Witam wszystkich serdecznie.
Moja beczka to: 240D, 4 biegowa skrzynia biegów, 1977r.
Mam problem u układem napędowym a mianowicie: bo raptownym dodaniu gazu lub jego odjęciu słychać uderzenie i cały samochód zaczyna się bujać przód tył. Można to ograniczyć delikatnym operowaniem sprzęgłem że prawie tego nie czuć ale jak jest potrzeba dodania gazu to jest strach że się coś urwie w zawszeniu niedługo. Wymieniłem już poduszkę pod skrzynią ale to nic nie dało.
Z góry dziękuje za pomoc.
Problemy z układem napedowym.
Moderator: Tomek
-
- Beczkofan
- Posty: 282
- Rejestracja: 21 lis 2015, 21:57
- Posiadany model W123: 200D sedan
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problemy z układem napedowym.
Wymień przeguby elastyczne, i ciesz się jazdą, są dwa na wale.
Re: Problemy z układem napedowym.
Po wielu latach eksploatacji auta przeniesienie napędu się zużywa i na kolejnych elementach składowych tworzą się coraz większe luzy.I tak w pierwszej kolejności tarcza sprzęgłowa i jej sprężyny,luzy międzyzębne w skrzyni biegów,tylny most,przeguby kulowe półosi i wielokliny w piastach tylnych.Przeguby elastyczne mogą być spękane a i tak nie będzie takiego objawu jak u Ciebie.Auto na kanał ,ręką obracasz wał prawo-lewo i po kolei sprawdzasz gdzie jest największy luz ,obstawiam tył.
Re: Problemy z układem napedowym.
Przeguby są dość nowe tak jak i podpora wału, prawdopodobnie wymienione przez poprzedniego właściciela. Krzyżak też jest w dobrym stanie.
Dziękuję za pomoc zacznę do sprawdzenia mechanizmu różnicowego i wałka atakującego a potem zobaczę sprzęgło bo może to te spreżyny już są wyrobione.
Dziękuję za pomoc zacznę do sprawdzenia mechanizmu różnicowego i wałka atakującego a potem zobaczę sprzęgło bo może to te spreżyny już są wyrobione.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Problemy z układem napedowym.
Z tego co piszesz to wnioskuje ze masz problem takiego typu, ze po raptownym puszczeniu sprzegla auto rozpedza sie "skokami" jak stary autosan lub przy mocnym dodaniu gazu podczas jazdy auto zaczyna szarpac. Posprawdzaj to co pisal Tatarak, najwazniejszy jest luz na wale napedowym, jak gumy na wale i podpora sa ok to wrzuc bieg i sprawdz czy w tarczy sprzegla nie szelesci, dodatkowo na wale napedowym jest wysuwka ze sruba kontrujaca, jak by tam byl luz to mozesz dokrecic nakretke duza zabka zeby go skasowac, przedewszystkim sprawdz jakie jest przelozenie tylnego mostu, z doswiadczenia wiem ze jak most jest "za dlugi" to bedzie auto "podskakiwac" mimo tego ze wszystko jest ok. W 2.4d powinno byc chyba 3.69 przelozenie ale dla pewnosci sprawdz jeszcze to info.
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.