240D mały remont-pytania/porady
: 15 gru 2015, 17:06
Witam
obecnie jestem na etapie małego remontu silnika om616 czyli 240D
potrzebuje i pewnie jeszcze będe potrzebował kilku porad i podpowiedzi.
na wstępie małe wyjaśnienie co i czemu porozbierałem - silnik wyjąłem ponieważ robimy komore silnika na tip top. jak już go miałem na wierzchu postanowiłem zrzucić głowice i dać do sprawdzenia. żeby poprawić ewentualne odkształcenia,wymienić uszczelniacze zaworowe itp gdyż silnik troche kopcił. podczas rozbiórki dało się zauważyć,że łańcuch jest już troche rozciągnięty. więc padło,że i jego wymieniamy. dodatkowo ślizgi też nosiły już widoczne wyżłobienia. jak już zrzuciłem głowice to ustawiłem wszystkie tłoki mniejwięcej na równo i zalałem je ropą. na drugi dzień ropy w cylindrach już nie było. jako,że silnik był już (jest nadal) rozebrany w mak to grzechem by było nie dołożyć 200zł i nie zmienić pierścieni.
wszystko już mam pokupywane. narazie bawimy się z komorą silnika i nadkolami,potem wrzucimy nowe zawieszenie. silnik zaczniemy składać na końcu. stąd też mam troche czasu na pogłębienie wiedzy.a zatem :
-łańcuch mam kupiony nowy.spodziewałem się,że będzie rozłączony i dopiero po przeciągnięciu go i odpowiednim założeniu na kółka pozostanie go spiąć. jednak łańcuch przyszedł w całości,nie ma żadnego widocznego miejsca do rozpięcia i spotkałem się z opinią żeby lepiej go nie rozpinać. fakt,że założenie go w całości będzie wymagało nie lada gimnastyki tj popuszczenie wału korbowego z podpór,wyjęcie zębatki pompy paliwowej osadzonej w bloku itp. tak wygląda po wstępnych oględzinach. jednak chciałbym usłyszeć opinie czy napewno jest to wykonalne zanim rozpieprzymy silnik w drobny mak
-czy misa olejowa ma uszczelke czy była montowana tylko na klej? chodzi mi o tą wielką mise aluminiową przykręcaną do bloku,nie małą blaszaną przykręcaną do dużej aluminiowej. jak ja rozbierałem to u mnie nie było,tylko mozaika z silikonu. w sklepie też mi nie mogli znalezć jakoby taka występowała
-czy to normalne,że w silniku om616 mam podpory wału : 2 z symbolem 615 i 1 617 ? gdy to zobaczyłem to pomyślałem,że pewnie ktoś wprowadził piękne modyfikacje. zwłaszcza,że kilka ciekawostek podczas rozbierania zauważyłem. ale spec do którego woziłem głowice do naprawy powiedział,że z tymi podpórkami to normalne. bo bloki,wały itp w tych silnikach były praktycznie takie same.
to tyle na początek. pewnie jeszcze coś mi się przypomni. licze,że ktoś udzieli mi fachowej odp
Pozdrawiam
obecnie jestem na etapie małego remontu silnika om616 czyli 240D
potrzebuje i pewnie jeszcze będe potrzebował kilku porad i podpowiedzi.
na wstępie małe wyjaśnienie co i czemu porozbierałem - silnik wyjąłem ponieważ robimy komore silnika na tip top. jak już go miałem na wierzchu postanowiłem zrzucić głowice i dać do sprawdzenia. żeby poprawić ewentualne odkształcenia,wymienić uszczelniacze zaworowe itp gdyż silnik troche kopcił. podczas rozbiórki dało się zauważyć,że łańcuch jest już troche rozciągnięty. więc padło,że i jego wymieniamy. dodatkowo ślizgi też nosiły już widoczne wyżłobienia. jak już zrzuciłem głowice to ustawiłem wszystkie tłoki mniejwięcej na równo i zalałem je ropą. na drugi dzień ropy w cylindrach już nie było. jako,że silnik był już (jest nadal) rozebrany w mak to grzechem by było nie dołożyć 200zł i nie zmienić pierścieni.
wszystko już mam pokupywane. narazie bawimy się z komorą silnika i nadkolami,potem wrzucimy nowe zawieszenie. silnik zaczniemy składać na końcu. stąd też mam troche czasu na pogłębienie wiedzy.a zatem :
-łańcuch mam kupiony nowy.spodziewałem się,że będzie rozłączony i dopiero po przeciągnięciu go i odpowiednim założeniu na kółka pozostanie go spiąć. jednak łańcuch przyszedł w całości,nie ma żadnego widocznego miejsca do rozpięcia i spotkałem się z opinią żeby lepiej go nie rozpinać. fakt,że założenie go w całości będzie wymagało nie lada gimnastyki tj popuszczenie wału korbowego z podpór,wyjęcie zębatki pompy paliwowej osadzonej w bloku itp. tak wygląda po wstępnych oględzinach. jednak chciałbym usłyszeć opinie czy napewno jest to wykonalne zanim rozpieprzymy silnik w drobny mak
-czy misa olejowa ma uszczelke czy była montowana tylko na klej? chodzi mi o tą wielką mise aluminiową przykręcaną do bloku,nie małą blaszaną przykręcaną do dużej aluminiowej. jak ja rozbierałem to u mnie nie było,tylko mozaika z silikonu. w sklepie też mi nie mogli znalezć jakoby taka występowała
-czy to normalne,że w silniku om616 mam podpory wału : 2 z symbolem 615 i 1 617 ? gdy to zobaczyłem to pomyślałem,że pewnie ktoś wprowadził piękne modyfikacje. zwłaszcza,że kilka ciekawostek podczas rozbierania zauważyłem. ale spec do którego woziłem głowice do naprawy powiedział,że z tymi podpórkami to normalne. bo bloki,wały itp w tych silnikach były praktycznie takie same.
to tyle na początek. pewnie jeszcze coś mi się przypomni. licze,że ktoś udzieli mi fachowej odp
Pozdrawiam