sprężyny
Moderator: Tomek
Re: sprężyny
Do bezpiecznego wyciągnięcia i zamontowania przednich sprężyn demontujemy dolny wahacz wraz z drążkiem dolnym i zwrotnicą zaznaczając położenie podkładki ustalającej pochylenie koła.Ściągacz wkładamy przez otwór od strony komory silnika.
Re: sprężyny
Tak to wiem, ze się robi. Chodzi mi czy jest możliwość bez rozpinania wahacza...
Re: sprężyny
Wyjecie 2 ściągaczami śrubowymi jest możliwe .Podnośnik pod wahacz ,do góry,zdjąć koło, zapiąć ściągacze,skręcić je dosyć mocno,odkręcić zacisk,amortyzator i wypiąć górny wahacz,podnośnik w próg ,przenosimy podparcie na progowy a ten pod wahaczem powoli opuszczamy.Albo jeśli dawca jest złomem po wypięciu górnego wahacza ,zacisku i amortyzatora tu też jest potrzebne podparcie pod wahaczem ,podnosimy auto na lewarku w progu na max aż podparcie się zluzuje i sprężyna rozpręży się na maxa,długa laga i trzeba zsunąć sprężynę z miski dolnej(zatrzymuje się na jednej śrubie) bardzo uważając bo chce odfrunąć.Metoda bardzo niebezpieczna !
-
- Beczkofan
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 sty 2014, 16:57
- Posiadany model W123: 200D "82
- Lokalizacja: Kraków
Re: sprężyny
ja dzisiaj coś takiego robiłem w W116. nie polecam drugiego sposobu. lepiej rozepnij tą zwrotnicę. jak mi tą sprężynę wywaliło.... dobrze że nikogo tam nie było bo mocne stłuczenie murowane.
Re: sprężyny
dołączę się do dyskusji mam dwa pytania czy miseczki od sprężyn przednich można zamontować inaczej chodzi mi o to że były zdjęte do regeneracji otwory zostały oczywiście te same bodajże są na 3 śrubki, a drugie jedna ze sprężyn nie ułożyła się jak powinna nie chciałbym demontować już zawieszenia zdjęty jest tylko amor ale ciężko ją ścisnąć ma ktoś jakiś sposób w miare bezpieczny??
Re: sprężyny
Witam,
Jestem po wymianie amortyzatorów, wahaczy.
Chcę wymienić także u siebie spręzyny na Lesjofors.
Ktoś wie dokładnie, jaki powinien być prześwit między oponą a błotnikiem? jak było w oryginale? Nie chcę żadnego obniżania, tuningu itp.
Jestem po wymianie amortyzatorów, wahaczy.
Chcę wymienić także u siebie spręzyny na Lesjofors.
Ktoś wie dokładnie, jaki powinien być prześwit między oponą a błotnikiem? jak było w oryginale? Nie chcę żadnego obniżania, tuningu itp.
Re: sprężyny
zależy od zastosowanych oryginalnych podkładek pod sprężyny.