witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni i dyferencjale.
Czy ktoś z was już to robił? gdzie sprawdzić olej w skrzyni i w dyfrze? Robię samochód na tip top i trzeba się tym zająć . 300d 1980r.
Skrzynia manualna 4-biegowa olej
Moderator: Tomek
-
- Beczkolak
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 lut 2016, 17:59
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: częstochowa
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej
Wymiana oleju to jest tak oczywista oczywistosc ze juz bardziej oczywiste nie moglo by byc, a po drugie jak bys użył szukałki to napewno bys znalazl, no ale dobra.... wjeżdżasz samochodem na kanal, wrzucasz bieg, zaciagasz reczny i dodatkowo mozesz podlozyc kliny pod kola, wchodzisz pod auto, tylko pamietaj zebys nie poslizgnal sie na stopniu, zapalasz swiatlo lub przenosna lampe warsztatowa, jak lampe to uwazaj bo przewod moze byc przeciety i grozi porazeniem, nastepnym krokiem jest zlokalizowanie korkow, budzi sie w tobie zew poszukiwacza, czujesz sie jak Indiana Jones i i i i...... juz je masz, korek spustowy w skrzyni i w moscie znalazles w najnizszym punkcie tych elementow a korki do napelniania (takie same jak spustowe) znalazles na lewej (badz prawej stronie, to zalezy czy stoisz przodem na polnoc czy na poludnie) w okolo 1/3 wysokosci danych elementow, teraz prace archeologiczne, przed rozpoczeciem tej czynnosci zastosuj ochrone rak i oczu, w dlon idzie wkretak plaski najlepiej 6,5mm ktory wstepnie zeskrobuje bloto, pozniej szczotka druciana stalowa ktora czyści dokladnie i na koniec najbardziej niebezpieczna operacja, PRZEDMUCHIWANIE SPREZONYM POWIETRZEM (brrr az mi ciarki przeszly na sama mysl o kamyczkach ktore tylko marza zeby wpasc do oka i wkur....), ok jak juz po wszystkim to musisz znaleźć banke 5l taka jak po plynie chlodniczym i wycinasz w niej dziurę na boku (tam gdzie jest naklejka), i na milosc boska uwazaj z tym nozem jak bedziesz wycinac, aha jak banka byla po paliwie to zalej woda zeby nie wybuchla, jak juz wszystko udalo sie zrobic i nie ma rannych to spokojnie mozesz spuszczac olej dolnymi korkami, zakrecic dolne i gornymi napelnic skrzynie i most świeżym olejem, wysokosc stanu okresla wysokosc korka.
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej
Oskar masz u mnie like za ten poemat
-
- Beczkomistrz
- Posty: 691
- Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
- Posiadany model W123: 240D 1980"
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej
Podczepię się na temat oleju, jaki macie u siebie w manualu? Bo przydałoby mi się zmienić, wiem, że mogę wlać cokolwiek byle nie hipol, ale może coś polecicie? Albo jaki był lany fabrycznie?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
-
- Beczkolak
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 sty 2017, 16:15
- Posiadany model W123: Pollman leichswagen
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Skrzynia manualna 4-biegowa olej
Do manualna atf dextron dwa, czyli minerał do automatu.... Taki był stosowany fabrycznie w manualnych MB w 123 124 210