Strona 1 z 1
Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 17 sty 2016, 9:15
autor: maciekpiti
Poodkrecalem wszystko co jest przy głowicy. Zdemontowale wałek rozrządu. Została sama głowica z zaworami. Jedno pytanie. Jak zdjąć koło zębate prowadzące łańcuszek rozrządu w głowicy. Odkrecilem śrubę w głowicy zabezpieczająca sworzeń koła i teraz pytanie jak je wyciągnąć. Poznaczylem sobie koło zębate na walkę rozrządu i łańcuszek rozrządu ale chciałbym sprawdzić czy wcześniej rozrząd był ustawiony poprawnie. Jak sprawdzić czy góra z dołem jest dobrze ustawiona. Pamiętam jak parę lat temu robiłem 300D to ustawiłem na znaki i było super ale nie pamiętam już jak to robiłem. Kolejna kwestia ile skrócić śruby głowicy? Pozdrawiam Roza
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 17 sty 2016, 9:35
autor: Pawel
maciekpiti pisze:Kolejna kwestia ile skrócić śruby głowicy? Pozdrawiam Roza
Kupić nowe!! Śruby się wyciągają, to zapewne wiesz bo pytasz ile skrócić, ale wyciągają się całe!! Nie tylko na niegwintowanej części, gwint też się wyciąga, jak go skrócisz to możesz niechcący przy dociąganiu przekręcić gwinty w bloku!! Komplet nowych nie powinien Cię kosztować więcej niż 100 zł.
Co do reszty to nie chcę stulać głupot
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 17 sty 2016, 16:19
autor: maciekpiti
Słuszna uwaga jutro zmierzenia grubość glowicy i długość śrub oraz ich cześć bEz gwintu. W 300D skracalem sruby na tokarce i to grało. Jestem przekonany że oryginalne śruby które mają nabyte 8.8 mają granice plastycznych i wytrzymałość na rozciąganie zgodna z normą nowym nie wierzę.
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 18 sty 2016, 13:53
autor: Oskar-123
Mocnym magnesem powinienes wyciagnac, znak na rozrzadzie jest na walku widoczny po sciagnieciu kola zebatego, a drugi jest na odlewie w ktorym osadzony jest walek, wal kobrowy- zgrywac ma sie kolek na kole pasowym z dziura, a pompa- zgrywac ma sie jeden "slepy" zab na frezie pompy (widoczny po sciagnieciu kola zebatego pompy) z wycieciem w zaslepce pompy, wydaje sie skomplikowane ale jak rozbierzesz to wszystko bedzie jasne, pamietaj tylko zeby dobrze zalozyc kolo zebate walka rozrzadu bo jest odsadzone mocniej w jedna strone, jak zle zalozysz to bedziesz slyszal, hahahah bedzie chodzic jak vistula
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 18 sty 2016, 20:27
autor: maciekpiti
Zdjąłem dziś czapkę. Masakra 4 tłok od góry zmasakrowany ma piękne ślady podkładki fi 5. Musiało komuś kiedyś wciągnąć bo głowica nie ruszona. Gładzie w dobrym stanie próg jest wyczowalny pod palcem. Na 4 cylindrze na gładzi żółto zaczyna się rdza. To tam dostawał się płyn chłodniczy. Gdzie kupić tłok kompletny? Jakie to są koszty? Mimo że tłok od góry taki zajechany to i tak silnik chodzil dobrze. Chyba tylko stary mercedesowski diesle może takie coś wytrzymać i chodzić dalej. Zrobiłem fotki ale nie mam kabla do aparatu. Ktoś mądry mi powie jak to jest z tlokami są jakieś rozmiary naprawcze? Na tłoku mam nabyte 91. Jaki teraz kupić. ?
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 19 sty 2016, 0:15
autor: Oskar-123
Ciezka sprawa, 91mm to pierwszoseryjny tlok, malo bylo tych silnikow a zostalo jeszcze mniej, po 78 roku wszystkie silniki 240 mialy srednice tloka 90.9mm, te sa jeszcze do zdobycia, nie wiem jak z poprzednimi
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 19 sty 2016, 19:43
autor: maciekpiti
Oskar napiszesz lopatologicznie na temat ustawiania tego rozrzadu?
Re: Demontaż głowicy i ustawianie rozrządu diesel
: 19 sty 2016, 20:12
autor: Oskar-123
Jak sciagniesz vacu pompe i kolo zebate pompy to te znaki maja sie zgrywac
https://www.google.pl/search?q=znaki+me ... 5A-uW5M%3A
wal korbowy, kolo pasowe ustawiasz "0" na strzalce, (taka blaszana strzalka zaraz nad kolem pasowym)
wal rozrzadu, po sciagnieciu kola zebatego jeden znak bedzie na tym wsporniku w ktorym chodzi walek bodajrze z lewej strony a drugi znak jest na kole zebatym o ile dobrze pamietam