Nivo w123

Moderator: Tomek

kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Nivo w123

Post autor: kornel_skate »

Witam, rok temu zostałem posiadaczem pięknej beczuni z całkiem fajnym wyposażeniem, po wstępnych ooględzinach stwierdziliśmy że ma nivo lecz układ jest przerobiony na zwykłe amory. Beczką zrobiłem w tym roku dość długą trasę (4tyśkm) w 4 osoby przez co siedziała doość konkretnie na glebie :D nivo by się przydało więc zacząłem zbierać brakujące graty. kupiłem amory i pompę ( bo tamta była przerobiona tak by nie pompowała oleju). Wszystko zamontowaliśmy i zalaliśmy olejem, i teraz sprawa wygląda tak : zawieszenie cooś pracuje, bo tył jest twardszy, jazda jest trochę przyjemniejsza lecz daej siedzi nisko. Gdy poruszam regulatorem z dołu to zawieszenie nie reaguje i nie podnosi sie czy obniża. Jeżeli wpakuje 3 osoby do tyłu to beczka siądzie i już nie wróci do wyższego położenia.
Co może być do wymmiany? mam jakiś regulator i gruszki z odzysku ale nie chce w ciemno wymieniać..
Może ktoś zna się na tym układzie :D
wrzucam zdjęcie beczki a tak żeby post był ciekawszy :D
Załączniki
15205558_1239433749437576_281887352_o.jpg
15205558_1239433749437576_281887352_o.jpg (122.48 KiB) Przejrzano 1843 razy
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Nivo w123

Post autor: tatarak »

Skoro ruszasz regulatorem a nie odkręcana była od niego dźwignia (ma być w poziomie) to sprawdź czy pompa podaje ciśnienie odkręcając odpowietrznik w trakcie pracy silnika(jest na regulatorze)można tez odkręcić korek od zbiornika oleju nivo i lekko unieść . Następna sprawa to olej do pełnego napełnienia suchych amorków i całego układu wejdzie z 3 litry oleju.Jak jesteś pewny że wszystko jest ok. to po uniesieniu dźwigni do góry po pewnym czasie tył ma się powoli unosić a po przestawieniu jej na max w dół raptownie opaść.Przy słabych gruszkach i puszczającym regulatorze tył zawsze opadnie do pozycji sprężystości sprężyn pod ciężarem tyłu auta.Przy nivo są cieńsze sprężyny.Gruszka ma w środku sferę z gazem i zawór jak zawór daje się lekko wcisnąć np wkrętakiem to grucha do wywalenia.Poziomowanie auta za pomocą śruby rzymskiej ale to robimy na końcu.
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: Nivo w123

Post autor: kornel_skate »

Dzięki za odpowiedź. Jak narazie ustaliłem że gruchy które mam w zapasie są dobre, mam nadzieje że w tygodniu znajdę czas i zacznę grzebać :D
kornel_skate
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 50
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:38
Posiadany model W123: 300d automatic
Lokalizacja: luzino

Re: Nivo w123

Post autor: kornel_skate »

Po roku czasu dopiero wziąłem się znowu za nivo. Szukaliśmy tej przyczyny mierzyliśmy ciśnienie przy pompie, przy regulatorze i przy amorach wszystko wskazywalo na to że powino działać a tył dalej sie nie unosil.. Przyczyną były lekko zapowietrzone amortyzatory. Taki pierdół o którym kolega wyżej też pisał: D no nic ważne że nivo działa, teraz można bez obaw załadować do tyłu 3 dorosłe osoby i cieszyc się komfortem jazdy :D
A i ogólnie cały układ zalałem "boxolem" zamiast odpowiednim olejem. Myślicie że ma to jakis wpływ na pracę zawieszenia?
Pozdrawiam
Nex@pl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 246
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:36
Posiadany model W123: sedan
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nivo w123

Post autor: Nex@pl »

no ja bym raczej wrocil do zhm - mozesz ubic gruszki, nie wiem czym jest boxol.
ODPOWIEDZ