Cześć,
Planuję regnerację przekaźnika pompy paliwa do mojej beczki. W tej chwili problem wygląda następująco - przekaźnik grzeje się i raz na czas ( ostatnio w czasie jazdy ) wyłącza zasilanie
pompy.
Metodą "Na oko" stwierdziłem brak zimnych lutów ( podobno częsta przyczyna niesprawności ). Bolce przekaźnika w gnieździe też są ok, odczyszczone i dodatkowo zaciśnięte. Główne podejrzenie to same przekaźniki, które znajdują się pod obudową, którą można zdemontować z użyciem śrubokręta. Stawiam na nadpalone, zużyte styki dwóch przekaźników elektromagnetycznych ( poza tym na płytce jest już tylko elektronika).
Przez styki idzie spory prąd do pompy więc pewnie mniejsza pow. styku powoduje grzanie. Przy najbliższej okazji planuję dokładny pomiar gabarytów przekaźników i mam nadzieje dobrać zamienniki - w sklepie tme.pl mają spory wybór. Jeden z nich wygląda mniej więcej tak http://www.tme.eu/pl/details/fra24-of/p ... 2c-2-dc24/#
Czy ktoś z Was bawił się w taką operację? Kupno używki to loteria a jest szansa zrobić to za 20zł w swoim zakresie Jeżeli się uda, podziele się spostrzeżeniami.
Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3
Moderator: Tomek
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3
Jeżeli masz nadpalone styki wystarczy je przeczyścić. Najlepiej spiłować bardzo drobnym pilnikiem aby była równa powierzchnia styku. Robiłem tak 5 lat temu, działa do dziś.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 lut 2014, 9:42
- Posiadany model W123: 230 ce
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3
Tak będzie chyba najlepiej. Obawiam się jednak, że i tak nie obędzie się bez wylutowania bo dostęp jest utrudniony.
-
- Beczuszkarz
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 lut 2014, 9:42
- Posiadany model W123: 230 ce
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3
Przejrzałem jeszcze raz płytkę i znalazłem zimny lut...
Udało mi się również zakupić przekaźnik i w razie potrzeby będzie go można przelutować. Na razie trzeba będzie przelutować styk.
- Od czasu naprawy ( odpukać ) ani razu nie miałem problemu z pracą przekaźnika więc winę za wcześniejsze niepowodzenia ponosi zimny lut.
Udało mi się również zakupić przekaźnik i w razie potrzeby będzie go można przelutować. Na razie trzeba będzie przelutować styk.
- Od czasu naprawy ( odpukać ) ani razu nie miałem problemu z pracą przekaźnika więc winę za wcześniejsze niepowodzenia ponosi zimny lut.
- Załączniki
-
- Przekaźnik bez obudowy- pod wskazanym przekaźnikiem pojawił się zimny lut ( styk od uzwojenia cewki elektromagnesu)
- widok.jpg (69.98 KiB) Przejrzano 2886 razy
-
- Lokalizacja zimnego lutu
- plytka1.jpg (69.96 KiB) Przejrzano 2886 razy
-
- Trzeba szukać z lupą :)
- plytka2.jpg (49.94 KiB) Przejrzano 2886 razy
- Maciula
- Beczkolak
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 gru 2015, 11:08
- Posiadany model W123: 280ce
- Lokalizacja: inowrocław
Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3
Witam. W którym miejscu znajduje się przekaźnik od pompki paliwa?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Naprawa przekaźnika pompy paliwa 2.3
Patrząc na silnik od przodu auta w prawym górnym rogu (trochę przed serwem hamulca)