M102 nie pali gdy ciepły
Moderator: Tomek
M102 nie pali gdy ciepły
Pacjent to M102 2,3 bez gazu .Objawy-zimny pali na widok kluczyka,po rozgrzaniu zgaszony i ponowny rozruch pali bez zastrzeżeń,problem pojawia się po kilku lub kilkunastu minutach po zgaszeniu ciepłego silnika odmawia palenia.Pompa paliwa nowa oryginał,regulator termiczny wtrysku sprawny na 100%,silnik nie rzęzi nie kopci chodzi jak pszczółka. Zastanawia mnie temperatura przekaźnika pompy paliwa jest dosyć ciepły i nie wiem czy się w nim coś nie zawiesza.Czy na ciepłym silniku za każdym przekręceniem kluczyka pompa się załącza w W126 tak a jak w beczce.
Re: M102 nie pali gdy ciepły
u mnie pompa zalacza sie zawsze, nie wazne czy zimny czy rozgrzany. ciekawi mnie ten regulator termiczny wtrysku, gdzie on sie znajduje? sprawdzilbym go bo moj z kolei chodzi lekko nierowno jak zimny duzo lepiej jak rozgrzany ale nie tak jak powinien, jak sprawdzic czy jest ok?
Re: M102 nie pali gdy ciepły
Regulator jest dokręcony do głowicy(alu prostopadłościan z wejściem na 2 przewody paliwowe i wtyczkę)
Re: M102 nie pali gdy ciepły
regulator nie ma wpływu na ten objaw. Odpowiada on za bogatosc mieszanki zależnie od temperatury.
Re: M102 nie pali gdy ciepły
Prace trwają .Podmieniłem przekaźnik pompy na taki załączający się po każdym przekręceniu kluczyka i niestety objaw taki sam,ale zauważyłem ,że w momencie kręcenia ramię klapy z blachą opuszcza się pod naporem powietrza i zawiesza w tym położeniu a sam układ jakby nie miał ciśnienia w rozdzielaczu i dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka i próbie rozruchu klapa stoi sztywno i czuć pod naporem palca że układ ma paliwo.Sitko czyste,układ paliwowy szczelny.
Re: M102 nie pali gdy ciepły
Ogarnięte okazało się że pompa paliwa wraz z korektorem ciśnienia nie jest w stanie zatrzymać paliwa w układzie.Po wymianie całego zestawu pompa ,filtr korektor silnik pali za każdym razem.
-
- Beczkofan
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2015, 23:34
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Łódź
Re: M102 nie pali gdy ciepły
Tatarak! Mam ten sam obiaw w takim samym silniku i go odpisywałem w 2015 czy 16. Regulacja K-Jeta nic nie dała Czytałem na mbsilesia u gościa, że jemu wystarczyła wymiana akumulatora ciśnienia paliwa, który jest z tyłu obok pompy paliwowej i nie jest to warp up i od tej pory mu hula Muszę podłubać przy swoim
Re: M102 nie pali gdy ciepły
No to jak kupie filtr paliwa to wymienię u siebie i dam Wam znać, czy coś się zmieniło... aczkolwiek wątpię, bo akumulator ciśnienia paliwa utrzymuje ciśnienie niezależnie od temperatury. Na szczęście mam taki zestaw zapasowy, wiec spróbuje. U siebie podejrzewam wtryskiwacz rozruchowy, który mi zalewa świece zanim iskra pójdzie....
Re: M102 nie pali gdy ciepły
Wymieniłem cały zestaw bo taki miałem pewny i sprawdzony .Dziwne jest to ,że korektory ciśnienia które do tej pory miałem na stole zawór miały lity i otwierający się po przekroczeniu danego ciśnienia a w naprawionym aucie siedzi taki który ma otworek w środku śr.około 0,5 mm.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 maja 2016, 19:19
- Posiadany model W123: 230CE
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: M102 nie pali gdy ciepły
Witam
Temat był już wielokrotnie poruszany... jednak może czas dał nowe doświadczenia...
Posiadam MB 230CE z silnikiem 136 km. Auto bez doświadczeń z LPG. Ciśnienie na wskaźniku po odpaleniu na poziomie 3, na gorącym lekko spada (2-2,5) Samochód zimny nawet po miesięcznym postojuu odpala na kontakt. Obroty na regularne zarówno na zimnym jak i gorącym silniku. Podobnie z dynamiką jazdy, wszystko niby ok... jednak na gorącym muszę zakręcić 3 razy, aby uruchomić silnik. Objaw ten występuje po kilkunastu minutowym postoju. W przypadku tankowania (kilka minut) samochód odpala normalnie...
Brak ubytku płynów czy śladów mieszania się wody z olejem czy benzyny z olejem. (Ten ostatni objaw miałem w moim W108 i wynikał
z problemu z ssaniem)
Samochód ma ponad 190 tys (prawdopodobnie wiarygodne).
Dzięki za potencjalne wymiany doświadczeń.
Temat był już wielokrotnie poruszany... jednak może czas dał nowe doświadczenia...
Posiadam MB 230CE z silnikiem 136 km. Auto bez doświadczeń z LPG. Ciśnienie na wskaźniku po odpaleniu na poziomie 3, na gorącym lekko spada (2-2,5) Samochód zimny nawet po miesięcznym postojuu odpala na kontakt. Obroty na regularne zarówno na zimnym jak i gorącym silniku. Podobnie z dynamiką jazdy, wszystko niby ok... jednak na gorącym muszę zakręcić 3 razy, aby uruchomić silnik. Objaw ten występuje po kilkunastu minutowym postoju. W przypadku tankowania (kilka minut) samochód odpala normalnie...
Brak ubytku płynów czy śladów mieszania się wody z olejem czy benzyny z olejem. (Ten ostatni objaw miałem w moim W108 i wynikał
z problemu z ssaniem)
Samochód ma ponad 190 tys (prawdopodobnie wiarygodne).
Dzięki za potencjalne wymiany doświadczeń.