Strona 1 z 1

Gril , zamek centralny

: 18 lut 2018, 21:50
autor: Toni
Witam wszystkich fanów i właścicieli W 123 mam 2 tematy do rozwiązania w mojej beczce jak zdemontować te cienkie chromy 6 szt poziomych i jeden w pionie żeby ich nie uszkodzić na grilu chłodnicy muszę wymienić wewnętrzną część z tworzywa może ktoś ma jakiś sposób proszę o radę.
Drugi temat to samochód muszę zamknąć zaraz po zgaszeniu silnika aby zamknęły się wszystkie zamki jak tego nie zrobię to po kilku chwilach zamknę tylko drzwi kierowcy nie trzyma podciśnienie gdzie szukać nieszczelności systemu centralnego zamka ?

Re: Gril

: 18 lut 2018, 22:07
autor: Luszi
Musisz wyjąć całą kratkę plastikową, a wtedy będziesz mógł zsunąć listewki chromowe.

Możliwości nieszczelności jest dużo, zacząłbym od sprawdzenia 1. gumowego trójnika łączącego przewody podciśnienia przy silniku, 2. zbiornika podciśnienia w bagażniku pod półką, 3. zaworka w drzwiach kierowcy. Przyda się pompka podciśnieniowa.

Re: Gril

: 18 lut 2018, 22:27
autor: Toni
Dziękuję za pomoc i podpowiedzi

Re: Gril

: 19 lut 2018, 6:37
autor: broneq
Punktami problematycznymi w systemie centralnego zamka są też mieszki gumowe na zaworach. U mnie niestety roztargany/pęknięty okazał się być ten na siłowniku zamykającym wlew paliwa. Obecnie mam go wyjętego i zaślepionego. Zamek chodzi super :)

Re: Gril

: 20 lut 2018, 17:00
autor: Toni
wracając do centralnego zamka po jakim czasie od zgaszeniu silnika wino dać się zamknąć lub otworzyć wszystkie drzwi centralnym zamkiem jak długo działa podciśnienie u mnie zaraz po zgaszeniu silnika zamknę wszystkie zamki łącznie z wlewem paliwa 2 razy i na tym koniec czy tak ma być ?

Re: Gril

: 20 lut 2018, 20:43
autor: Luszi
Nie, u mnie po zamknięciu próżni wystarcza na jakieś 2 tygodnie stania. Oczywiście każde otwarcie i zamknięcie bez odpalania silnika trochę jej zużywa, ale tylko trochę - można wielokrotnie otworzyć i zamknąć, na pewno nie tylko dwa razy. Ewidentnie masz gdzieś nieszczelność.

Re: Gril

: 20 lut 2018, 22:24
autor: Toni
Właśnie o to mi chodziło duże dzięki
z pomocą tej strony może znajdę przyczynę
https://www.ifixit.com/Guide/Mercedes+W ... ique/20201

chociaż czytałem na forum że może to być również wina samego serwa ?

Re: Gril , zamek centralny

: 21 lut 2018, 1:33
autor: Luszi
Ten instruktaż jest super, korzystałem z niego przy diagnostyce problemu w moim układzie (miałem wyciek w zaworku w drzwiach kierowcy). Jeżeli podciśnienie jest duże, ale szybko schodzi, to serwo musi być dobre. Inaczej gdyby od początku było słabe podciśnienie. To możesz akurat sprawdzić i bez pompki, wystarczy zdjąć któryś przewód zaraz po zgaszeniu silnika oraz po chwili. Jeżeli syk będzie podobny w obu przypadkach, to znaczy, że nieszczelności nie ma. Ale sam pisałeś, że podciśnienie schodzi szybko, więc to na pewno nieszczelność w układzie.

Re: Gril , zamek centralny

: 25 lut 2018, 21:55
autor: Toni
Za pomocą pompki podciśnienia oraz opisów ze strony internetowej zlokalizowałem nieszczelności podciśnienia centralnego zamka w mojej beczce. Najpierw sprawdziłem zbiornik podciśnienia na szczęście okazał się szczelny później zgodnie z instrukcją ze strony po kolei wszystkie drzwi, wlew paliwa i bagażnik. Znalazłem nieszczelności na siłowniku przednich drzwi pasażera oraz klapy bagażnika siłownik w drzwiach naprawiłem pozostał jeszcze bagażnik może ktoś ma namiary gdzie można kupić nowy z góry dziękuję za informację.
Strony są w języku Angielskim ale można przetłumaczyć w Google .
Może komuś się to przyda przy naprawie podciśnienia polecam.
https://www.ifixit.com/Guide/Mercedes+W ... ique/20201
https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... tyle/20147
https://www.ifixit.com/Guide/Mercedes+W ... ment/20613
https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... ator/20408
https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... itch/20887

Re: Gril , zamek centralny

: 25 lut 2018, 22:45
autor: Luszi
Brawo!