Remont tylnej osi

Moderator: Tomek

Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Remont tylnej osi

Post autor: Mike-L »

Witam,

Auto jest w trakcie remontu.
Korzystając z okazji, że i tak całe tylne zawieszenie będzie zdemontowane chciałbym powymianiać tam klamoty typu tuleje/ łożyska itp.
Niestety nie mam do niego dostępu na codzień, więc nie mogę sam sprawdzić stanu tych elementów.

Nie mam co do tego pewności, ale zakładam, że większość klamotów pamięta jeszcze poprzednie millenium.
Dlatego chcę zamówić części i przesłać je bezpośrednio do mechanika.

Na pewno na liście znadją się:
- poduszka tylnej belki: http://allegro.pl/lemforder-poduszka-be ... 13069.html
- poduszki tylnego mostu: http://allegro.pl/poduszka-tylnego-most ... 71207.html
- gumy stabilizatora: http://allegro.pl/poduszka-stabilizator ... 93359.html
- łącznik gumowy wału: http://allegro.pl/febi-przegub-elastycz ... 39027.html
- łożyska kół tylnych
- łącznik stabilizatora, może

Czy warto rozważyć coś jeszcze, tak żeby ogarnąć za jendym bałaganem?
Czy wystarczy kupić same tuleje, czy na przykład lepiej pójść w całe wachacze?
Amortyzatory i sprężyna zostawiam sobie do oceny. Auto jest nieco obniżone, więc te elementy są zapewne sporo młodsze.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Remont tylnej osi

Post autor: tatarak »

Do listy można dodać linki hamulca pomocniczego.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Remont tylnej osi

Post autor: maciekpiti »

Na tyl Ci trzeba 2x guma tylniej belki 4 x tuleja wahacza 2 x zestaw łożysk 2x guma stabilizatora. Tatarak jak zwykle ma rację dorzucić do tego linki ręcznego razy 2. Pamiętaj ze są różne. Jest lewa i prawa. Rozsądnie by było jeszcze kupić zestaw mocujący hamulca postojowego. Szczęki hamulcowe od postojowego trzeba obejrzeć.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Remont tylnej osi

Post autor: tatarak »

Raz a dobrze to powinno to wyglądać tak:
Zdjęcie0107.jpg
Zdjęcie0107.jpg (130.38 KiB) Przejrzano 2150 razy

I nie ma co tu oszczedzać bo wracać do tego powinno sie po dziestu latach.
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: Remont tylnej osi

Post autor: Mike-L »

:shock:

Wszystko domowymi sposobami?
Szlifierka, druciak i papiery, odtłuszczanie, podkład i spray?

Czy piaskowanie i proszek?

Czego używałeś?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Remont tylnej osi

Post autor: tatarak »

Piaskarka.
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: Remont tylnej osi

Post autor: Mike-L »

a czego użyłeś jako powłoki?

kiedy do podobnych celów znajmy użył jako podkładu konwertera rdzy:
https://www.melkib.com/loctite-teroson/ ... 00-ml.html

jakieś rady w tym punkcie?
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Remont tylnej osi

Post autor: maciekpiti »

Rada jedna, żadnego badziewia typu odrdzewiacze itp. Rozbierasz piaskujesz dajesz do malowania proszkowego.
Artur 84
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 12
Rejestracja: 06 wrz 2020, 18:27
Posiadany model W123: 123 280CE cupe

Re: Remont tylnej osi

Post autor: Artur 84 »

W jaki sposób się ustawia zbieżność tylnych kół
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Remont tylnej osi

Post autor: maciekpiti »

Nie ustawia
ODPOWIEDZ