Obudowa filtra oleju
Moderator: Tomek
Obudowa filtra oleju
Witam, nie posiadam niestety beczki, ale w ubiegłym roku stałem się posiadaczem takiej wydumki jak na zdjęciach. Jest to trajka na silniku i automatycznej skrzyni mercedesa 2.4D. Ogólnie wszystko działa bez zarzutu, ale jest jeden mały problem. Chodzi o obudowę filtra oleju, trochę przeszkadza i w lecie cholernie grzeje nogę. Jest już pomysł jak to ogarnąć, ale wiąże się z przycięciem oryginału, dorobieniem kryzy z wyprowadzeniem na węże i podpięcie innej obudowy w innym miejscu. Pytanie do tych co wiedzę mają: czy istnieje jakieś inne fabryczne rozwiązanie, może z innego silnika, które pozwala inaczej usytuować obudowę?
- Załączniki
-
- feniks4.jpg (64.33 KiB) Przejrzano 1006 razy
-
- feniks 0.jpg (39.03 KiB) Przejrzano 1006 razy
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Obudowa filtra oleju
Ok, dzięki za odpowiedź, taka obudowa ma te same mocowanie do bloku?? Nie mam zdjęcia jak to wygląda siedząc, ale noga, a dokładnie udo opiera się na pokrywie tej obudowy. To rozwiązanie pasowałoby idealnie, tylko nie wiem czy nie będzie kolizyjne z ramą, a w sumie z poprzeczką, ale to nie jest wielki problem.
Dowiedziałem się dzisiaj, że z mercedesa w115 też podchodzi, z tym że skierowana jest przeciwnie niż w kaczce i że jest krótsza, ale jest tam podparcie silnika i tutaj trudniej będzie to przebudować.
Poszukam takiej obudowy od kaczki, chyba że ktoś ma i chce się pozbyć, w razie czego proszę pisać.
Dowiedziałem się dzisiaj, że z mercedesa w115 też podchodzi, z tym że skierowana jest przeciwnie niż w kaczce i że jest krótsza, ale jest tam podparcie silnika i tutaj trudniej będzie to przebudować.
Poszukam takiej obudowy od kaczki, chyba że ktoś ma i chce się pozbyć, w razie czego proszę pisać.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Obudowa filtra oleju
Będzie pasować taki od kaczki. DO tego bloku od 115 nie. Jest inne mocowanie
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 22:38 przez maciekpiti, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Obudowa filtra oleju
Dzięki
Re: Obudowa filtra oleju
Witam ponownie, niestety muszę przenieść całą obudowę z podstawą bo jest jednak kolizja z tą obudową z kaczki. Planuję zrobić flansze do silnika i obudowy, przenieść obudowę i połączyć elastycznymi przewodami. Pytanie: ile jest tam kanałów bo nie rozbierałem tego jeszcze.
Druga sprawa to szukam części 6150160081, gumowe "kolanko" odpowietrzenia przychodzące na króciec pokrywy zaworów. Ewentualnie wymieniłbym króciec prosty na kątowy, tylko jak ten króciec jest zamontowany, jest gwint w pokrywie czy inne rozwiązanie??
Druga sprawa to szukam części 6150160081, gumowe "kolanko" odpowietrzenia przychodzące na króciec pokrywy zaworów. Ewentualnie wymieniłbym króciec prosty na kątowy, tylko jak ten króciec jest zamontowany, jest gwint w pokrywie czy inne rozwiązanie??
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Obudowa filtra oleju
To odma. Kup nowa w serwisie nie jest droga.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Obudowa filtra oleju
W pokrywie jest długa rurka i w nią wkrecony jest krociec o którym mówisz. Ma gwint
Re: Obudowa filtra oleju
Jak wykręci się króciec rurka nie ucieknie??maciekpiti pisze:W pokrywie jest długa rurka i w nią wkrecony jest krociec o którym mówisz. Ma gwint
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Obudowa filtra oleju
Jest pod nią podkładka miedziana