SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Moderator: Tomek

Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

witam,

temat poruszany z niektórymi na zlocie, ale może znajdzie się jeszcze ktoś, kto może wesprzeć dodatkową radą...

stan obecny:
silnik m110 na gaźniku do remontu: ciśnienie na cylindrach ok 8-8,5 bar (równo na wszystkich cylindrach), nie trzyma ciśnienia oleju, silnik wibruje, brak mocy, itd.
podstawowa regulacja zrobiona: luzy zaworowe, kąt wyprzedzenia zapłonu, mieszanka paliwa (na ucho) - efekt niewielki.

teraz do sedna.
pojawiła się możliwość kupna silnika 2.8 z wtryskiem.
czy możliwe jest zamontowanie do tego silnika dolotu z gaźnikiem i podmiana na silnika na zasadzie plug and play?
czy macie jakieś sugestie sprawdzania takiego silnika przed zakupem (poza sprężaniem)?

no i jeszcze coś co najbardziej pobudza moją wyobraźnię... :D
czy montując do takiego silnika gaźnik uda się zachować chociaż część jego pierwotnej mocy?


A Wy którą stroną byście poszli?
będę wdzięczny za Wasza sugestie.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: tatarak »

Po sprawdzeniu ciśnienia dekiel zaworowy na bok stan wnętrza jak pełno sadzy do lipa , sprawdzamy stan wałków jak są rysy to mogą być również wytarte popychacze i podkładki które bardzo lubią hałasować w tym silniku i są drogie,kół zębatych i wychył napinacza oraz rozciągnięcie łańcucha(wał na ot a na kołach z tyłu znaki podkładek mają się zgrywać ze znakami na stopkach wałków).Moc zostanie wielka bo silnik na wtrysku ma trochę zmian we wnętrzu.Jest jeden szkopuł bowiem nie pamiętam czy jest krzywka na wałku do napędu pompki paliwa.Resztę musisz sam ocenić tu dalej nie pomogę bo mieszkasz za daleko a mam 2 takie silniki wymontowane.Ogólnie gdybyś chciał remontować swój silnik to jest to nieopłacalne koszt powyżej 10tys .
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

wielkie dzięki za te wskazówki.

mógłbyś tylko jeszcze wyjaśnić nieco bardziej o co chodzi z tym:
tatarak pisze:(wał na ot a na kołach z tyłu znaki podkładek mają się zgrywać ze znakami na stopkach wałków).
no i jeszcze jak amator może ocenić, czy wychył napinacza jest jeszcze ok?
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

I jeszcze jedno pytanie. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Czy mając w opcji silnik, który pracował wcześniej ze skrzynią automatyczną, można bez większych problemów podpiąć do niego skrzynię manualną?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: tatarak »

Nie do każdego silnika z ASB.Do wersji nowszej z cienkim kołem szczątkowym(wieniec zębaty na tyle silnika)przykręcanym do trójkątnej blachy można zakładać do starszego typu z grubym żeliwnym kołem już nie .No chyba że po zdjęciu koła żeliwnego rozkręcisz silnik i zawieziesz wał do wyważenia.
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

w moim aucie nie ma ABS, więc przy puszczam, że to ułatwia sprawę.
takich silników widziałem do tej pory tylko jeden (i to swój :)). czy na podstawie tego zdjęcia jesteś w stanie ocenić, czy mam szukać czegoś takiego?
Załączniki
tył silnika.jpg
tył silnika.jpg (159.48 KiB) Przejrzano 1915 razy
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: tatarak »

Nie założysz.Jak masz zamiar zdejmować to koło zaznacz jego położenie względem GMP pierwszego cylindra .To jest starszy typ do starego typu skrzyni automatycznej widocznej po prawej stronie.
Joseph
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 76
Rejestracja: 22 kwie 2016, 19:05
Posiadany model W123: 280ce
Lokalizacja: Poznań

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Joseph »

Ale silnik ma już nowszy rozdzielacz z aluminiowym korpusem ja taki mam w 82r. A więc ostatni wypust. Tzn że coś bylo kombinowane?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: tatarak »

No i co z tego ,ze rozdzielacz aluminiowy jak stare koło szczątkowe które jest zarazem wyważeniem wału.
Mike-L
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 75
Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
Posiadany model W123: 280C
Lokalizacja: Gniezno

Re: SWAP silnika m110 (gaźnik vs wtrysk)

Post autor: Mike-L »

Witam,

Chciałbym podgrzać trochę temat...

jak się okazuje znalezienie silnika 2.8, który wcześniej pracował z manualem graniczy z cudem.

Dlatego mam pytanie:
Czy dużo jest zabawy że wstawianiem zestawu silnika z automatem?
Da się bez wiedzy magicznej odtworzyć właściwie układy podciśnienia, wodziki lekarka, itp?

Czy ktoś tutaj już to przerabiał?
ODPOWIEDZ