Strona 1 z 1
Świst i stukanie w tylnym kole
: 01 wrz 2016, 20:40
autor: MihNwr
Witam serdecznie
W123 2.0D 60km (demon prędkości)
Ostatnimi czasy mam strasznie niepokojące dźwięki z tylnego lewego koła. Podczas dłuższej żwawej jazdy z tyłu w lewym kole da się usłyszeć głośny świst (porównywalny ze ślizganiem mokrego paska klinowego) po czym zaczyna się impreza w postaci stukania, jak by ktoś podczepił mi się pod auto i walił młotkiem... Problem po dłuższym postoju ustaje sam. Dzisiaj jadąc znów miałem ten problem, więc nie dałem mu się wystudzić i momentalnie wskoczyłem pod spód, poruszałem trochę półośką i problem ustał, więc obstawiam, że tam siedzi diobeł. O ile stukanie mógł bym uzasadnić w półosi, tak świst? Jest ktoś biegły w konstrukcji, ewentualnie podpowie co sprawdzić, lub jak najmniej inwazyjnie zdemontować półoś i ustalić przyczynę?
Z góry dziękuję
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 01 wrz 2016, 21:52
autor: Oskar-123
Ja bym na twoim miejscu sciagnal tarcze i zobaczyl czy nie rozsypaly sie sprezyny albo rozpierak hamulca recznego, ostatnio robilem taka 190-ke, tez lewe tylne kolo jęczalo niemilosiernie, przegnila podkladka-zabezpieczenie sprezyny podtrzymujacej szczęke, od czasu do czasu jak pociagnelo ta podkladke do gory to troche ja mielilo i kobita gadala ze czasem tez bylo stukanie slychac
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 02 wrz 2016, 7:59
autor: Kowal_80
jeżeli jesteś pewny,że to tylne lewe koło to mój post nic tu nie wniesie ale ja miałem kiedyś we fronterze przypadek,że przy większej prędkości spod auta wydobywał się świst i łomotanie. przyczyną okazał się całkowicie zerwany gumowy łącznik wału z mostem.
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 02 wrz 2016, 13:35
autor: MihNwr
Oskar - a poza tym nie było innych objawów? Bo ręczny trzyma zawsze jak należy, nie zauważyłem, żeby na któreś koło nie lapal.
Kowal - Przegub sprawdzałem organoleptycznie i jest w dobrej kondycji, ale każda porada jest dobra, dzięki
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 02 wrz 2016, 13:41
autor: Arku
Zrób tak jak Oskar pisze, rozbierz i będziesz widział wszystko. Zrobisz to w godzinę i po sprawie. Ja też widzę problem w szczękach. Napisz czy koło się grzeje?
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 02 wrz 2016, 22:37
autor: Oskar-123
Reczny tam trzymal chociaz nie wiem jakim cudem bo szczeka byla scieta pod katem jak cholera, rozbierz i zobacz, roboty nie duzo bo zrzucisz kolo, dwie sruby od zacisku i jedna sruba od tarczy, przy okazji zobacz czy sruby od kola nie sa za dlugie i czy nie demoluja srodka
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 03 wrz 2016, 8:06
autor: MihNwr
Gdyby nie fakt, że ostatnio poza pracą zostaje mi kilka godzin na sen, i nie mam czasu nawet za długo na kibelku podumać to bym nawet nie zadawał głupich pytań tylko rozkrecil i sprawdził, a tak szukam jakichś porad żeby uporać się z tym zręcznie i szybko, dlatego godzina to dla mnie dużo
Zapomniałem też o najistotniejszym fakcie, że problem jest tylko na przy dodawaniu gazu na biegu, rozbujany na luzie nic nie krzyczy, więc hamulec w sumie juz nie pasuje... Jak będę miał chwilę to w te hamulce i szpilki też zajrzę, bo faktycznie przydała by im się rewizja, ale poki co jednak dalej odstaje przy polosi, boje się jedynie, żeby przyczyna nie leżała koło mostu.
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 04 wrz 2016, 8:12
autor: tatarak
Koło do góry i sprawdź czy łożysko nie poleciało,jak piasta jest sztywna i po zdemontowaniu tarczy szczęki ręcznego siedzą na swoim miejscu to raczej obstawiał bym most a nie półoś ale wszystko jest możliwe po tylu latach.
Re: Świst i stukanie w tylnym kole
: 04 wrz 2016, 15:17
autor: Julek
To nie półoś bo raczej nie ma co w niej piszczeć. Przegub może co najwyżej strzelić jednorazowo przy ruszaniu na przemian przód-tył, przy zmianie biegu i może w czasie jazdy powodować wibracje. Ja bym się skupił przede wszystkim na elementach ułożyskowanych czyli tak jak mój przedmówca radził sprawdź łożysko koła i jeszcze (w sumie przede wszystkim) skupił bym się na podporze wału zwłaszcza jeśli świst nasila się wraz ze wzrostem prędkości i analogicznie maleje przy zwalnianiu. W moście piszczeć raczej nic nie będzie bo wszystko głeboko w oleju chodzi, może chrobotać, walić itd