Podwyższone obroty 200D 1982
: 16 kwie 2016, 20:56
Dzisiaj, po bardzo ciężkim dniu pracy, non stop po mieście i kaszubach, minimum pięćset km, silnik na wolnych obrotach pracuje zbyt szybko.
-cięgno, linka od "ssania" luźna, nie podnosi zabieraka, ma luzu około 1mm, wisi w uchwytach całkowicie swobodnie.
-Wszelkie cięgna przegubowe są proste, nienapięte, nie pozaczepiane.
-nic nie haczy o wężyki powrotu, ani o inne przewody.
-pedał razem z całą magistralą pracuje luźno, nie zaczepia się nie blokuje.
-ramię przy pompie wtryskowej, między korpusem pompy a blokiem silnika, cofa się z charakterystycznym stuknięciem o opór wewnętrzny.
-ramie pompy przy ruchach rękoma pracuje płynnie, cofa się dokładnie do końca.
Przez całą historię auta, nikt nigdy nie grzebał w pompie, przebieg 318kkm, paliwo od ostatnich lat shell, filtr separacyjny, i ostateczny mają 12kkm. W separacynym widać drobne zanieczyszczenia.
Łańcuch rozrządu, naciąg, i inne sprawy z tym związane, były sprawdzane przy 300kkm, części są od nowości.
Zawory regulowane przy 300kkm
Obroty silnika wzrosły same, nie dając jakichkolwiek oznak, silnik działa jak zawsze, żadnych zmian, nie dymi wcale, zapala po dotknięciu kluczyka. Zimny teraz, wiosną wymaga około sekundy kręcenia, po grzaniu świec.
Prośba moja, polega na określeniu przyczyny, i najważniejsze, jak reguluje się wolne obroty, tak żeby nie spaprać nastawów pompy, czyli konta wtrysku, i dawek.
-cięgno, linka od "ssania" luźna, nie podnosi zabieraka, ma luzu około 1mm, wisi w uchwytach całkowicie swobodnie.
-Wszelkie cięgna przegubowe są proste, nienapięte, nie pozaczepiane.
-nic nie haczy o wężyki powrotu, ani o inne przewody.
-pedał razem z całą magistralą pracuje luźno, nie zaczepia się nie blokuje.
-ramię przy pompie wtryskowej, między korpusem pompy a blokiem silnika, cofa się z charakterystycznym stuknięciem o opór wewnętrzny.
-ramie pompy przy ruchach rękoma pracuje płynnie, cofa się dokładnie do końca.
Przez całą historię auta, nikt nigdy nie grzebał w pompie, przebieg 318kkm, paliwo od ostatnich lat shell, filtr separacyjny, i ostateczny mają 12kkm. W separacynym widać drobne zanieczyszczenia.
Łańcuch rozrządu, naciąg, i inne sprawy z tym związane, były sprawdzane przy 300kkm, części są od nowości.
Zawory regulowane przy 300kkm
Obroty silnika wzrosły same, nie dając jakichkolwiek oznak, silnik działa jak zawsze, żadnych zmian, nie dymi wcale, zapala po dotknięciu kluczyka. Zimny teraz, wiosną wymaga około sekundy kręcenia, po grzaniu świec.
Prośba moja, polega na określeniu przyczyny, i najważniejsze, jak reguluje się wolne obroty, tak żeby nie spaprać nastawów pompy, czyli konta wtrysku, i dawek.