Witam,
Chciałbym zapytać czy istnieje jakiś prosty sposób żeby sprawdzić moduł zapłonowy? Sprawa dotyczy 280CE, moduł jak na zdjęciu w załączeniu. Wcześniej w aucie zamontowany był oryginalny Bosch i któregoś dnia padł. Wymieniony został na nowy, który pochodził kilka dni i sytuacja się powtórzyła. Konkretnie to kilka sekund po odpaleniu silnika momentalnie zgasł, tak jakby został zgaszony ze stacyjki. Teraz kręci i nie pali, identyczne objawy jak poprzednio.
Moduł zapłonowy 280CE
Moderator: Tomek
Re: Moduł zapłonowy 280CE
Twoje auto jest jak widze w podpisie z 80r więc układ zapłonowy z rezystorami ceramicznymi i dużym modułem a ten moduł jest do układu nowszego bez oporników, musisz sprawdzić zasilanie i impuls do modułu może gdzieś jest przerwa lub odcięcie.
schemat:
https://obrazki.elektroda.pl/4822758500_1398688179.png
schemat:
https://obrazki.elektroda.pl/4822758500_1398688179.png
- Marcin
- Beczuszkarz
- Posty: 65
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 8:33
- Posiadany model W123: 280CE 1980
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Moduł zapłonowy 280CE
Na dużej wtyczce sprawdziłem i jest zasilanie po zapłonie. Mała wtyczka jest od aparatu jak rozumiem. Łopatologicznie - kiedy ma się na niej pojawić sygnał?
Czarna Owca
Re: Moduł zapłonowy 280CE
W aparacie jest impulsator który w momencie obracania się osi z palcem wysyła do modułu impulsy w tym przypadku 6.Możesz poluzować aparat i obracać nim pod warunkiem że zdejmiesz kabel cewka aparat bo inaczej możesz sobie zrobić krzywdę jak silnik odpali.Na kabel zakładasz świecę przykładasz do masy i obracasz aparatem prawo lewo iskra musi być no chyba że stacyjka będzie na 0 to iskry nie zobaczysz.