Wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik M110
Moderator: Tomek
Wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik M110
Jak ogarnąć ten temat? Nie mogę nigdzie znależć do wymiany uszczelniaczy zaworów manuala lub podpowiedzi.
Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik M110
Znalazłem na anglojęzycznej stronie nieco
Tak, M110 nie jest jednym z łatwiejszych silników Mercedesa do wymiany uszczelek zaworu.
Najpierw potrzebujesz odpowiednich narzędzi.
Kompresor sprężynowy zaworu jest koniecznością.
Również przesuwanie tłoka do TDC w celu usunięcia sprężyn zaworów może nie przynosi żadnych korzyści, ponieważ zawory mogą wciąż przesuwać się do dołu, dopóki nie uderzą tłoka.
To sprawia, że co najmniej o wiele trudniej, jeśli nie niemożliwe, do demontażu lub montażu zaworów.
Musisz sprężać ciśnienie w cylindrze sprężonym powietrzem, które zatrzyma zawory w najwyższym punkcie tam, gdzie znajdują się siedzenia.
Więc potrzebujesz adaptera do wkręcania się w otwór świecy zapłonowej i podłącz go do niego.
Potrzebujesz również magnesu, który będzie mógł zrobić, aby złowić strażników zaworów.
Drugą trudnością jest fakt, że 73 M110 nadal używa wałów zaworów wydechowych 11 mm, tym grubsze wały ograniczają odległość, którą można nacisnąć sprężynie w dół, aby dostać się do opiekuna.
Zauważymy, że wałki dolotowe 9 mm są o wiele łatwiejsze w pracy.
Usuń tylko popychacze lub kołki rozporowe oraz elementy wypychające z cylindra, nad którym pracujesz.
Upewnij się, że zainstalujesz je ponownie w tej samej pozycji.
Następnie wyciśnij cylinder.
Silnik może się trochę obrócić, gdy tłok przesuwa się pod ciśnieniem powietrza.
Uderz górną część uchwytu sprężynowego w aluminiowy lub mosiężny stempel, aby rozluźnić strażników.
Teraz popchnij sprężynę w dół i złóż strażników z magnesem.
Po zdjęciu sprężyn i uchwytu można wyjąć stare uszczelnienie trzpienia zaworu.
W tym celu dostępne są specjalne szczypce, ale śrubokręt powinien wystarczyć, aby zakryć uszczelkę prowadnicy.
Warto też sprawdzić instrukcję dotyczącą luzu, nie jest rzeczą rzadkością, aby ta prowadnica była luźna w głowie.
Następnie zainstaluj nowe uszczelnienie.
Użyj prezerwatywy, małej plastikowej tulei, która jest normalnie dostarczana wraz z uszczelkami zaworu.
Przesuwa się nad górną częścią zaworu, więc nie niszcz wargi uszczelniającej na gałęziach zaworu.
Jednym ze sposobów zainstalowania strażników jest umieszczenie ich w uchwycie sprężynowym, zanim umieścisz element mocujący na sprężynach.
Trzymaj palec na czubku strażników, starannie dociśnij element mocujący do sprężyn.
Z wielkim szczęście strażnicy mogą po prostu wejść na miejsce.
Innym sposobem jest lekkie namagnesowanie śrubokrętu i opuszczanie uchwytów na końcówce tego śrubokrętu na miejsce podczas sprężania sprężyn.
Tak, M110 nie jest jednym z łatwiejszych silników Mercedesa do wymiany uszczelek zaworu.
Najpierw potrzebujesz odpowiednich narzędzi.
Kompresor sprężynowy zaworu jest koniecznością.
Również przesuwanie tłoka do TDC w celu usunięcia sprężyn zaworów może nie przynosi żadnych korzyści, ponieważ zawory mogą wciąż przesuwać się do dołu, dopóki nie uderzą tłoka.
To sprawia, że co najmniej o wiele trudniej, jeśli nie niemożliwe, do demontażu lub montażu zaworów.
