Skąd podciśnienie do automatu?
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Skąd podciśnienie do automatu?
Robię porządki z podciśnieniami w silniku (jest za niskie i szukam przyczyny). Na żadnym schemacie nie mogę znaleźć - skąd, najlepiej w 280e ce te , brane jest podciśnienie do automatycznej skrzyni biegów?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
A servo nie robi psikusow?
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Raczej nie. Tj ani jedno ani drugie nie działa poprawnie. Ale serwo trzyma podcisnienie, więc tam nie zakładam wycieku. Pedał hamulca chodzi twardo, jak zwiekszę obroty i zwiększy się podciśnienie to chodzi poprawnie. Miernik pokazuje poniżej 10, a powinno być ponad 20 i szukam przyczyny
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Zatkaj servo na probe, genralnie nie znam dobrze tych silnikow ale z tego co pamietam to vacu jest brane z kolekora tak?
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Wiesz co, ja sprawdzałem też podciśnienie dochodzące do serwa i to samo jest. Vacuum brane jest z kolektora dolotowego. Ale ogólnie jest pięć punktów, skąd można je wziąć i nie wiem do którego ma być skrzynia biegów. Jedyny trop na tą chwilę mam taki, że: przed rozbieraniem chodziła ok, po rozebraniu głowicy i złożeniu szarpie. Olej w skrzyni wymieniony, więc pozostaje mi, że w złe miejsce jest wpięta skrzynia ?
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Brane jest bezpośrednio z kolektora ssącego.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Aha, w 124 tez jest taki problem bo króćce ponabijane w kolektor sa roznej srednicy przelotu, trzeba kogos zgwalcic zeby otworzyl maske i cyknal zdjecie
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkarz
- Posty: 88
- Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
- Posiadany model W123: s123 300tdt
- Lokalizacja: łódź
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Podciśnienie w kolektorze jest w każdym miejscu takie samo, ja bym proponował podpiąć przewód podcisnieniowy w króciec o największej średnicy (jesli faktycznie się różnią), sprawdził szczelność i drożność przewodu a jeśli to nic nie da to zawsze możesz wyregulować modulator przy skrzyni.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
Oczywiscie ze w kazdym miejscu vacu jest jednakowe ale krucce maja inny perzelot a co za tym idzie jest inna wydajnosc przelotu, o ile dobrze pamietam wezyk ktory idzie na skrzynie zalozony jest na kruciec o sr. ok 1-1,5mm
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skąd podciśnienie do automatu?
heh nie do końca, bo nie wszystkie brane są bezpośrednio z kolektora, tylko złącza są i w kolektorze i w układach przy nim. Dlatego próbuję się dowiedzieć, skąd dokładnie brane jest to do skrzyni biegów