3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
- Posiadany model W123: 3.0 diesel automat
3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Witam,
Mam nastepujący problem. Auto z motorem 3.0 88 KM. Po odpaleniu ( żadnych problemów z rozruszem ) silnik pracuje nierówno, drżenie - 'turbulencje' przenoszą się na całą budę. Po dodaniu gazu i w czasie jazdy objawy ustepują do zera właściwie. Wystarczy stanąć np. na światłach, by znów wróciły. Auto dymi na raczej niebiesko po odpaleniu, szczególnie odrazu, w czasie jazdy nieznacznie. Auto spalilo jakieś 2,5-3 litra oleju na 2500 km ( prawie wszsytko trasa, prędkości 110-130 km/h ).
Mechanik podejrzewał wtryski. Zawiozłem do zaufanego specjalisty od regenracji, okazało się, że jeden lał bardzo mocno, a i reszta była juz kiepska. Wszystkie zostały profesjonalnie zregenerowane, znaczy się wszystko co sie wyminia zostało wymienione na nowe, oryginalne. Po założeniu wtryskiwaczy objawy sa nadal te same. Mechanik twierdzi, że nie silnik nie pracuje na którys cylinder. Jeszcze nie zdążył zmierzyć kompresji , ale juz wyrokuje, że albo dziura w tłoku ( wypalona przez od dawna lejący wtrysk ) albo głowica... Sugerowałem, że może to pompa - mówi, że sie nie psują...
Ktoś ma jakieś podpowiedzi, sugestie..? Będę wdzięczny!
Pozdrawiam
Mam nastepujący problem. Auto z motorem 3.0 88 KM. Po odpaleniu ( żadnych problemów z rozruszem ) silnik pracuje nierówno, drżenie - 'turbulencje' przenoszą się na całą budę. Po dodaniu gazu i w czasie jazdy objawy ustepują do zera właściwie. Wystarczy stanąć np. na światłach, by znów wróciły. Auto dymi na raczej niebiesko po odpaleniu, szczególnie odrazu, w czasie jazdy nieznacznie. Auto spalilo jakieś 2,5-3 litra oleju na 2500 km ( prawie wszsytko trasa, prędkości 110-130 km/h ).
Mechanik podejrzewał wtryski. Zawiozłem do zaufanego specjalisty od regenracji, okazało się, że jeden lał bardzo mocno, a i reszta była juz kiepska. Wszystkie zostały profesjonalnie zregenerowane, znaczy się wszystko co sie wyminia zostało wymienione na nowe, oryginalne. Po założeniu wtryskiwaczy objawy sa nadal te same. Mechanik twierdzi, że nie silnik nie pracuje na którys cylinder. Jeszcze nie zdążył zmierzyć kompresji , ale juz wyrokuje, że albo dziura w tłoku ( wypalona przez od dawna lejący wtrysk ) albo głowica... Sugerowałem, że może to pompa - mówi, że sie nie psują...
Ktoś ma jakieś podpowiedzi, sugestie..? Będę wdzięczny!
Pozdrawiam
-
- Beczkolak
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
- Posiadany model W123: 3.0 diesel automat
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Jeszcze małe doprecyzowanie: auto z rocznika 1980, automatyczna skrzynia biegów. A ja totalnie zielony w kwestii diesli ( to pierwszy diesel jaki wpadł w moje ręce spośród kilkudziesięciu aut jakie miałem ).
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Jeżeli miałbyś dziurę w tłoku to ropa lałaby się do oleju i zobaczyłbyś na bagnecie, że przybywa oleju i czuć w nim ropę. Po kilkudziesięciu kilometrach spadłoby ci ciśnienie oleju i zatarłbyś silnik. Więc zmień mechanika. Skąd jesteś, może blisko więc raz dwa Ci go zdiagnozuję.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Dokładnie, zmień mechanika. Pierwsze co to ustaw zawory i zmierz kompresję. Będziesz wiedział co jest grane. Później dopiero zabrać się ewentualnie za układ paliwowy. Twój mechanik zaczął od dupy strony niestety jak większość.
