Strona 1 z 1

230e nie pali na jeden gar?

: 05 cze 2016, 1:19
autor: done666
Otóż odkurzyłem ostatnio beczke na sezon letni i pojawił sie niepokojący objaw a mianowicie: po odpaleniu zimnego silnika(odpala od strzała, po pierwszym obrocie) wchodzi na ssanie i pracuje równo bez szrpniec czy zadławieć, ale jak dodajesz gazu to strzela z wydechu, czuć w garażu nieprzepalone paliwo i ogólnie mam wrażenie ze nie pali na jeden gar, wszystko ustepuje jak tylko sie zagrzeje, wtedy po kazdym odpaleniu chodzi jak zegarek. Wczesniej nie zaobserwowalem nic niepokojacego, a przepalam beczke regularnie, swiece nowe, kopulka i palec nowe, kable nowe, filtr paliwa i powietrza swieży. Sprawdzalem iskre na swiecach i na wszystkich jest, sprawdzalem czy na kablach nie ma przebicia i wyglada ok. Bede wdzieczny za podpowiedzi ze strony bardziej doswiadczonych kolegow. pozdrawiam

Re: 230e nie pali na jeden gar?

: 05 cze 2016, 22:00
autor: Oskar-123
Czasami trafi sie wadliwa swieca, zaraz po zapaleniu (na zimno) przygazuj, niech sobie chwilke "pokuleje" na ten jeden gar, zgas i wykrec wszystkie swiece jak jedna bedzie ewidentnie bardziej mokra to ja wymien, dla pewnosci sciagnij kopulke i przetrzyj papierkiem sciernym słupki w kopulce (te wewnatrz i na zewnatrz) i palec tez mozesz przetrzec, wytrzyj wszystko na czysto i powinno byc ok

Re: 230e nie pali na jeden gar?

: 06 cze 2016, 19:25
autor: Luszi
A nie łatwiej zdejmować po kolei kable? Jak silnik nie zareaguje, to znaczy, że odciąłeś prąd od cylindra, który nie pali. A jak potem zamienisz jedną świecę z drugą, to bez kupowania nowej będziesz wiedział, czy to wina świecy, czy czegoś innego.

Re: 230e nie pali na jeden gar?

: 11 cze 2016, 17:43
autor: done666
Sprawdziłem swiece i na drugim cylindrze lekko mokra, zmieniłem na inną i zobaczymy, pierwsze wrażenie po zabiegu to ze chodzi rowniej ale itak nim zatelepie czasami. Sprawdziłem jeszcze raz kable i kopułkę, ale wyglada dobrze, tym bardziej ze zmieniałem komplet jakos w lutym, wszytsko beru. Sprawdzilem cewke i wszystkie przewody podcisnien i wszystko ok, myslalem przez chwile ze moze jakis sie wypiął ale nie, przepustnica chodzi bez zadnych oporow, filtr powietrza suchy. Nie sprawdzałem tylko kalosza czy cały ale nie wiem czy takie objawy moze powodować jakas nieszczelność? Jakies pomysły Panowie? Postanowiłem beczke na chwile przekwalifikować na dailydrivera co mam nadzieje pomoze mi szybciej zdiagnozować problem i troche rozrusza jej stare kosci :) btw ile powinna palic normalnie w cyklu mieszanym z automatem 2,3 na kjecie?

Re: 230e nie pali na jeden gar?

: 12 cze 2016, 12:27
autor: Oskar-123
Zalezy jak kto jezdzi i w jakim stanie auto, w cyklu mieszanym z 9-10l

Re: 230e nie pali na jeden gar?

: 12 cze 2016, 16:37
autor: Luszi
U mnie jest podobny problem - czasem czwarty cylinder nie pali. Mój mechanik powiedział, że trzeba wymienić gumki zaworowe, bo w tym jednym cylindrze przez ich nieszczelność dostaje się olej do cylindra i stąd brudzi się świeca, a w efekcie po jakimś czasie przestaje dawać iskrę (na razie wyczyścił mi tę świecę, która się syfi, i po jakichś 500 km jest nieźle, ale to prowizorka, zaraz będzie znowu to samo).

Re: 230e nie pali na jeden gar?

: 12 cze 2016, 18:41
autor: Oskar-123
Jak juz raz cos sie dzialo ze swiecami to jest to nieuniknione ze za chwile znowu tam bedziesz zagladal, jak wszystko jest git to nie zagladasz do swiec nawet 60-70tys