dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Moderator: Tomek
-
- Beczkarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
- Lokalizacja: Jarocin
dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Witam , zabrałem się za wyczyszczenie oraz wymianę uszczelniaczy w moście , w tej kwestii kilka podpowiedzi, pytań, obserwacji.
Dyfer wraz z półosiami i belką mam na warsztacie , odkręcam dyfer od belki, cztery nakrętki, jeden gwint zostaje w moście . Pierwsze pytanie związane z tymi gwintami , czy można zastąpić je zwykłymi śrubami ? ( uszkodziłem gwinty) . odkręcam ( jak to nazwać ) element mostu w której jest uszczelniacz , oring i podkładka dystansowa , z prawej jedna z lewej dwie .Oring 90x2 kupiony w sklepie przemysłowym za 0.95 gr za szt. uszczelniacz w inter carsie ( nr. katalogowy w inter cars CO01019154) cena 22zł za szt. Osłony przegubów gumowe oryginalne , trochę popękane na zewnątrz ale w środku idealne ponieważ były zalane olejem ( nic nie przeciekało z tych gum ) i chyba tak auta wychodziły z fabryki. Półosie SĄ ZABEZPIECZONE PIERŚCIENIAMI ZABEZPIECZAJĄCYMI. Wypłukałem obie gruszki, natkałem do bólu smaru w przeguby ,dałem nowe opaski ( stare musiałem uciąć ). Nie wymieniałem łożysk bo te stare na moje oko są dobre , druga sprawa nigdy nie nabijałem łożysk ,nie ruszałem uszczelniacza wałka ataku ponieważ nie zauważyłem żadnych wycieków . Obudowę wyczyściłem i wypłukałem ze szlamu rozpuszczalnikiem, po płukaniu wałek ataku ciężko chodzi ( wcześniej było ok) myślę że po nalaniu nowego oleju dojdzie do siebie ( olej ATF 220)
Kilka pytań : czy podkładki dystansowe mogę zamienić stronami aby uszczelniacz chodził w innym miejscu na półosi ,bo jest ślad po starym uszczelniaczu ? Czym uszczelnić pokrywę amelinową dyfra, pewnie silikonem , ale jakim? Jakieś uwagi ? podpowiedzi ? śmiało proszę pisać ....
Dyfer wraz z półosiami i belką mam na warsztacie , odkręcam dyfer od belki, cztery nakrętki, jeden gwint zostaje w moście . Pierwsze pytanie związane z tymi gwintami , czy można zastąpić je zwykłymi śrubami ? ( uszkodziłem gwinty) . odkręcam ( jak to nazwać ) element mostu w której jest uszczelniacz , oring i podkładka dystansowa , z prawej jedna z lewej dwie .Oring 90x2 kupiony w sklepie przemysłowym za 0.95 gr za szt. uszczelniacz w inter carsie ( nr. katalogowy w inter cars CO01019154) cena 22zł za szt. Osłony przegubów gumowe oryginalne , trochę popękane na zewnątrz ale w środku idealne ponieważ były zalane olejem ( nic nie przeciekało z tych gum ) i chyba tak auta wychodziły z fabryki. Półosie SĄ ZABEZPIECZONE PIERŚCIENIAMI ZABEZPIECZAJĄCYMI. Wypłukałem obie gruszki, natkałem do bólu smaru w przeguby ,dałem nowe opaski ( stare musiałem uciąć ). Nie wymieniałem łożysk bo te stare na moje oko są dobre , druga sprawa nigdy nie nabijałem łożysk ,nie ruszałem uszczelniacza wałka ataku ponieważ nie zauważyłem żadnych wycieków . Obudowę wyczyściłem i wypłukałem ze szlamu rozpuszczalnikiem, po płukaniu wałek ataku ciężko chodzi ( wcześniej było ok) myślę że po nalaniu nowego oleju dojdzie do siebie ( olej ATF 220)
Kilka pytań : czy podkładki dystansowe mogę zamienić stronami aby uszczelniacz chodził w innym miejscu na półosi ,bo jest ślad po starym uszczelniaczu ? Czym uszczelnić pokrywę amelinową dyfra, pewnie silikonem , ale jakim? Jakieś uwagi ? podpowiedzi ? śmiało proszę pisać ....