-
- Beczkolak
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
- Posiadany model W123: 3.0 diesel automat
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Dzięki za podpowiedzi i opinie!
Jestem z wielkopolski ( w połowie drogi między Poznaniem, a Gnieznem ).
Jestem z wielkopolski ( w połowie drogi między Poznaniem, a Gnieznem ).
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Ja bym pomógł ale do Radomia za daleko. Szukaj kogoś bliżej
-
- Beczkolak
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
- Posiadany model W123: 3.0 diesel automat
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Witam ponownie.
Auto po regenracji wtrysków chodzi jeszcze gorzej, to znaczy jakby mniejsza moc, więcej dymienia na niebiesko. Mechanik sugerował rozebranie silnika. MB trafiło w końcu do warsztatu, który siedzi w temacie MB bardziej niz warsztat poprzedni... Wyregulowali zawory ( były podobno 'za ciasne' ), coś z pompa wtryskowa ogarnęli, ale niewiele pomogło. Diagnoza - problem z silnikiem, trzeba rozbierać, albo pierścienie, albo tłok, albo jedno i drugie do remontu. Cisnienie na 5 cylindrze duzo niższe niż na pozostałych 4. Po tescie z zalaniem swiec(?) gestym olejem mocne uszczelnienie co wyklucza problem z głowicą. Tyle - w skrócie - zrozumiałem z tego... Autem przyjechałem 2500 km na kołach, zżarł na tym odcinku 2,5 litra oleju, falował/drżał tylko na luzie, kopcić zaczął bardziej dopiero po regeneracji wtrysków. Niewile z tego rozumiem... - jakieś podpowiedzi / sugestie / przestrogi..? Będę wdzięczny!
Auto po regenracji wtrysków chodzi jeszcze gorzej, to znaczy jakby mniejsza moc, więcej dymienia na niebiesko. Mechanik sugerował rozebranie silnika. MB trafiło w końcu do warsztatu, który siedzi w temacie MB bardziej niz warsztat poprzedni... Wyregulowali zawory ( były podobno 'za ciasne' ), coś z pompa wtryskowa ogarnęli, ale niewiele pomogło. Diagnoza - problem z silnikiem, trzeba rozbierać, albo pierścienie, albo tłok, albo jedno i drugie do remontu. Cisnienie na 5 cylindrze duzo niższe niż na pozostałych 4. Po tescie z zalaniem swiec(?) gestym olejem mocne uszczelnienie co wyklucza problem z głowicą. Tyle - w skrócie - zrozumiałem z tego... Autem przyjechałem 2500 km na kołach, zżarł na tym odcinku 2,5 litra oleju, falował/drżał tylko na luzie, kopcić zaczął bardziej dopiero po regeneracji wtrysków. Niewile z tego rozumiem... - jakieś podpowiedzi / sugestie / przestrogi..? Będę wdzięczny!
-
- Beczkolak
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
- Posiadany model W123: 3.0 diesel automat
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Po wymianie wtrysków rozruch czasem nieco utrudniony lub zdarza się, że zgaśnie i trzeba odpalać znów. Przed regenracją wtrysków tego objawu akurat nie było.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
Boże czy są mniej skomplikowane silniki ? Co to za warsztaty ze nie mogą ogarnąć wolnossacego diesla ?! Zacznijmy od początku. Jaka była kompresja ?
-
- Beczkolak
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2018, 10:54
- Posiadany model W123: 3.0 diesel automat
Re: 3.0 88 KM - silnik przebiera, drży, nie chodzi na 1 cylinder chyba
30 na czterech cylindrach i 22 na ostatnim. Po zalaniu olejem skoczyło na 40 na tych czterech, a na ostatnim wcale. Takie info właśnie dostałem.