Mam uszkodzone gumki na dolnych sworzniach. Nie ma luzów, ale przy pęknietych osłonkach to tylko kwestia czasu. Pytanie, czy oplaca się wymieniać same gumki (czy są dostępne? lub czy można je od czegoś podpasować?). Czy wymienić całe sworznie?
Jeśli tak, to czy da się to zrobic samemu? - używając np. młotka, imadła lub dorabiając sobie jakiś przyrząd (mam tokarkę i frezarkę), czy tylko na prasie w jakimś zakładzie?
Sworznie zwrotnicy (dolne)
Moderator: Tomek
-
- Beczkarz
- Posty: 88
- Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
- Posiadany model W123: s123 300tdt
- Lokalizacja: łódź
Re: Sworznie zwrotnicy (dolne)
Porządny sworzeń trw/lemforder to koszt ok. 50zł szt. więc nie ma sensu wymiana samych gumek, tym bardziej jak syf dostał się do sworzni. Wymień i będziesz miał spokój. Jak masz zaplecze ślusarskie to dorób sobie ściągacz, albo po prostu podjedź do warsztatu na prasę, moment ci przełożą sworznie bo młotek i imadło to trochę nie bardzo. Samych gumek nie spotkałem w sprzedaży, chyba że z nowych sworzni weźmiesz:D
Re: Sworznie zwrotnicy (dolne)
Sworznie tylko lamfordera TRW jest za twardy i zamontowanie graniczy z cudem.
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Sworznie zwrotnicy (dolne)
Czyli wymienię na lemfordery. Ale jeszcze trochę dorżnę te moje, póki się trzymają, bo mam jeszcze parę wydatków