- Załączniki
-
- zawleczki
- zabezpieczenie (2).jpg (32.07 KiB) Przejrzano 1867 razy
-
- zabezpieczenie
- zabezpieczenie.jpg (49.04 KiB) Przejrzano 1867 razy
-
- uszczelniacz
- uszczelka mały.jpg (40.38 KiB) Przejrzano 1867 razy
-
- guma m.jpg (35.79 KiB) Przejrzano 1867 razy
-
- dyfer mały.jpg (75.64 KiB) Przejrzano 1867 razy
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Ja bym dał uszczelkę z klingierytu. Tak jak było w oryginale. Silikon pewnie też da rade chodź ja jestem antysilikonowy
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Podkladki lepiej zostaw tak jak byly, silikon jaki bym użył to Dirco firmy Elring albo Victora-Reinza
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Po jaką cholerę rozebrałeś ten most na drobne? Ty się lepiej zapytaj czy coś z tego będzie,bo wydaje mi się że niedługo będziesz szukał nowego dyfra.
-
- Beczkarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
- Lokalizacja: Jarocin
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Rozebrałem go aby wyczyścić z tego szlamu, nalać nalać nowy olej , nasmarować i wymienić uszczelniacze . w moście był syf , nalewając tylko nowy olej bez wypłukania tego syfu , moim zdaniem jest to naprawa pyprusa w stodole. Most jest mój i do mojego auta więc zrobiłem to tak jak napisałem przykładając się do tego należycie. Dlaczego mam szukać innego dyfra??
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Jak nawet zmienisz grubosc uszczelki pod lozyskiem kosza dyferencjalu to zęby nie trafia w stare wypracowane miejsce i odparzy nawęglenie na zebach albo bedzie zmieniony luz miedzyzebny i walek ataku wysypiesz, obudowy lozysk jak pomylisz to odrazu jest kaplica, jak nie pomylisz to i tak musisz trafic w stare miejsce, tj zebys nie przestawil np o 180'
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Brawo Oskar ,że naświetliłeś koledze na co się porwał.Ja wolę wysyłać dyfer do firmy zajmującej się takimi rzeczami niż sam grzebać z nie wiadomo jakim skutkiem.Po regeneracji dyfer jest jak nówka i co najważniejsze z gwarancją.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Całą beczkę oddaj niech ktoś Ci zrobi.
-
- Beczkarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 mar 2016, 12:17
- Lokalizacja: Jarocin
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Chyba nie o to chodzi w całej tej zabawie , aby wszystko robił mi KTOŚ. Jak sie okaże że spiepszyłem dyfer ,walić to mam jeszcze chyba trzy szt. Kiedyś sie naucze i bedzie ok. Zresztą nikt nie urodził sie z kluczem , czy manometrem w dłoni.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: dyfer półosie wymiana uszczelniaczy
Mozna robic samemu jak najbardziej, tylko zobacz najpierw w serwisowce jakie wartosci powinny byc zachowane, jak ze schematu nie kumasz to pusc sobie nawet na youtubie filmik, ostatnio robilem mosty u siebie w nivie i tez posilalem sie filmikami jak jakis Wania u ruskich robil remont dyfru, wtedy bedziesz wiedzial na co zwracac uwage zeby nie dac du...
https://www.youtube.com/watch?v=YCdxrtX_M8o
https://www.youtube.com/watch?v=oC69jafovuw
https://www.youtube.com/watch?v=YCdxrtX_M8o
https://www.youtube.com/watch?v=oC69jafovuw
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.