zaświecało, ale chyba włącznikiem świateł, a nie stacyjką. Gdy włączę światła to oświetlenie nawiewów nie świeci, z tego co patrzyłem na multimetrze to nie ma wtedy tam w ogóle prądu. Wiązka potem robi się gruba i jest fabrycznie zaizolowana, więc raczej nie w tym problem. Bezpieczniki są okej, chyba, że gdzieś jest słabszy lub mocniejszy, ale to chyba nie ma znaczenia. Jeżeli byłby za słaby to paliłby się. A co do tego oświetlenia zegarów. Nie działa ono na obydwu zegarach. W moich zegarach mostkowałem potencjometr mocy oświetlenia.
EDIT: Nagrałem filmiki, ale niestety ciemno i wyszło jak wyszło, ale w sumie lepiej widać zanik światła po podłączeniu reszty żarówek.
Jedna żarówka. - https://www.youtube.com/watch?v=A1XV5lw ... e=youtu.be
Wszystkie żarówki. - https://www.youtube.com/watch?v=bCG6_EZ ... e=youtu.be
EDIT: Nagrałem filmiki, ale niestety ciemno i wyszło jak wyszło, ale w sumie lepiej widać zanik światła po podłączeniu reszty żarówek.
Jedna żarówka. - https://www.youtube.com/watch?v=A1XV5lw ... e=youtu.be
Wszystkie żarówki. - https://www.youtube.com/watch?v=bCG6_EZ ... e=youtu.be
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Wygląda, że masz gdzieś przebicie. Musisz szukać po kolei
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Czyli szukać po wiązkach świateł? Mam jeszcze pod kierownicą taki przewód czarny. Idzie on od wtyczki jakiegoś przekaźnika do wiązki, która idzie do tyłu. Ten kabel nie był nigdzie na wtyczce i mój wspaniały lakiernik go przeciął. Póki co jest on na kostce, do czego to może być?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
do czegoś pewnie służył. Takich czarnych przewodów jest tam parę jak przecięty to zlutuj
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Z tego co dopatrzyłem to ten kabelek jest chyba od ogrzewania tylnej szyby, ale mniejsza z nim. Gdy włączę kierunkowskaz w prawo lub w lewo to żarówki także migają. Przebicie może też odpowiadać temu, że oświetlenie nie zaświeca się po włączeniu świateł? Jednej żarówki mi brakło, dołożę i zobaczymy, może to miganie ustąpi i jakimś cudem naprawi się oświetlenie. Bo o ile się nie mylę, żeby zamknąć obwód muszą być wszystkie żarówki.
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
Mylisz się - nie muszą być wszystkie.
Masz ewidentnie jakieś zwarcie w instalacji.
Masz ewidentnie jakieś zwarcie w instalacji.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nie działające światła oświetlenia nawiewów
A czy klakson i lampka schowka działają dopiero po zapłonie? Bo jeżeli chodzi o lampkę to mi kiedyś chyba działała, na ten czujnik jak się otworzy. Teraz dalej jest na czujniku, ale musi być zapłon.
I czy w skrzynce bezpieczników jest jakaś wiązka, która ma stałe napięcie i nie ma do niej dużo podpięte? Miałem ciągnąć zasilanie radia z bezpiecznika numer 4 jak w oryginale, ale wtedy radio będzie można odpalić dopiero po przekręceniu kluczyka, jednocześnie będzie się wyłączało po wyłączeniu zapłonu. Wolałbym ciągnąć zasilanie ze skrzynki bezpieczników, niż z akumulatora.
Nie wiem co sprawdzić, jeżeli chodzi o oświetlenie nawiewów, pod kierownicą to już jest wielka wiązka fabrycznie zaizolowana. Musiałby się jakiś przewód przepalić, ktoś wie od czego zacząć sprawdzanie?
I czy w skrzynce bezpieczników jest jakaś wiązka, która ma stałe napięcie i nie ma do niej dużo podpięte? Miałem ciągnąć zasilanie radia z bezpiecznika numer 4 jak w oryginale, ale wtedy radio będzie można odpalić dopiero po przekręceniu kluczyka, jednocześnie będzie się wyłączało po wyłączeniu zapłonu. Wolałbym ciągnąć zasilanie ze skrzynki bezpieczników, niż z akumulatora.
Nie wiem co sprawdzić, jeżeli chodzi o oświetlenie nawiewów, pod kierownicą to już jest wielka wiązka fabrycznie zaizolowana. Musiałby się jakiś przewód przepalić, ktoś wie od czego zacząć sprawdzanie?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.