Musisz sprężać ciśnienie w cylindrze sprężonym powietrzem, które zatrzyma zawory w najwyższym punkcie tam, gdzie znajdują się siedzenia.
Więc potrzebujesz adaptera do wkręcania się w otwór świecy zapłonowej i podłącz go do niego.
Potrzebujesz również magnesu, który będzie mógł zrobić, aby złowić strażników zaworów.
Drugą trudnością jest fakt, że 73 M110 nadal używa wałów zaworów wydechowych 11 mm, tym grubsze wały ograniczają odległość, którą można nacisnąć sprężynie w dół, aby dostać się do opiekuna.
Zauważymy, że wałki dolotowe 9 mm są o wiele łatwiejsze w pracy.
Usuń tylko popychacze lub kołki rozporowe oraz elementy wypychające z cylindra, nad którym pracujesz.
Upewnij się, że zainstalujesz je ponownie w tej samej pozycji.
Następnie wyciśnij cylinder.
Silnik może się trochę obrócić, gdy tłok przesuwa się pod ciśnieniem powietrza.
Uderz górną część uchwytu sprężynowego w aluminiowy lub mosiężny stempel, aby rozluźnić strażników.
Teraz popchnij sprężynę w dół i złóż strażników z magnesem.
Po zdjęciu sprężyn i uchwytu można wyjąć stare uszczelnienie trzpienia zaworu.
W tym celu dostępne są specjalne szczypce, ale śrubokręt powinien wystarczyć, aby zakryć uszczelkę prowadnicy.
Warto też sprawdzić instrukcję dotyczącą luzu, nie jest rzeczą rzadkością, aby ta prowadnica była luźna w głowie.
Następnie zainstaluj nowe uszczelnienie.
Użyj prezerwatywy, małej plastikowej tulei, która jest normalnie dostarczana wraz z uszczelkami zaworu.
Przesuwa się nad górną częścią zaworu, więc nie niszcz wargi uszczelniającej na gałęziach zaworu.
Jednym ze sposobów zainstalowania strażników jest umieszczenie ich w uchwycie sprężynowym, zanim umieścisz element mocujący na sprężynach.
Trzymaj palec na czubku strażników, starannie dociśnij element mocujący do sprężyn.
Z wielkim szczęście strażnicy mogą po prostu wejść na miejsce.
Innym sposobem jest lekkie namagnesowanie śrubokrętu i opuszczanie uchwytów na końcówce tego śrubokrętu na miejsce podczas sprężania sprężyn.
Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik M110
wymiana uszczelniaczy bez demontażu wałków tym przyrządem
https://www.pelicanparts.com/More_Info/ ... -M0067-SIR
https://www.pelicanparts.com/More_Info/ ... -M0067-SIR
- Luszi
- Beczkomaniak
- Posty: 404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
- Posiadany model W123: 280C 1977
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik M110
Janu, mógłbyś podać link do tego wcześniejszego tekstu? Ten tekst z translatora to jakiś bełkot. Wymieniałeś już te gumki u siebie?
Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych silnik M110
link poniżej
http://www.peachparts.com/shopforum/vin ... -m110.html
jak wygląda ściągacz sprezyn zaworowych do M110
http://www.sirtools.com/mb_5.htm
będę robił to na wiosnę bo Mercedes schowana na zimowaniea do tej pory wymodzę ten ściagacz
a poniżej skąd ściągnąć wymiary
https://www.ebay.com/itm/VALVE-SPRING-C ... 7675.l2557
http://www.peachparts.com/shopforum/vin ... -m110.html
jak wygląda ściągacz sprezyn zaworowych do M110
http://www.sirtools.com/mb_5.htm
będę robił to na wiosnę bo Mercedes schowana na zimowaniea do tej pory wymodzę ten ściagacz
a poniżej skąd ściągnąć wymiary
https://www.ebay.com/itm/VALVE-SPRING-C ... 7675.l2557