Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Moderator: Tomek
-
- Beczkarz
- Posty: 82
- Rejestracja: 11 mar 2016, 22:57
- Posiadany model W123: 230 ce
- Lokalizacja: Kraków
Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Cześć! Otóż, zauważyłem w samochodzie problem. W sumie duży problem. Dziś w nocy, próbuję odpalić samochód i w odpalił, ale tak jakby był trochę rozładowany. Stwierdziłem nic to, pojeżdżę to się naładuje. Ale nie. Zauważyłem też że światła słabo świecą i ogólnie zaczął mulić, podczas przyśpieszania bardzo szarpał, jakby na gaz przeskakiwał - lampki zegarów też prawie w ogóle nie widoczne. W pewnym momencie na dodatek podświetliła się kontrolka klocków hamulcowych. Stwierdziłem, że tak się jechać nie da, i się zatrzymałem. I ja głupi - zgasiłem silnik po wykryciu absolutnie niczego (2 w nocy, pobocze autostrady), stwierdziłem że próbuję odpalić i pojechać do domu - oczywiście bezskutecznie, samochód prawie w ogóle nie miał prądu. Dopiero po wypaleniu 6 kolejnych papierosów i zastanawiania się przez dłuższy czas co zrobić - allelujah - odpalił. Wróciłem do domu, ale światła praktycznie w ogóle już nie świeciły, tylko kontrolka klocków hamulcowych, więcej jak 110 też nie chciał iść. Zaparkowałem do garażu, próbowałem jeszcze go raz odpalić żeby sprawdzić reakcję - totalnie głucha cisza. Ma ktoś jakieś pomysły co może powodem takich działań auta? W sumie w poprzednich kilku dni zrobiłem jakieś 100km i wszystko było ok, w poprzedni tydzień zrobiłem jakieś 500 też było ok, a przynajmniej ja nic nie zauważyłem.
Pozdrawiam
BH
Pozdrawiam
BH
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Brak ładowania i spalona żarówka w zegarach.
-
- Beczkarz
- Posty: 82
- Rejestracja: 11 mar 2016, 22:57
- Posiadany model W123: 230 ce
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Dobrze myślę, żeby szukać w alternatorze? (szczotki węglowe)
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Szczotki to ostateczność, sprawdź masę i zacząłbym od wykręcenia regulatora w alternatorze i sprawdzenia okładzin.
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Pierw kup najprostszy miernik napięcia, multimetr uniwersalny w markecie za 10zl i sprawdź napięcie na klemrach akumulatora przy włączonym silniku. To jest pierwsza czynność jaką musisz wykonać
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
1. najczęstsza usterką powodującą brak ładowania jest uszkodzony regulator napięcia alternatora,ew,wyrobione bieżnie na wirniku regulator ok 40zł.,przy głębokich wyżłobieniach na wirniku bieżnie przetoczyć,przeszlifować,szczotki regulatora maja dobrze dolegać do bieżni.
2.Przy sprawnym regulatorze a spalonej żarówce w zegarach nie nastąpi wzbudzenie alternatora.To przez nią jest podawany + celem wzbudzenia.
3.Brak masy na silnik da podobne objawy.
4. Zaśniedziała wtyczka wpinana w altek da podobne objawy,urwany jeden z kabli również.
Szybka diagnoza: po włożeniu innego akumulatora,przekręcamy kluczyk na pozycję 2, ma zaświecić się czerwona lampka z symbolem akumulatora(inne nas nie interesują),skrzynia na luz,ham. postojowy,uruchomić silnik,lampka ma zgasnąć,zapalamy światła,włączamy dmuchawę,otwieramy maskę,klucz 13 w dłoni ,luzujemy klemę + i na chwilkę ją odpinamy (nic się nie stanie)jak silnik zgaśnie to usterka w alternatorze,jeśli nie zgaśnie to masz ładowanie ale coś zabiera prąd z reguły rozrusznik.Uszkodzony rozrusznik też powoduje niedoładowywanie aku(przez niego idzie ładowanie)
2.Przy sprawnym regulatorze a spalonej żarówce w zegarach nie nastąpi wzbudzenie alternatora.To przez nią jest podawany + celem wzbudzenia.
3.Brak masy na silnik da podobne objawy.
4. Zaśniedziała wtyczka wpinana w altek da podobne objawy,urwany jeden z kabli również.
Szybka diagnoza: po włożeniu innego akumulatora,przekręcamy kluczyk na pozycję 2, ma zaświecić się czerwona lampka z symbolem akumulatora(inne nas nie interesują),skrzynia na luz,ham. postojowy,uruchomić silnik,lampka ma zgasnąć,zapalamy światła,włączamy dmuchawę,otwieramy maskę,klucz 13 w dłoni ,luzujemy klemę + i na chwilkę ją odpinamy (nic się nie stanie)jak silnik zgaśnie to usterka w alternatorze,jeśli nie zgaśnie to masz ładowanie ale coś zabiera prąd z reguły rozrusznik.Uszkodzony rozrusznik też powoduje niedoładowywanie aku(przez niego idzie ładowanie)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2016, 21:07 przez tatarak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Beczkarz
- Posty: 82
- Rejestracja: 11 mar 2016, 22:57
- Posiadany model W123: 230 ce
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. W tym momencie walczę z chorobą wiec nie mogłem się za to zabrać. Podpiąłem aku do ładowania, jutro podpatrze odczyt na multimetrze, jak się uda to wykręcę regulator i zobaczę w jakim jest stanie. Mam cichą nadzieję, że to tylko regulator, jak nie, prawdopodobnie oddam alternator do regeneracji. Dam znać jutro i zrobię foty regulatora. Muszę to zrobić bo zaczynam tęsknić trochę za jazdą tym autkiem. Dwa dni temu pożyczyłem SL 129, ale doszedłem do wniosku że jednak nie wygodny;) (straszliwie twarde siedziska, chociaż brzmienie V8 piękne). Pozdrawiam!
-
- Beczkarz
- Posty: 82
- Rejestracja: 11 mar 2016, 22:57
- Posiadany model W123: 230 ce
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
OK. Multimetr pokazał po ładowaniu żałosną wartość 11.64 i traci w dół przy włączonym silniku i światłach. Regulator w stanie niezłym, bieżnie regleta też równiótka. Alternator chyba idzie do reanimacji. Teraz muszę się bawić ze zderzakiem bo jakaś zaraza morowa mnie pókła w przód, zderzak poszedł do tyłu, zeszedł za grill i mam problem z zamknięciem maski (trzeba wcisnąć grill). No i odstaje na błotnikach
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Dławi podczas mocnego przyśpieszania, traci prąd. 230CE
Zmień regulator, dobre szczotki nie świadczą o jego sprawności. Przy włączonym silniku conajmniej 13,5v najlepiej 13,8 do 14,4v