Jak to jest zrobione- pompa wtryskowa- stary typ

Tu znajdziecie odpowiedzi na Wasze pytania dotyczące różnic w modelach, kolorów karoserii, tapicerek, wyposażenia, materiałów eksploatacyjnych i wielu innych.

Moderator: Tomek

Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Jak to jest zrobione- pompa wtryskowa- stary typ

Post autor: Oskar-123 »

Pompa ustawiona prawidlowo- tak jak powinna byc montowana na silnik
Obrazek
Obrazek
okienko do ustawiania poczatku tloczenia
Obrazek
sruba regulacji wolnych obrotow
Obrazek
sekcja zakrecona
Obrazek
prawidlowe ustawienie tloczka sekcji
Obrazek
zaworek zwrotny sekcji tloczacej
Obrazek
pirwsza pokrywa
Obrazek
w rozbiorze
Obrazek
os zuzyta dosc mocno
Obrazek
roznica w ramionach pokryw, dobra rozbieramy dalej
Obrazek
pokrywa membrany
Obrazek
rozebrany zawor membrany
Obrazek
zdechla membrana
Obrazek
pokrywa ze sruba reg. obr.
Obrazek
dobra jadymy dalej, sciagamy pokrywy metalowe pompy
Obrazek
sruba-blokada popychacza sekcji
Obrazek
listwa "gazu", kostka wskazana srubokretem sluzy do regulacji dawki na danej sekcji
Obrazek
popuszczamy sruby pokrywy walka lecz najpierw musimy zablokowac popychacze sekcji "u gory"
Obrazek
w popychaczach sekcji u gory sa otwory w ktorych je zablokujemy
Obrazek
a czym zablokujemy sekcje, gwozdkami, krecimy walkiem, sekcje podchodza do gory i wtedy wsadzamy gwozdzia, jak zablokujemy wszystkie to wyciagamy walek
Obrazek
juz widac problemy, pierwsza krzywka zajechana
Obrazek
rozgrzebany walek
Obrazek
kolejne problemy, pomiedzy 2-3 sekcja wysuwajacy sie swozen rolki wytarl scianke, swoznie sekcji ocieraja o siebie, pompa nie nadaje sie juz do dalszej jazdy
Obrazek
wyciagamy popychacze sekcji, podtrzymujemy je od dolu jakims trzonkiem od mlotka i odkrecamy blokade
Obrazek
pierwszy popychacz zajechany, rolka mocno odparzona, nie nadaje sie do dalszej eksploatacji
Obrazek
rozebrana sekcja
Obrazek
rozebrana listwa "gazu", przed jej rozebraniem warto zaznaczyc w ktorym miejscu byly kostki zeby pozniej zbytnio nie szukac ich miejsc
załóżmy ze wszystko bylo ok, beczka dostala nowe sekcji itd, montujemy popychacze sekcji, przy montazu walka
Obrazek
dokrecamy jego pokrywe i obracamy nim jednoczesnie, po chwili zrobi pstryk i sam wskoczy
wszystko fajnie poskladane i teraz pytanie, czy sami mozemy zsynchronizowac pompe w domowych warunkach, jasne ze tak
Obrazek
potrzebujemy taki zestaw i wiertarke
Obrazek
4 strzykawki zakladamy na rurki, robimy male stanowisko badawczo-nastawcze, pompe podlaczamy pod banke z ropa, dodatkowo podloczamy filtr paliwa, jednym slowem tak jak jest to w beczce podlaczone, jak juz wszystko jest podlaczone, odpowietrzone robimy tak, dajemy gaz na 50proc. na pompie, napelniamy strzykawki jednakolo, np po 2ml, bieremy wiertarke i krecimy, po chwili w strzykawkach bedziemy widziec jak mamy regulowac
Obrazek
załóżmy ze jest taka sytuacja jak na obrazku, ze we wszystkich strzykawkach jest po 10ml a w pierwszej jest 8ml, wtedy trzeba zwiekszyc dawke na pierwszym garze, czyli popuszczamy pierwsza kostke na listwie gazu, i przesuwamy ja troszke w prawo, wyciagamy ze strzykawek nadmiar ropy do tych 2ml i krecimy dalej, regulujemy do momentu zsynchronizowania wszystkich 4 sekcji, pozrdawiam
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Jak to jest zrobione- pompa wtryskowa- stary typ

Post autor: maciekpiti »

Szacun Oskar
ODPOWIEDZ