3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Moderator: Tomek

MaciejL
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
Posiadany model W123: 3.0 diesel automat

3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: MaciejL »

Witam,
Mam nastepujący problem. Auto z motorem 3.0 88 KM. Po odpaleniu ( żadnych problemów z rozruszem ) silnik pracuje nierówno, drżenie - 'turbulencje' przenoszą się na całą budę. Po dodaniu gazu i w czasie jazdy objawy ustepują do zera właściwie. Wystarczy stanąć np. na światłach, by znów wróciły. Auto dymi na raczej niebiesko po odpaleniu, szczególnie odrazu, w czasie jazdy nieznacznie. Auto spalilo jakieś 2,5-3 litra oleju na 2500 km ( prawie wszsytko trasa, prędkości 110-130 km/h ).
Mechanik podejrzewał wtryski. Zawiozłem do zaufanego specjalisty od regenracji, okazało się, że jeden lał bardzo mocno, a i reszta była juz kiepska. Wszystkie zostały profesjonalnie zregenerowane, znaczy się wszystko co sie wyminia zostało wymienione na nowe, oryginalne. Po założeniu wtryskiwaczy objawy sa nadal te same. Mechanik twierdzi, że nie silnik nie pracuje na którys cylinder. Jeszcze nie zdążył zmierzyć kompresji , ale juz wyrokuje, że albo dziura w tłoku ( wypalona przez od dawna lejący wtrysk ) albo głowica... Sugerowałem, że może to pompa - mówi, że sie nie psują...
Ktoś ma jakieś podpowiedzi, sugestie..? Będę wdzięczny!
Pozdrawiam
MaciejL
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
Posiadany model W123: 3.0 diesel automat

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: MaciejL »

Jeszcze małe doprecyzowanie: auto z rocznika 1980, automatyczna skrzynia biegów. A ja totalnie zielony w kwestii diesli ( to pierwszy diesel jaki wpadł w moje ręce spośród kilkudziesięciu aut jakie miałem ).
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: LohrSith »

Jeżeli miałbyś dziurę w tłoku to ropa lałaby się do oleju i zobaczyłbyś na bagnecie, że przybywa oleju i czuć w nim ropę. Po kilkudziesięciu kilometrach spadłoby ci ciśnienie oleju i zatarłbyś silnik. Więc zmień mechanika. Skąd jesteś, może blisko więc raz dwa Ci go zdiagnozuję.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: maciekpiti »

Dokładnie, zmień mechanika. Pierwsze co to ustaw zawory i zmierz kompresję. Będziesz wiedział co jest grane. Później dopiero zabrać się ewentualnie za układ paliwowy. Twój mechanik zaczął od dupy strony niestety jak większość.
MaciejL
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
Posiadany model W123: 3.0 diesel automat

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: MaciejL »

Dzięki za podpowiedzi i opinie!
Jestem z wielkopolski ( w połowie drogi między Poznaniem, a Gnieznem ).
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: maciekpiti »

Ja bym pomógł ale do Radomia za daleko. Szukaj kogoś bliżej
MaciejL
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
Posiadany model W123: 3.0 diesel automat

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: MaciejL »

Witam ponownie.
Auto po regenracji wtrysków chodzi jeszcze gorzej, to znaczy jakby mniejsza moc, więcej dymienia na niebiesko. Mechanik sugerował rozebranie silnika. MB trafiło w końcu do warsztatu, który siedzi w temacie MB bardziej niz warsztat poprzedni... Wyregulowali zawory ( były podobno 'za ciasne' ), coś z pompa wtryskowa ogarnęli, ale niewiele pomogło. Diagnoza - problem z silnikiem, trzeba rozbierać, albo pierścienie, albo tłok, albo jedno i drugie do remontu. Cisnienie na 5 cylindrze duzo niższe niż na pozostałych 4. Po tescie z zalaniem swiec(?) gestym olejem mocne uszczelnienie co wyklucza problem z głowicą. Tyle - w skrócie - zrozumiałem z tego... Autem przyjechałem 2500 km na kołach, zżarł na tym odcinku 2,5 litra oleju, falował/drżał tylko na luzie, kopcić zaczął bardziej dopiero po regeneracji wtrysków. Niewile z tego rozumiem... - jakieś podpowiedzi / sugestie / przestrogi..? Będę wdzięczny!
MaciejL
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
Posiadany model W123: 3.0 diesel automat

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: MaciejL »

Po wymianie wtrysków rozruch czasem nieco utrudniony lub zdarza się, że zgaśnie i trzeba odpalać znów. Przed regenracją wtrysków tego objawu akurat nie było.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: maciekpiti »

Boże czy są mniej skomplikowane silniki ? Co to za warsztaty ze nie mogą ogarnąć wolnossacego diesla ?! Zacznijmy od początku. Jaka była kompresja ?
MaciejL
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 16
Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
Posiadany model W123: 3.0 diesel automat

Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba

Post autor: MaciejL »

30 na czterech cylindrach i 22 na ostatnim. Po zalaniu olejem skoczyło na 40 na tych czterech, a na ostatnim wcale. Takie info właśnie dostałem.
ODPOWIEDZ