Skrzynia manualna 4-biegowa olej

Moderator: Tomek

Marzec1408
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:59
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: częstochowa

Skrzynia manualna 4-biegowa olej

Post autor: Marzec1408 »

witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni i dyferencjale.
Czy ktoś z was już to robił? gdzie sprawdzić olej w skrzyni i w dyfrze? Robię samochód na tip top i trzeba się tym zająć . 300d 1980r.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej

Post autor: Oskar-123 »

Wymiana oleju to jest tak oczywista oczywistosc ze juz bardziej oczywiste nie moglo by byc, a po drugie jak bys użył szukałki to napewno bys znalazl, no ale dobra.... wjeżdżasz samochodem na kanal, wrzucasz bieg, zaciagasz reczny i dodatkowo mozesz podlozyc kliny pod kola, wchodzisz pod auto, tylko pamietaj zebys nie poslizgnal sie na stopniu, zapalasz swiatlo lub przenosna lampe warsztatowa, jak lampe to uwazaj bo przewod moze byc przeciety i grozi porazeniem, nastepnym krokiem jest zlokalizowanie korkow, budzi sie w tobie zew poszukiwacza, czujesz sie jak Indiana Jones i i i i...... juz je masz, korek spustowy w skrzyni i w moscie znalazles w najnizszym punkcie tych elementow a korki do napelniania (takie same jak spustowe) znalazles na lewej (badz prawej stronie, to zalezy czy stoisz przodem na polnoc czy na poludnie) w okolo 1/3 wysokosci danych elementow, teraz prace archeologiczne, przed rozpoczeciem tej czynnosci zastosuj ochrone rak i oczu, w dlon idzie wkretak plaski najlepiej 6,5mm ktory wstepnie zeskrobuje bloto, pozniej szczotka druciana stalowa ktora czyści dokladnie i na koniec najbardziej niebezpieczna operacja, PRZEDMUCHIWANIE SPREZONYM POWIETRZEM (brrr az mi ciarki przeszly na sama mysl o kamyczkach ktore tylko marza zeby wpasc do oka i wkur....), ok jak juz po wszystkim to musisz znaleźć banke 5l taka jak po plynie chlodniczym i wycinasz w niej dziurę na boku (tam gdzie jest naklejka), i na milosc boska uwazaj z tym nozem jak bedziesz wycinac, aha jak banka byla po paliwie to zalej woda zeby nie wybuchla, jak juz wszystko udalo sie zrobic i nie ma rannych to spokojnie mozesz spuszczac olej dolnymi korkami, zakrecic dolne i gornymi napelnic skrzynie i most świeżym olejem, wysokosc stanu okresla wysokosc korka.
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej

Post autor: maciekpiti »

Oskar masz u mnie like za ten poemat :)
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej

Post autor: Talar »

Podczepię się na temat oleju, jaki macie u siebie w manualu? Bo przydałoby mi się zmienić, wiem, że mogę wlać cokolwiek byle nie hipol, ale może coś polecicie? Albo jaki był lany fabrycznie?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
WrogiStefan
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 2
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:15
Posiadany model W123: Pollman leichswagen
Lokalizacja: Gliwice

Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej

Post autor: WrogiStefan »

Do manualna atf dextron dwa, czyli minerał do automatu.... Taki był stosowany fabrycznie w manualnych MB w 123 124 210
ODPOWIEDZ